A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete több forrásból tudomást szerzett arról, hogy az iszapkatasztrófa által sújtott településeken egyes jelzáloghitellel rendelkező károsultak hitelintézetüktől felszólító levelet kaptak. A PSZÁF a kérdés megfelelő rendezésére vezetői körlevélben szólítja fel az intézményeket és jogsegélyszolgálatot állít fel.
A jelzálogszerződések többsége esetében a szerződést azonnal felmondja a bank, amennyiben a jelzáloggal terhelt ingatlan megsemmisül. A Felügyelet felhívja a bankok figyelmét a Magatartási Kódex ide vonatkozó pontjaira, amelyek egyértelmű meghatározzák a fizetési nehézségek kezelése körében alkalmazandó eljárásokat. A Kódexet aláíró hitelintézetek vállalták, hogy ilyen esetekben áthidaló módszereket dolgoznak ki, s ezekről az ügyfeleket levél, vagy információs füzet formájában tájékoztatják.
A felvett hitel fedezetével a katasztrófa után nem rendelkező ügyfelek esetében a szerződés felmondása kilátástalan helyzetbe hozná az adósokat. A Felügyelet határozott álláspontja szerint az egyetlen, több szempontot is figyelembe vevő megoldás jelen esetben az áthidaló megoldások kidolgozása.
Kifejezetten a vörösiszap-tragédiával összefüggő lakáshitelezési problémák rendezésére a Felügyelet az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében jogsegélyszolgálatot állít fel, ahol várja az érintettek jelentkezését, kérdéseit. További információ az ország bármely pontjáról helyi tarifával hívható 06 40/203-776-os telefonszámon kapható.