Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Innovatív e-papír kijelzőkkel bővül a valós idejű utastájékoztatás a V-Busznál

2025. december 9. 16:23
Új fejezethez érkezett a veszprémi közösségi közlekedés fejlesztése: a V-Busz Kft. decemberben tíz forgalmas megállóban helyezett ki korszerű, napelemes, valós idejű információt nyújtó e-papír alapú menetrendi táblákat. Az új eszközöket kedd reggel mutatta be a cég és Veszprém városvezetése.

A bemutató a Dózsa György téri megállóban zajlott, ahol Varga Tamás alpolgármester kiemelte: a fejlesztés újabb lépés abba az irányba, hogy Veszprém 2030-ra Európa egyik legélhetőbb városává váljon.

„Amikor 2019-ben új alapokra helyeztük a közösségi közlekedést, az volt a célunk, hogy egy olyan rendszert hozzunk létre, amely valós alternatívát jelent az autósok számára. Azóta a V-Busz folyamatosan fejleszt: fiatal buszflottával, új szolgáltatásokkal és olyan innovatív ötletekkel, mint most az e-papíros kijelzők” – fogalmazott.

A pécsi HC Linear Kft. által fejlesztett, 100%-ban magyar gyártmányú eszközök az eddigi papíralapú menetrendeket és a LED-es kijelzők előnyeit ötvözik. A városban eddig csupán hét helyszínen működtek kültéri valós idejű táblák, most pedig újabb tíz megállóval bővül a rendszer.

Varga Tamás és Polgári IstvánVarga Tamás és Polgári István

Az e-papír kijelzők előnyei:

Valós idejű utastájékoztatás: LTE-kapcsolaton keresztül, 30 másodpercenként frissülő adatokkal jelenítik meg a buszok aktuális érkezési idejét.

Napelemes működés: A rendszer nem igényel külső áramellátást, a beépített akkumulátor akár két hétig is üzemeltetni tudja a kijelzőt újratöltés nélkül.

Energiatakarékosság: Az e-ink technológia csak tartalomváltáskor fogyaszt energiát.

Online tartalomkezelés: Menetrendváltozás vagy rendkívüli forgalmi helyzet esetén azonnal frissíthető a kijelző.

Kiváló olvashatóság: Napfényben és esőben is jól látható, tükröződésmentes felület.

Hangos utastájékoztatás: Gyengénlátó utasok számára a kijelző képes bemondani a járatok érkezési idejét a kezelőgombok segítségével.

Digitális menetrendi lapok: A statikus menetrendeket az utasok gombokkal „lapozhatják”, így nincs szükség papírtáblákra.

A bemutatón az új kijelző működésére is történt élő példamutatás: a rendszer néhány másodperces kimaradás után automatikusan frissítette magát, szemléltetve a valós idejű adatkapcsolat stabilitását.

Polgári István, a V-Busz Kft. ügyvezetője elmondta: Veszprémben közel 230 buszmegálló található, a cél pedig az, hogy a jövőben minél több forgalmas helyszín kapjon korszerű valós idejű táblát.

„Ezekkel az eszközökkel eltűnhetnek a sokszor zsúfolt papírtáblák, és egyetlen digitális felületen jelenhet meg minden releváns információ. Az első tapasztalatokat gyűjtjük, várjuk az utasok visszajelzéseit. Ha pozitívak lesznek a visszajelzések, folytatjuk a telepítéseket” – hangsúlyozta.

A cég az info@vbusz.hu címen is fogadja az észrevételeket, de az új kijelzőkön keresztül is lehet visszajelzést küldeni az utastájékoztató rendszerrel kapcsolatban.

Hol találhatók az új e-papíros kijelzők?

Az első körben kihelyezett tíz kijelző az alábbi megállókban érhető el:

Cholnoky forduló
Dózsa György tér
Egyetem utca / ActiCity
Házgyári út
Haszkovó tér (ha kimaradt az eredeti listából, pótolható)
Munkácsy Mihály utca
Őrház utca
Pápai út 25.
Petőfi Színház

Kavalecz Gábor önkormányzati képviselő

Újabb lépés egy fenntarthatóbb város felé

A városvezetés célja továbbra is az, hogy a közösségi közlekedés egyre több veszpréminek jelentsen kényelmes, kiszámítható és környezetbarát alternatívát.

„A V-Busz ma már valódi alternatíva az autózással szemben. Az ilyen fejlesztések hozzájárulnak ahhoz, hogy még többen döntsenek a tömegközlekedés mellett” – tette hozzá Varga Tamás.

A következő hetekben a V-Busz Kft. összegyűjti az utasok visszajelzéseit, és ezek alapján tervezi a rendszer további bővítését.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.