Webáruház-tulajdonosként komolyan kell venned az adatvédelmet, ha a Google felületén hirdetsz, vagy a Google univerzumot használod, különben hatalmasat bukhatsz. A cikkben annak járunk utána, hogy hogyan lehet alkalmazkodni az új Google Consent Mode-hoz.
2023-ban Európában az internetezők 78%-a vásárolt online. A folyamat során olyan személyes adatokat osztanak meg az ügyfelek, mint például az e-mail cím, a vásárlási előzmények vagy a hitelkártya információi. Globális adatvédelmi törvények szabályozzák az ügyfelek adatainak gyűjtését és feldolgozását. Ezek közé tartozik a Google Consent Mode.
Miért hasznos a Google Consent Mode?
Amikor egy vásárló felkeresi a webáruházad, akkor minden lépésével információkat hagy maga után. Ezeknek köszönhetően meg lehet tudni például azt, hogy milyen terméket nézeget hosszabban, és azt is, hogy hogyan jutott az oldalra.
Ezek az adatok kulcsszerepet játszanak a marketing stratégia kialakításában. Azonban a Google új adatvédelmi szabályzata nagymértékben befolyásolja azt, hogy a webáruházak mennyire tudják elérni a célközönségüket.
A Google Consent Mode egy olyan eszköz, amelynek segítségével a weboldal sütikkel és látogatói adatokkal kapcsolatos használata megfelel a GDPR és más adatvédelmi szabályozásoknak. A segítségével a szkripteket és a címkéket úgy lehet beállítani, hogy azok a látogatók beleegyezésétől függően módosítsák az adatok használatát.
Többféle kimenetel lehet
A Google által hitelesített kezelőfelület segítségével a webáruházak egyértelmű beleegyezést tudnak gyűjteni a GDPR követelményei szerint. A Google Consent Mode használata kötelező minden olyan webhely számára, amely a Google Ads, Google Analytics, Floodlight és a Conversion Linker szolgáltatásokat használja.
Minden fontos kérdést jól látható módon kell feltenni, amint a látogató a weboldalra érkezik. Többféle kimenetel lehet, amikor megkérdezed a látogatót arról, hogy beleegyezik-e a sütik használatába.
- Beleegyezhet.
- Elutasíthatja. Ebben az esetben nem lesznek elemzésre rendelkezésre álló információk.
- A látogató úgy is böngészhet az oldalon, hogy nem nyilatkozik. Ebben az esetben úgy kell kezelni, mintha elutasította volna.
Mobil applikáció mint alternatíva
Ha nem tartod be a Google Consent Mode szabályait, hatalmasat bukhatsz. Nem állnak majd rendelkezésedre olyan adatok, mint például az érdeklődési körök, látogatói statisztikák, demográfiai adatok, hivatkozási források és böngészési előzmények. Ezek hiányában pedig a PPC kampányok bezuhannak és megdrágulnak. Szóval annak érdekében, hogy megmaradjanak az adatok, alkalmazni kell a Google Consent Mode-ot.
Ez is jól mutatja, hogy a webböngészők jelentős erőfeszítéseket tesznek a sütik használatának korlátozására. Emiatt (is) érdemes elgondolkodnod egy mobil applikáción, amelynek segítségével pontosabban és megbízhatóbban lehet követni a felhasználók tevékenységét.