Botrányt kavart egy félpercesnél is rövidebb reklámfelvétel. Először Washingtonban került televíziós adásba, majd az Egyesült Államok többi városában is. A reklámfilm finanszírozója, készíttetője a Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM) [Orvosbizottság a Felelős Gyógyításért] nevű szervezet. A bizottság szakmájukat értő, kiváló specialistákból áll, azért tevékenykednek, hogy szövetségi szinten reformokat lehessen elérni a táplálkozás, az ételek alapanyagának terén az amerikaiak életminősége és egészsége érdekében. Az 1985-ben alakult egészségvédő szervezet különböző programokat fejleszt ki annak érdekében, hogy megőrizze a megelőző módszereket a gyógyításban.
Mi is van az eléggé megdöbbentő reklámspoton? Egy kórházi tolóágyon fehér lepedővel letakart halott férfi közelítő képe látható. Mozdulatlan, kopaszodó, szakállas feje alapján egyértelműen középkorú emberről lehet szó. Egy fekete ruhás nő áll felette, bizonyára a felesége, és az orvos, feltehetően a halottkém. Majd az életből éppen csak eltávozott férfi kezében egy félig megevett hamburger tűnik fel, benne a töltelékkel. A képből lassan „távozó” elhunytnak hatásosan a két talpát mutatják, felettük kirajzolódik a közismert McDonald’s logó M betűje, alatta a módosult tartalmat kapott szlogennel: i was lovin’it, vagyis „szerettem”, az i’m lovin’it, „szeretem” helyett.
Hogy ez az ellenreklám nagyon erős, vagy nagyon ironikus – mindenkinek a saját képzeletére bízzuk. A PCRM elérte célját, mivel közérdekűnek szánt reklámjának nagy lett a visszhangja, főleg a tengerentúlon és az Egyesült Királyságban. Valószínűleg begyűrűzik, vagy már begyűrűzött más országokba is, hisz a McDonald’s világszerte „otthon” van. Az antireklámspot kigondolói arra a veszélyre, összefüggésre kívánták felhívni a figyelmet, ami a gyorsételek és a szívbetegségek miatti halálesetek között van. Amerikai kutatások bizonyítják, hogy a fast food a legnagyobb kockázatot jelent a túlsúly és a túlsúlyosság kialakulásában, s közrejátszanak azoknak a problémáknak a növekedésében, amelyek a kardiovaszkuláris betegségek kialakulásához vezetnek. A gyorsétteremlánc készítményeinek túlzott só- és zsírtartalmára hívják fel a figyelmet.
A McDonald’s is érvel, a legegészségesebb gyorsétteremnek tartja magát. A PCRM reklámfilmjét pedig megtévesztőnek, ellene irányuló támadásnak. Megnyilvánult a reklámháborúban az amerikai Éttermek Nemzeti Szövetsége (The National Restaurant Association), a felelőtlen reklámspot ellen hívta fel a figyelmet, amit a fogyasztók megfélemlítésének tart.
Az egészségvédők nem hátrálnak, internetes portáljukra is felkerült a vitatott anyag. Tanulmányokkal, számadatokkal érvelnek a McDonald’s, a Burger King, a KFC ellen. Felmérésük bizonyítja, hogy több ilyen étterem van Washingtonban négyzetmérföldenként, mint az USA nyolc hasonló lélekszámú nagyvárosában. Ételeik egészségre káros zsír- és nátriumtartalma pedig az elemzésekből kimutatható. Példaként említik azt a washingtoni McDonald’s éttermet, amelynek extra Value Meal sajtburgere 61 gramm zsírt és 1650 milligramm nátriumot tartalmaz. Ha még ez sem lenne elég indok, az egészségügyi szakemberek szerint mindennél többet nyom a latban, hogy a szívbetegségekben elhunytak számában a második helyet foglalja el a főváros az USA-ban.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Mx0IJnO3o8g?fs=1&hl=hu_HU"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Mx0IJnO3o8g?fs=1&hl=hu_HU" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>