Grászli Bernadett, a Művészetek Háza Veszprém igazgatója köszöntötte elsőként a megjelenteket, mint fogalmazott, számos kedvenc galériája van, jórészt Budapesten, és épp az egyik favorit Czigány Enikőé. Innen is az ötlet, hogy a királynék városában is legyen kiállítása, ami mostantól elérhető a nagyközönség számára.
A rendezvényen Kovács Krisztina művészettörténész, a Nemes Galéria művészeti vezetője méltatta Czigány Enikő munkáit.
Tus és papír. Kozmosz és kultúra, világűr és civilizáció. Czigány Enikő művészete a festői eljárást és a grafikai látásmódot finoman egyesítve hívja meg a nézőt lebegő távlatból előhívott égi és földi látványok bejárására.
Tusképei egyfelől a műholdas felvételek apparátusával megfigyelt földi tájfelszín mesterséges, másfelől a bolygónkról szabad szemmel látható Hold természetes változásait pásztázzák. A geometrikus mintázatok, oldottabb színmezők és éjfeketén derengő felületek formanyelvében az égitestek iránti ősi érdeklődés, a földrajzi és csillagászati leképezés mélyen emberi mozgatói és a tájkép műfaji körvonalai tükröződnek. A Magtár Galéria két szintjére komponált kiállítás Czigány Enikő első bemutatkozása a Művészetek Házában Veszprémben, fogalmazott Krisztina.
Folytatta, Enikő munkáiban van valami, ami egyszerre idézi fel az emberiség legrégebbi nézőpontjait, a fentről látást, a Hold figyelését, és a legmodernebb képalkotási módszereket is, mint a műholdas térképeket. De, amit ebből létrehoz, az nem adat vagy rendszer, nem illusztráció, hanem képi jelenlét.
Enikő tájat keres majd tusba fordít, tehát valóságos tájból származnak képei, de már nem egyszerűen térképek, hanem műalkotások. A konkrétból indul, és a forma tiszteletén keresztül visszavezeti a nézőt a földhöz, a helyhez, a tájhoz.