– Ön fiatal, most lett önkormányzati képviselő, és egyből a Városstratégiai és Városmarketing Bizottság elnöke is. Milyen előzetes tapasztalatokkal rendelkezik, amelyek segíthetik a munkáját?
– A Pannon Egyetemen négy évig voltam a Hallgatói Önkormányzat szociális ügyekért felelős elnökhelyettese, emellett a szenátus és több munkabizottság tagja. Ismerem egy önkormányzati típusú rendszer felépítését és működését. A városi ügyek áttekintése számomra most a legnagyobb feladat. Az elmúlt napokban folyamatosan egyeztettem az irodavezetőkkel, igyekeztem felmérni a helyzetet, áttanulmányoztam a városfejlesztést érintő korábbi anyagokat és terveket. Veszprémben élek, üzleti tevékenységeim során sokszor érintkeztem az önkormányzattal, tehát nem teljesen ismeretlen számomra a terep.
– Milyen tényezők játszottak szerepet abban, hogy Ön lett a Városstratégiai és Városmarketing Bizottság elnöke?
– A személyi kérdésekben nyilván meghatározó, hogy ki rendelkezik az adott feladathoz szükséges habitussal, szakmai rutinnal. Az egyetemen a Hallgatói Centrum ügyvezetője vagyok, amely rendezvényszervezéssel, marketingtevékenységgel, PR-ral foglalkozik. Jó kapcsolatban állok az egyetem vezetőségével, ez pedig nem mellékes tény, hiszen a városstratégiának fontos része az egyetem és a város közötti harmonikus és szinergikus együttműködés. Környezetmérnöki szakomnak köszönhetően valamelyest konyítok a környezetvédelemhez is, amely szintén a bizottság feladatköréhez kapcsolódik. Tehát az apró elemekből összeáll, miért is engem javasoltak a bizottság élére.

– Milyen feladatai vannak az Ön bizottságának?
– Városstratégiai és Városmarketing Bizottság feladatköre több korábbi bizottság munkájából áll össze. A városfejlesztés, a turizmus, környezetvédelem mind a mi területünk. Valójában minden olyan folyamat, elképzelés, amely Veszprém fejlődését valamilyen szinten érinti, hozzánk is tartozik.
– Kikkel kell szorosan együttműködnie?
– Brányi Mária alpolgármester asszonnyal állandóan egyeztetni fogok, nagyon sok az átfedés kettőnk területe között, szerintem gyakran részt is vesz majd a bizottsági üléseken. A hozzám tartozó irodavezetőkkel szintén élő és napi kapcsolatot kell kialakítanom, hiszen gyakorlatilag ők a szakmai munka előkészítői. Emellett segítségemre lesz a bizottsági referens, aki összefogja az adminisztratív feladatok ellátását, biztosítja a bizottsági anyagok időbeli elkészülését, és előkészíti a bizottság munkáját.
– Kik a bizottság tagjai és külsős szakértői?
– A Fideszből Mihalovics Péter frakcióvezető és Némethné Károlyi Jolán, valamint Gerstmár Ferenc LMP-s képviselő. Külsős szakértő Tóth Györgyi, Sebestyén József és Kovács Rajmund.
– Mit tart saját munkájában a legfontosabbnak?
– A bizottsági munkában szeretnék minél magasabb szintű kreativitással hozzájárulni a város fejlődéséhez. A stratégia és a marketing az a terület, ahol ötletekkel is lehet nagyokat alkotni, olyan dolgokat létrehozni, amelyek fontosak a városlakóknak. Koromnál fogva fiatalos lendület jellemez, és természetesen a fiatalokat érintő kérdéseket örömmel fogom képviselni. De ugyanilyen hangsúlyos számomra a turisztikai területe is. Emellett szeretnék változtatni a bizottsági munkán. Elnökként részt kívánok venni az előkészületi munkákban is, hogy minél alaposabban beleláthassak az egyes döntéseket megelőző okokba, háttéranyagokba. Éppen ezért az irodavezetőkkel állandó kapcsolatban fogok állni, hiszen jóval előre kell látnom, milyen feladatok várnak ránk.
– Mikor lesz az első bizottsági ülés?
– November 4-én fél tízkor, most folynak az előkészületei. Onnantól kezdve aztán folyamatosan dolgozunk, és mindig a közgyűlést megelőző adott hét csütörtökén ugyanebben az időpontban ülünk össze. A bizottsági munka legfontosabb eleme a beérkező anyagok megtárgyalása,véleményezése, esetleges módosító indítványok megfogalmazása. A célom az, hogy alapos, korrekt előterjesztések kerüljenek a közgyűlés elé.


