Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Hiányszakmák csökkentésére

2010. szeptember 26. 0:13 // Forrás: Pannon Egyetem
Hiányszakmák és munkaadói igényekre épülő képzések környezetbarát és fenntartható kialakítása, fejlesztése a Pannon Egyetemen.

A fennti címmel 2010 nyarán új projekt indult a Pannon Egyetemen. A a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által 2010-ben meghirdetett Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) kiírásra pályázatot nyújtott be, melyre / az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásában / 234 millió forint összegű támogatást nyert el.

A projekt nyitórendezvényén dr. Rédey Ákos az egyetem rektora rámutatott, hogy a gazdasági környezet változásai folyamatos hatást gyakorolnak a munkaerőpiacra. A gazdasági válság következtében jelentős átképzési kereslet jelent meg a felsőfokú képzések területén. Ezért a közép-dunántúli régióban is szükség van hatékony képzési programok integrációjára, fejlesztésére, amelyek a felsőoktatás és a piaci szféra hatékonyabb együttműködését is elősegítik – tette hozzá a rektor.

A projekt céljait ismertetve megemlítette, hogy a Pannon Egyetem a munkaerőpiac által generált igényekhez igazodva, a munkaadók szükségleteinek és tapasztalatainak figyelembe vételével olyan szakmákhoz kíván képzéseket generálni, amelyek a jelenlegi munkaerőpiaci kínálatból még hiányoznak. A program sikerességének érdekében a munkaerőpiaci partnerek bevonásra kerülnek a képzések kialakítása során. Az új, valamint meglévő szakok magyar és angol nyelvű képzési anyagának fejlesztése, valamint az oktatók képzése szintén a projekt szerves részét képezik.

Hiányszakmákra épülő képzések
Korunk nagy kihívásait – a fenntartható fejlődés biztosítását, környezetünk állapotának megóvását, javítását – szem előtt tartva a projektben három hiányszakma került azonosításra: a fenntartható fejlődés szakember, a műanyagipari mérnökasszisztens, valamint a növényvédelmi szakember. Dr. Rédey Ákos mindhárom hiányszakmát bemutatva a kapcsolódó képzéseket, illetve az így szerzett képesítések segítségével történő elhelyezkedési lehetőségeket is részletesen taglalta. A projekt hatással van a gazdaság jövedelemtermelő képességének fokozására, melynek révén egyre több fiatal munkaerő maradhat a régióban és az idősebb munkavállalók foglalkoztatásban tartása is erősödhet – tette hozzá a rektor.

Ódor Eszter
további cikkek
Középpontban a környezeti nevelés Pannon Egyetem Középpontban a környezeti nevelés A Pannon Egyetemen 2022 óta fut a Tématerületi Kiválósági Program 2021 keretében a Nemzeti Kutatások alprogram, amely a környezettudatos életmóddal kapcsolatos társadalmi és nyelvi attitűdök vizsgálatát veszi górcső alá online szövegek és kérdőíves felmérések alapján. A projekt 2025 végéig tart. 2024. december 19. 18:19 Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.