– Valójában mi az Ügyrendi és Igazgatási Bizottság feladata?

– Az bizottság az önkormányzat jogszerű és szabályszerű működéséért felel. Az önkormányzat és a bizottságok működésének meg felelnie a vonatkozó európai uniós és hazai jogszabályoknak, és mindazon előírásoknak, amelyeket az önkormányzat a saját maga működési szabályzatában megalkotott. A bizottság az összes előterjesztést ilyen szempontból véleményezi.
– Kik a bizottság tagjai és külsős szakértői?
– Czaun János és Óvádi Péter a Fidesz-KDNP színeiben –, külsős szakértőnk pedig Varga Tamás és Kiss András.
– Kikkel kell szorosan együttműködnie a Városházán?
– Elsősorban a jegyzővel, az aljegyzővel és a jegyzői irodával, hiszen a feladatuk összekapcsolódik az ügyrendi bizottság tevékenységével.
– Mit tart bizottsági elnökként a legfontosabb feladatának?

– Különösen azt tartom fontosnak – tekintettel az országban zajló alkotmányossági ügyekre –, hogy a veszprémi önkormányzatban ne a politikai szándékok vezéreljék a jogszabályok megváltoztatását, hanem a szakmaiság, a jogszerűség és a szükségszerűség határozza meg a döntéshozatalt.
– Számít politikai harcokra a bizottság működésében?
Nem, ugyanis meglátásom szerint az Ügyrendi és Igazgatási Bizottságnak nem az a feladata, hogy politikai harcokat folytasson. Ha viszont a jogszabályokba és az önkormányzat által rögzített szabályokba ütköző szándékkal találkozom, leghatározottabban fel fogok lépni ellene. De nem tartok ettől.
– Ön szerint az ellenzék a választási eredményeknek megfelelően kapott pozíciókat a bizottsági rendszerben?
– Az önkormányzati képviselők bizottsági struktúrában betöltött pozícióit és annak arányait a képviselőtestületi arányok határozzák meg. Ilyen értelemben korrektnek tartom a kialakult helyzetet. Az ellenzékkel történt egyeztetések során kiderült, többen azt remélték, hogy a Pénzügyi és Költségvetési Bizottság elnöki pozícióját fogom betölteni. Ám úgy döntöttem, nem vállalhatom ezt a szerepet, mivel az elmúlt négy évben egyszer sem szavaztam meg a város költségvetését. Egyébként az Állami Számvevőszék is azt állapította meg, hogy sem a 2008., sem a 2009. évi költségvetését nem teljesítette az önkormányzat. Tegyék rendbe a város költségvetését azok, akik a jelenlegi helyzetbe juttatták a települést. Így az ellenzéknek felkínált pénzügyi és ügyrendi bizottsági elnöki pozíció közül az ügyrendi mellett döntöttem. Nem az ellenzék bizottsági pozícióinak kiosztásával kapcsolatban vannak aggályaim. Azt reméltem, hogy a szakmai és civil szervezetek komoly feladatot kapnak a külsős szakértői munkában – ennek azonban fikarcnyi jelét sem látom, és ez hiba.
– Milyen nehézségek jellemezhetik a bizottság munkáját?

– Korábban két ciklusban voltam alelnöke ennek a bizottságnak. Amíg szocialista-liberális városvezetés irányította Veszprémet, lehetett komoly szakmai vitákat folytatni az Ügyrendi és Igazgatási Bizottságban is, és mindig a jogszerűség befolyásolta a döntéseket. Sajnos az előző ciklusban – amikor szintén tagja voltam a bizottságnak – azt tapasztaltam, hogy a politikai szándékok gyakran felülírták a szakmai szempontokat. Remélem, a mostani testületben lesz igény és szándék arra, hogy a szakmai észrevételeket mérlegeljük. Addig fogom betölteni a biztosság elnöki pozícióját, amíg ez a szándék tapasztalható. Például az első közgyűlésen is nehezményeztem, hogy a képviselők késve kapták meg az SZMSZ-módosítást, és így nem volt alkalmuk módosító indítványt fűzni ahhoz. Márpedig ez esetben jelentősen sérültek a képviselők törvényben rögzített jogai. Remélem, nem követi ezt a rendszert és módszert a jövőben a városvezetés, és csupán egyedi példa volt ebben a ciklusban.