A szépségiparban dolgozók – legyen szó kozmetikusokról, fodrászokról, műkörmösökről vagy szempilla-stylistokról – nap mint nap szembesülnek azzal a helyzettel, hogy ügyfeleik nem mindig kezelik tisztelettel az időbeosztásukat.
Pedig az idő pénz, és ha egy vendég lemondja az időpontot az utolsó pillanatban, késik, vagy más módon borítja a napirendedet, az kellemetlenségeket szül. Ha pl. műszempilla-építés területén dolgozol és a Lashes by Love műszempilla termékeket használod, akkor is nehéz az ilyen eseteket okosan megoldani. De azért nem reménytelen, lássuk, mi a megoldás.
Ha az ügyfél az utolsó pillanatban mondja le az időpontját
Szinte mindenkivel előfordult már, hogy egy vendég aznap reggel vagy akár percekkel a kezelés előtt mondta le az időpontját. Ilyenkor a kieső időt már nem lehet hasznosan kitölteni, ami anyagi veszteséget jelent.
A megoldás? Időpontlemondási szabályzat bevezetése. Ha egy bizonyos időn belül történik a lemondás – például 24 órán belül –, akkor felszámíthatsz egy lemondási díjat. Természetesen érdemes humánus maradni: ha valaki betegség vagy váratlan esemény miatt kényszerül módosítani, lehetőség van kivételt tenni. A rugalmasság fontos, de a következetesség is, hogy a vendégek ne éljenek vissza a helyzettel.
Sokan alkalmazzák azt a módszert is, hogy az első alkalommal még elnézőbbek, de ha valaki rendszeresen így jár el, akkor érdemes szigorúbban kezelni a helyzetet. A megbízhatatlan ügyfeleknek tudniuk kell, hogy a döntéseik következményekkel járnak.
Az is bosszantó jelenség, amikor a vendég késik, és ezzel megcsúszik az egész napod. A pontosság a szakmai hitelességedet erősíti. A megcsúszott napirended miatt ingerültebb leszel, és hajlamosabb a kapkodásra ami miatt nagyobb eséllyel történhetnek hibák.
Hogyan lehet ezt elkerülni?
- Időráhagyással tervezhetsz – ha például eddig 10 percet hagytál két vendég között, növelheted ezt 15-20 percre, így van egy kis mozgástered.
- Késési szabályokat állíthatsz fel – például ha valaki 10 percnél többet késik, akkor már nem tudod fogadni, mert az a következő vendéget is érintené.
- Késési díjat számíthatsz fel – például a kezelés árának 10%-át pluszban kérheted, ha valaki nem érkezik időben.
A legfontosabb, hogy ezek az elvek világosak legyenek a vendégek számára. Ha már az első időpontfoglaláskor megkapják az információkat, így senkit sem érhet meglepetés.
Ha a késés konfliktust okoz a vendégek között
Ünnepek környékén mindenki szépülni vágyik, előfordul, hogy a vendégek egymást érik a szalonban. Ilyenkor kellemetlen, ha az egyik ügyfél miatt a másik várakozni kényszerül, és emiatt feszültség alakul ki.
A legjobb, amit tehetsz, hogy megőrzöd a higgadtságodat, és igazságosan kezeled a helyzetet. Ha egy vendég késik, a másik pedig emiatt bosszankodik, érdemes diplomatikusan kommunikálni.
Tudatos időkezeléssel minden megoldható. Neked és a vendégeknek is segítség, hiszen mindenki szeret pontosan érkezni, időben végezni és elkerülni a felesleges köröket.
