Lebanov József, a Belügyminisztérium köznevelési stratégiai főosztályvezetője hétfőn elmondta: a köznevelés eredményességének és hatékonyságának javítása érdekében ezért szükségessé vált egy olyan esélykiegyenlítés, amely révén az intézmények digitális infrastruktúrája fejlődik, a gyermekek informatikai eszközökhöz jutnak, és pedagógus-továbbképzésekre is lehetőség nyílik.
Az Európai Unió helyreállítási alapja adja meg a lehetőséget, hogy a tagállamok a koronavírus okozta járvány negatív következményeit enyhítsék. A több mint 200 milliárd forint összegű projekt célja, hogy a jelenléti oktatásban versenyképes, egyenlő hozzáférést biztosító minőségi köznevelést teremtsen, amelyhez a digitális eszközök jelentősen hozzá tudnak járulni. A lehetőséggel valamennyi magyarországi köznevelési intézmény, köztük állami, egyházi, nemzetiségi önkormányzati vagy akár magániskola is élhet, és idén tavaszig már 495 fenntartó jelezte csatlakozási szándékát. A projekt keretében négy éven át felmenő rendszerben a felső tagozatos és középiskolás diákok szülei igényelhetik gyermekeik részére a notebookokat.
A projekt keretében tavaly decemberig 1400 településen 2500 iskola 3 ezer feladatellátási helyén 140 ezer digitális eszközt adtak át a hetedik és tizedik évfolyamos tanulóknak, valamint a pedagógusoknak. Az idei tanév végéig pedig több mint 1400 településen 2581 iskola 3 ezer feladatellátási helyén 193 ezer hordozható számítógépet kapnak az ötödik, hatodik és kilencedikes évfolyamos diákok, valamint az intézmények. A projekt a következő tanévben is folytatódik, az akkor ötödikes és kilencedik évfolyamos tanulók számára, a pedagógusok pedig továbbképzéseken vehetnek részt.