A Városháza által kedd délután kiadott közleményben azt írják: Veszprémben, a Diósy Márton utca végén 14 db merőleges kialakítású, térkő burkolatú autóparkoló-hely készült el, amelyek megközelítését aszfalt burkolatú feltáró út biztosítja. A várakozóhelyek környezetében átalakult a járda nyomvonala is. Az új parkolók tervezésénél szempont volt, a környezeti értékek megóvása. A közvilágítás bővítésére is szükség volt, ezért a parkoló mindkét oldalán 1-1 kandelláber került elhelyezésre. A kivitelezés során 3 fa kivágását nem lehetett elkerülni, viszont 8 új fa kapott helyett az új parkoló mentén. A fákat előzetesen természetvédelmi szakértők is megvizsgálták, így a szakértői vélemény alapján kizárható, hogy a fák kivágása miatt esetleg védett állatokat veszélyeztetve táplálkozó, élő és szaporodó hely szűnne meg.
„A tervezőknek és a kivitelezőknek a város, sőt az ország több lakóterületén is jól ismert két nehezen összehangolható két érdeket kellett összehangolniuk, amelyeket külön-külön önmagukban is számos érveléssel alá lehet támasztani” – idézi a közlemény Strenner Zoltánt, a városrész képviselőjét. – „Miközben a korábbi szellős tervezés miatt Veszprém lakótelepei az ország legzöldebb lakókörnyezetei közé tartoznak, egyre többen kérik, hogy növeljük a parkolóhelyek számát - és azt is lehetőleg a legközelebb a házukhoz. Ezzel egyidőben a zöld felület növelése mellett érvelők hangja ugyanúgy hallatszik” – tette hozzá a képviselő.
„A város parkolási nehézségein csak komplex szemlélettel, de helyspecifikus megoldásokkal lehet segíteni”- tette hozzá Varga Tamás alpolgármester. – „Ez a parkoló a város költségvetéséből, külső támogatás nélkül készült el, és a jövő évi költségvetés tervezésekor is kiemelt szerepet fog kapni ez a kérdés. Ettől a helyszíntől nem messze például a Görgey Artúr utcában már folyamatban van új, párhuzamos parkolók tervezése, illetve reméljük hamarosan a Török Ignác utcában lévő murvás parkoló leaszfaltozása is megvalósulhat. A lakossági igényeket figyeljük, és ott lépünk, ahol a legnagyobb igény látszik, ugyanakkor van reális lehetőség a zöld szemléletű megoldásra is.”
Fontos, hogy nemcsak új parkolók tervezése folyik, de a roncsautók elszállítása is folyamatos: így használhatatlan parkolóhelyek szabadulnak fel, zöld felület elvesztése nélkül. Az új parkolót már egy hete használják az ott lakók, így a környező utcák terhelése csökkent, és az illegális zöldfelületre való parkolás is visszaszorulhat – írják a közleményben.