Három éve, hogy elkészült az utolsó csavarig új Mondeo. Jól is kezdődött a pályafutása, de a válság és az újabb konkurencia – így többek közt az Opel Insignia, a Honda Accord, a Mazda 6 és a Skoda Superb – nem tett jót az eladásoknak. A megoldást a modellfrissítéstől várják, amelyet a megszokott sémákat követi: átrajzolták az autó két végét, korszerűsítették a motorpalettát, bővítették az elérhető extrafelszerelések listáját és módosították a műszerfalat. Nehéz megítélni, hogy ennyi elég lesz-e egy alapos visszavágóhoz, de többet nem volna érdemes a típusra költeni, hiszen mostanra kezdi csak visszahozni a kifejlesztése költségeit, azaz a következő három-négy évben kezd csak tiszta profitot termelni, amit nem lenne érdemes előre eltapsolni.
A legfeltűnőbb változtatás az autó orrát érinti: más lett az alsó légbeömlő formája, a hűtőrács fölül eltűnt a krómcsík, és átrajzolták a ködlámpákat is. A fényszórók csak belül változtak – persze itt is bevetik a kategória slágerét, a helyzetjelzőként használt LED-sort. Hátulról már nem ilyen könnyű megkülönböztetni egymástól a két változatot: a 2010-es Mondeo hátsó lámpáinak belső beosztása is változott, de ezen kívül csupa jelentéktelen apróság jelenti a különbséget. Valószínűleg úgy látták a Ford tervezői is, hogy a forma még nem avulhatott el három év alatt, így kár lenne komolyabb módosításokkal elrontani.
A motorválaszték jelenlegi ismereteink szerint három ponton változik. A 2,3 literes, 160 lovas négyhengeres és az öthengeres, 220 lovas Volvo eredetű turbómotor helyét egy kétliteres, 203 lóerős turbós négyhengeressel veszi át. A 2,2 literes turbódízel motor teljesítményét is megemelik, 175-ről 200 lóerőre, és a kisebb, kétliteres dízelmotorból is kifejlesztettek egy, az eddigieknél erősebb, 163 lóerős kivitelt. A felszereltség egyebek között motorfék-energia-visszanyerő készülékkel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és a Volvótól átvett holttér-figyelővel egészül ki.
A megújult Mondeo premierjét a szokásoktól eltérően nem valamelyik nagy nyugat-európai autókiállításon tartják, hanem a Moszkvai Autószalonon, augusztus folyamán.