A hazai telekommunikációs iparág legnagyobb szereplői, a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és az UPC által támogatott 1749-es segélyvonalon összegyűjtött milliók a magyar Vöröskereszt segítségével jutnak el az érintettekhez.
Közel 85 millió forint értékű adomány érkezett sms-ek és telefonhívások formájában csütörtök éjfélig a 1749-es segélyvonalra. Ez több mint 420 ezer darab hívást illetve sms-t jelent alig több mint két nap alatt. Az összeget a Veszprém megyei vörösiszap-katasztrófa károsultjainak megsegítésére közösen gyűjtik a hazai telekommunikációs szolgáltatók. Minden, 2010. október 5-től a segélyvonalra érkező hívás és sms teljes, 200 Ft-os összegét a Magyar Vöröskereszten keresztül a bajba jutottak megsegítésére fordítják.
A telekommunikációs szolgáltatók gyors összefogásának, a Magyar Vöröskeresztnek és az ügyfeleknek köszönhetően már megkezdődtek a mentési munkálatok, de az érintett településeken még mindig súlyos állapotok uralkodnak.
A Magyar Vöröskereszt a katasztrófa első napjától a helyszínen tartózkodik. A szervezet munkatársai részt vettek a túlélők utáni kutatásban, a lakosság és az ott dolgozók ellátásában. A Magyar Vöröskereszt a 1749-re beérkező adományokból az iszapkatasztrófa károsultjainak elsőként tartós élelmiszert, ásványvizet, tisztító- és tisztálkodási szereket juttat el.
A segítségnyújtásra továbbra is nagy szükség van, ezért a Magyar Vöröskereszt várja a 1749-es számra érkező hívásokat, és az „ISZAP” szót tartalmazó sms-eket.