Egy átlagos iroda fenntartása, üzemeltetése több kihívással is járhat. Rengeteg olyan eszköz és kiegészítő van, amelyek folyamatos ellátásáról, beszerzéséről gondoskodni kell. Az egyik berendezés, ami központi szerepet játszik szinte minden iroda életében az nem más, mint a nyomtató.
A nyomtató beszerzése: mire kell figyelni a választás során?
Szerencsére ma már könnyedén meg lehet oldani ezt a feladatot, elég csak szétnézni a web24 oldalán és mindent megtalálhatunk, amire szükségünk lesz. Az iroda üzemeltetése során számtalan eszközre, kiegészítőre oda kell figyelni. Kérdés nélkül ezek közé tartozik a nyomtató is. A berendezés kialakítása, minősége és teljesítménye nagymértékben meghatározza azt, hogy mennyire lesz hatékony az iroda.
Valószínűleg már mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy a nyomtató pont akkor nem hajlandó működni, amikor a legnagyobb szükség van rá. A potenciális ügyfél, üzleti partner ott van a tárgyalóban, szeretnénk megmutatni neki egy kimutatást, referenciát, amit előzetesen nem nyomtattunk ki, de a gépezet pont most makacsolja meg magát. Az is előfordulhat, hogy már csak egy dokumentumot kell kinyomtatni a munkaidő végén, de természetesen a nyomtató be sem kapcsol. Ha lassan nyomtat az eszköz, az sem éppen kellemes, hisz hatalmas sorok tudnak kialakulni mellette, ami rövid időn belül azt fogja eredményezni, hogy az egyes munkafolyamatok megcsúsznak, a kollégák stresszesek lesznek.
Ezt egyik irodavezető, tulajdonos, igazgató sem szeretné látni, ezért is fontos a nyomtató beszerzése során odafigyelni a fontosabb paraméterekre: nyomtatási kapacitás, sebesség, színes vagy fekete nyomtatás. Érdemes megvizsgálni, hogy eddig mennyit nyomtatott az iroda napi, heti vagy havi szinten. Ehhez mérten érdemes kiválasztani a következő nyomtatót. Fontos, hogy ne a legolcsóbb megoldást keressük, hanem azt, ami a leginkább megfelel az igényeinknek.
A nyomtatási kellékek pótlása
A nyomtatók esetében általában két olyan fogyóeszköz van, amelyekről szinte folyamatosan gondoskodni kell. Az első a tintapatron vagy toner, attól függően, hogy lézeres vagy tintasugaras nyomtatónk van. A másik pedig a fénymásolópapír, amiből szintén többféle érhető el. Van digitális, színes, újrahasznosított, univerzális, nyomdai és tekercses másolópapír is.
A méret is fontos kérdés, hisz nem mindig A4-es dokumentumokat kell nyomtatni.
Az iroda helyes üzemeltetése a részletekben rejlik
Természetesen a nyomtatás csak egy szegmens, amire oda kell figyelni az iroda fenntartása során. Emellett még számtalan eszköz, kiegészítő folyamatos pótlását kell megoldani. Jegyzettömbökből, irattartókból, tollakból, konyhai eszközökből, de még az irodai bútorokból is jó, ha van tartalék a közelben. Fontos, hogy vásárlás során kiemelten figyeljünk a minőségre, mivel az nagymértékben befolyásolni fogja az irodai munka hatékonyságát, gyorsaságát és kényelmét.