Ahogy azt a kozlekedesbiztonsag.kti.hu is írja, már közel 550 javaslat érkezett kisebb-nagyobb módosításokra. Hogy pontosan milyen irányelvek mentén zajlik a KRESZ megújításának folyamata, arról korábbi cikkünkben mi is írtunk, most pedig újabb konkrétumok derültek ki, amik várhatóan már benne lesznek az új szabályrendszerben.
Ezek alapján például indokolatlanul vészfékezni, vagy túl lassan haladni is tiltott lenne, a mentőtőautótól pedig négy másodperces követési távolságot kell tartani.
Új fogalomként megjelenik a „kaszkadőrvezetés” ez lényegében a driftelést és a sűrű forgalomban haladók közötti szlalomozást jelenti. Ezek egyébként a mostani KRESZ-ben sem engedélyezettek, de egyértelműbbé kívánják tenni a tiltásukat.
Ezzel összefüggésben a KRESZ nyelvezete is egyszerűsödik, hiszen korábban nem egy alkalommal még a jogászok számára sem volt egyértelmű néhány megfogalmazás, ezt a hibát is igyekeznek kezelni.
A követési távolságnak bejön a másodperces szabályzás, autópályán például két másodperces távolságban kell követni az előttünk haladót, ez 130 km/órás sebességnél 72,2 métert jelent, ami nagyjából megegyezik a mostani sztrádás útburkolati jelek közötti távolságnak. Lakott területen kívül egyéb úton egy másodperc lesz a javaslat.
A tervek szerint autópályán megmaradna a 130 km/órás sebességhatár, azonban megadnák a lehetőségét az útkezelőknek arra, hogy bizonyos szakaszokon 140 km/órás tempót engedjenek meg.
Szintén újdonság lenne az autóbuszok, tehergépkocsik és járműszerelvények lakott területen kívüli 90 km/órás sebességhatárának a bevezetése.
Az indexelés szabályaira is kitérne az új KRESZ, ezek szerint a szabályban rögzítenék, hogy az irányváltoztatás megkezdése előtt legalább két másodperccel el kellene kezdeni, és a manőver végéig fenn kellene tartani.
A mostani ütemterv szerint az Országgyűlésnek 2025. március 31-ig kellene dönteni az új KRESZ bevezetéséről.