A 201 tanuló részvételével lezajlott vizsgálat keretében átmeneti időszakra reggel 8 óra helyett fél 9-re tették az iskolakezdést. Az eredmények alapján a diákok jobban teljesítettek, motiváltabbak voltak és kevesebbet lógtak - olvasható a Hasbro Gyerekkórház kutatóinak az Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányában.
A vizsgált 9-12. osztályos gyerekek esténként a kitolt iskolakezdés ellenére sem maradtak fenn tovább, a szokott időben kerültek ágyba. Ennek megfelelően 79,4 százalékkal csökkent azoknak a száma, akik naponta hét óránál kevesebb időt töltenek alvással. Míg korábban csak minden hatodik gyerek aludt nyolc órát vagy annál többet, addig a kísérlet alatt már minden második.
A tanítás későbbi kezdésével csökkent a magukat nem elég jókedvűnek vagy lehangoltnak érző diákok aránya, mégpedig 65,8 százalékról 45 százalékra.