Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Tudakozó - néha vicces, néha hülye kérdések

2010. augusztus 5. 3:12
Telefoncsörgés, végtelen sok telefonszám és cím, kérdések, megoldások és fáradt mosolyok. Egy Call Center mindennapjai. Itt városunkban is.

Röviden így lehetne összefoglalni a call centeres munkát pár szóval - mondja az egyik ott dolgozó veszprémi diák, majd beavat a részletekbe. - Mindenki el van különítve a másiktól, egy paravánszerű fal segítségével, a fejünkön pedig egy headsetet viselünk, hiszen így könnyebben megy a munka. Nem nehéz itt dolgozni, inkább lelkileg kissé megterhelő, hiszen néha nagyon gorombák tudnak lenni a betelefonálók – mondja, majd elmesélt pár - nekünk talán vicces, ám neki kevésbé tréfásnak tűnő -történetet.

- Felhívott egy férfihang, elmondta honnan hová szeretne menni, és azt akarta, hogy soroljam el az útvonalon lévő összes wellness-hotelt, és gyógyfürdőt. Elsoroltam őket, és amikor már a legutolsót mondtam volna lehülyézett és lecsapta a telefont.

-Van, aki megkérdezi, hogy emeltdíjas- e a szám, és amikor válaszolok, hogy igen, akkor lecsapja. Pedig a hívással már „kifizette” a tarifát. Jókat derülök magamban, amikor cérnahangú gyerkőcök például arról szeretnének többet tudni, hogy mi is az a magömlés és mit jelent az a szó, hogy „ondó”. Hosszabb beszélgetéseim is voltak már, például matek házi feladatot is oldottunk meg együtt. Vannak aranyos ügyfelek is, egy idős bácsi, aki nyilvánvalóan hadilábon áll az emlékezetével, sokszor hív minket, néha összefüggéstelen dolgokat is mond, beszélget. Természetesen udvariasan meghallgatjuk, csak annyit szoktunk mondani, hogy „igen értem”. Mindenkitől nagy csókolommal köszön el, legyen az fiú vagy lány.

- Hát igen. Sok a magányos ember. Néha hívnak minket, mert talán nincs senki, akivel társaloghatnának, aki meghallgatja őket. Például rendszeresen hív egy női hang, felolvas egy verset, majd elmeséli a napját és elpanaszolja a gondjait, de nem kérdez semmit. - Leggyakoribb kérdések között szerepel a moziműsor, a vonat-, és buszmenetrend, a Honvéd Kórház számát például kívülről tudom - mondja jókedvűen. - Ha moziműsort kérnek, akkor gyakran arra is megkérnek, hogy olvassam fel a tartalmát, sőt az is érdekli őket, hogy nekem mi a véleményem róla.

- Fura kérdésekből is akad bőven, és vannak megoldhatatlan problémák is. Egy hölgy Győr-Moson- Sopron megyében kereste egy székesfehérvári telefonszám gazdáját. Kerestek már vasárnap éjjel állatügyeletet, és pizza házhozszállítást olyan helyen, ahol az nincs.

- A megtanult billentyűparancsok és folyamatok egy idő után már rutinná válnak. Otthon is már lassan úgy használom a billentyűparancsokat, ahogy ott kell – mutatja a levegőbe a mozdulatot. - Nem könnyű, kell hozzá sok önkontroll, fegyelem, megspékelve egy nagy adag kommunikációs készséggel. Ugyanúgy mi is lehetnénk a másik oldalon, és mi sem szeretnénk, hogy a tudakozóban egy goromba, vagy morózus hangú emberrel kellene beszélnünk, legyen a téma egy telefonszám, évszám, cím, vagy bármi más – véli a kivételesen kedves és meleg hangú fjú hölgy, aki a vonal végén természetesen bemutatkozik, de ezúttal, nekünk, elhallgatta a nevét.

Ódor Eszter

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.