A Heti Válasz és a CEMI magyar egyetemek és főiskolák rangsorát tartalmazó 2010. évi felmérésében a Pannon Egyetem gépészmérnöki, idegenforgalmi, informatikai és gazdasági képzése az értékelők több szempontja szerint is előkelő helyet foglal el.
A gépészmérnöki képzés az összesített rangsorban a dobogós harmadik helyen áll. Az oktatás színvonalát jelentősen befolyásolja az egy tanárra jutó diákok száma – amely a veszprémi intézményben a legalacsonyabb –, e mutató tekintetében a legjobbnak bizonyult a Pannon Egyetem. Az oktatói összetételt a tudományos fokozattal rendelkező oktatók arányával szokás jellemezni, mely mutató tekintetében szintén a Pannon Egyetem vezeti a rangsort.
A felmérés rangsortól függetlenül rávilágít arra is, hogy a magas színvonalú képzés önmagában nem elegendő, a munkaerőpiacon az számíthat előnyre, aki rendelkezik iparági tapasztalattal és magas szintű idegennyelv-tudással.
Az idegenforgalmi képzés annak ellenére végezett a harmadik helyen, hogy a vizsgált intézmények köre bővült a 2009. évihez képest. A Pannon Egyetem képzése javult a munkaerő-piaci közvetítők megítélése alapján, valamint az egy tanárra jutó hallgatók számában, illetve az oktatói összetételben. Figyelemre méltó az adott képzést érintő túljelentkezés – az idegenforgalom szakot tekintve a Pannon Egyetem a legkeresettebb intézmények közé tartozik.
A foglalkoztatók pozitívan ítélik meg a képzések színvonalát és azok tendenciáit, de egyben felhívják a figyelmet arra, hogy mindazoknak, akik ezen a pályán szeretnének sikeres karriert építeni, rendelkezniük kell erős belső motivációval, nagy teherbírással és nagymértékű elkötelezettséggel.
Az informatikai képzések értékelési körébe tizenhét intézményt vontak be, melyek között a Pannon Egyetem a hatodik helyet foglalja el. Az egyetem megítélése öt helyezést javult a korábbi évhez képest az egy tanárra jutó hallgatók számának tekintetében, így az oktatás színvonalát minősítő és összegző rangsor harmadik helyén áll.
Az informatikusképzés hazánkban magas színvonalú, de még mindig erőteljesen elméletorientált. Mivel gyorsan változó iparágról van szó, a friss diplomásoknak rendelkezniük kell az új ismeretek önálló feldolgozására és alkalmazására vonatkozó képességekkel, az idegen nyelv ismerete pedig már nem előny, hanem a minimális elvárások közé tartozik.
Az egyetemen folyó gazdasági képzés a korábbi évben elért eredményhez képest tíz helyezést javított az összesített rangsorban. Köszönhető ez annak, hogy a Pannon Egyetem egyre vonzóbb a felvételizők számára, egyre nagyobb a túljelentkezés. Javult a megítélés az oktatói összetétel tekintetében, és a képzés három helyet ugrott felfelé a foglalkoztatók véleménye alapján felállított rangsorban.
A piac szereplői felhívják a figyelmet arra, hogy a frissen végzettek legyenek alkalmasak a proaktív tudás megszerzésére, legyenek önállóak az ismeretanyagok megszerzésében, és tudjanak alkalmazkodók a turbulensen változó piaci elvárásokhoz.
