Kiemelkedő sporttevékenység, innovativitás, családbarát működés, hallgatóbarát működés, karitatív tettek, nemzetközi kapcsolatok építése, sikeres felvételi kampányok, valamint kultúra- és művészetpártolás – ezekben a kategóriákban hirdették ki az ország legjobb egyetemeit.
Mint ahogy köszöntőjében Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter elmondta: a kiváló egyetemek között is a legkiválóbbakat ünnepeljük. „A megújult magyar felsőoktatásban a verseny, a teljesítmény, a nemzet iránti elköteleződés, a magyar gazdaság érdeke és a fiatalok sikereinek szolgálata került a középpontba. Köszönet illeti mindazokat az egyetemeket, akik e szellemiséget magukévá téve új szintre emelik a felsőoktatás színvonalát.” A miniszter hangsúlyozta, hogy a magyar egyetemek előre törnek a nemzetközi rangsorokban. Van egyetemünk a világ legjobb egy százalékában, további három a két százalékában és 12 a legjobb öt százalékban.
„Hiszünk abban, hogy a tudás mellett figyelmet és személyre szabott fejlődési lehetőségeket is kell adnunk a hallgatóinknak. Ez a jelölés számunkra megerősítés, hogy jó irányba haladunk – fogalmazott az elismerés kapcsán Abonyi János. A Pannon Egyetem rektora kiemelte: a jelölés megerősíti azt az értékalapú szemléletet, amely az intézmény minden döntését vezérli, figyelem a hallgatók szükségleteire, személyre szabott tanulási utak, mentori támogatás, valamint a közösségi élmények tudatos fejlesztése.
Csillag Zsolt, az egyetem kancellárja hozzátette: mindig nagy öröm – legyen szó bármilyen hazai vagy nemzetközi összevetésről – ha a Pannon Egyetem kiválóságát független szakértők ismerik el. Kiemelkedő büszkeség azonban, ha az elismerés olyan területen születik, ami egy felsőoktatási intézmény szempontjából talán a legfontosabb: mennyire hallgatóbarát, mennyire tudja megszolgálni a tanulni vágyók belé vetett bizalmát. „Ez a jelölés megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk.” – mondta.
A díjra történt jelölés elismerése annak a következetes munkának, amelyet a Pannon Egyetem folytat a hallgatóbarát szemlélet kialakításáért: mentorprogramok, ösztöndíjak, közösségépítő programok, valamint a digitálisan is jól elérhető, rugalmas tanulási formák jellemzik az intézmény működését. Mindez hozzájárul egy olyan egyetemi közeg megteremtéséhez, amelyben a hallgatók valóban a középpontban állnak.