Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Közgyűlés on-line

2010. november 11. 8:02
Kedves Olvasóink! Ezennel megkezdjük a veszprémi önkormányzat közgyűlésének on-line, élő közvetítését.

8.02

A közgyűlés A hónap műtárgya ismertetésével indul. A Szilágyi László című könyvet Jokesz Antal fotóművész mutatta be. Rövid ismertetőjében Szilágyi Lackó életéről, művészetéről beszélt.

8.22

Napirend előtti hozzászólásra jelentkezett Gerstmár Ferenc képviselő, Mikor lesz kerékpárút a völgyhídon? címmel.

A képviselő szerint fejleszteni kellene a veszprémi kerékpárút hálózatot, és ennek része lenne a völgyhídon áthaladó bicikliút elkészítése. Nem értette, hogy a völgyhíd felújításánál miért nem terveztek kerékpárutat.

Porga Gyula válaszában elmondta, a völgyhíd nem elég széles ahhoz, hogy bicikliút futhasson rajta, illetve műemléki védettséget élvez, így a korlátot nem lehet magasítani. A kerékpárút-hálózat újragondolására jövő év elején kerül sor, erre meghívta Gerstmár Ferenc képviselő urat.

 8.37

Napirend előtti hozzászólásra jelentkezett Katanics Sándor képviselő Mit gondol polgármester úr, meddig tart a veszprémiek türelme az utak feldúlása miatt? címmel. Katanics Sándor kifogásolta, hogy a lakosság nem kap és nem kapott megfelelő tájékoztatást az eseményekről, és nem tudja, meddig tart a kivitelezés.

Porga Gyula válaszában elmondta, a kivitelezés befejeződött, már csak az egyéb útfelújítások vannak hátra.

8.39

Az első napirendi pontban a tűzoltóság rendkívül sürgős eszközbeszerzését szavazta meg a közgyűlés.

 8.41

A második napirendi pont az aktuális személyi változások határozatának meghozatala.

A közgyűlés a Veszprém Megyei Önkormányzat Közgyűlésével a közös feladatokban való együttműködés előkészítésére és összehangolására Megyei Egyeztető Bizottságot hozott létre.

A közgyűlés a bizottság tagjaivá Porga Gyula polgármestert, Brányi Mária alpolgármestert, Némedi Lajos István alpolgármestert, Dr. Strenner Zoltánt, a Közjóléti Bizottság elnökét, Gerstmár Ferenc képviselőt választotta meg.

8.45

A közgyűlés a Veszprém Megyei Munkaügyi Tanácsba Veszprém város képviseletének ellátására Halász Lászlót választotta meg.

8.54

Katanics Sándor hozzászólásában nehezményezte, hogy nem a városrész érdekét képviseli a döntés – miszerint Czaun János lett Gyulafirátót és Kádárta városrész önkormányzatának vezetője.

Mihalovics Péter kifejtette, a választók járultak hozzá a döntés meghozatalához, mivel a Fidesz-KDNP-re szavaztak, amely nagy arányú győzelmet aratott a két várorrészben.

Czaun János elmondta, olyan emberekkel dolgozik, akik tudnak is tenni a két településért, és ő maga sem fog különbséget tenni a két településrész között.

Ezek után a Közgyűlés Gyulafirátót Városrész Önkormányzatának vezetőjévé Czaun János képviselőt, Gyulafirátót Városrész Önkormányzatának nem képviselő tagjaivá Körmendi Györgyöt, Kauker Katalint, Farkas Lászlót, Tóthné Martinkovics Erika lakosokat választotta meg

Kádárta Városrész Önkormányzatának vezetőjévé Czaun János képviselőt, Kádárta Városrész Önkormányzatának nem képviselő tagjaivá Tavas Vilmost, Kanyár Juditot, Tósokiné Kovács Arankát, Wessetzkyné Máté Ildikó lakosokat választotta meg.

 8.57

A veszprémi közgyűlés Érdekegyeztető Tanácsot hozott létre. A közgyűlés az önkormányzati oldal részéről: Némedi Lajos István alpolgármestert, Halmay Györgyöt, az Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság elnökét, Forgóné Kelemen Judit, képviselőt, Dr. Büki Szilvia címzetes főjegyzőt, Scher Ágotát a Pénzügyi Iroda vezetőjét az Érdekegyeztető Tanács tagjának megválasztotta.

9.00

Veszprém Város Bűnmegelőzési és Közbiztonsági Tanácsa személyi összetételét a közgyűlés az alábbiak szerint határozta meg:

Elnök: Takács László képviselő, Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata képviseletében
Tagok:
Óvádi Péter, a Közbeszerzési Bizottság elnöke
Kun László, Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata képviseletében
Dr. Giczi Róbert, a Városi Rendőrkapitányság vezetője, Veszprém város rendőrkapitánysága képviseletében
Rausz István, Veszprém város rendőrkapitánysága képviseletében
Dr. Somogyi István, a Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség vezetője
Dr. Kolaj Ágnes, ÁNTSZ városi tisztifőorvos
Tóta Tamás, a Veszprémi Mentőállomás vezetője, mentőtiszt
Dr. Simonyik László, a Vám- és Pénzügyőrség Nyomozó Hivatal osztályvezetője
Sánta Károly, a NYUGALOM Vagyonvédelmi Kft. ügyvezetője
Balogh László, a Jutas Lakótelepi Polgárőr Egyesület vezetője, Veszprém Megyei Polgárőr Szövetség képviseletében
Miskey Tamás, Veszprém városi tűzoltóparancsnok
Réfi Ferencné, VMJV PH Közterület Felügyeleti Csoport vezetője

9.04

A harmadik napirendi pont „A levegő tisztaságának védelméről szóló önkormányzati rendelet megalkotása” és a „A helyi környezetvédelmi alapról szóló önkormányzati rendelet megalkotása.

 9.10

A Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság 2010. június 15-én a két napirendi pontot.

A jogszabályi rendelkezés alapján a tervezetet a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségnek meg kellett küldeni. A felügyelőség észrevételei alapján a 2010. június 15-én tárgyalt rendelettervezetből a túlzottan szigorú szabályozás miatt néhány rendelkezés.

Az újabb felügyelőségi véleményezés után (2010. szeptember 17-én kelt vélemény), a felügyelőség által javasolt tartalommal a rendelettervezetet kiegészítette a bizottság.

A közgyűlés elfogadta a levegő tisztaságának védelméről szóló önkormányzati rendeletet.

Ugyancsak 2010. június 15-én tárgyalta a bizottság „A helyi környezetvédelmi alapról szóló önkormányzati rendelet megalkotása” című napirendet. A bizottsági vélemény alapján a rendelettervezetet átkerült a felügyelőséghez, amely a rendelettervezet elfogadása ellen nem emelt kifogást. Így a helyi környezetvédelmi alapról szóló önkormányzati rendeletet most elfogadta a közgyűlés.

 9.20

Elérkeztünk a negyedik napirendi ponthoz.

A helyi népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló önkormányzati rendelet megalkotásának előterjesztője Gerstmár Ferenc önkormányzati képviselő.

Gerstmár Ferenc előterjesztésében azt javasolta, hogy a kezdeményező választópolgárok számát az 1990. évi LXV. tv. által meghatározott maximum értékekről a törvényben meghatározott minimum értékekre csökkentsék. A képviselő szerint ez a módosítás nem veszélyezteti a képviseleti elvet, nem bénítja az önkormányzat működését, de reális lehetőséget teremt a helyi népszavazás és a népi kezdeményezés indításához. Azt jelzi, hogy a város vezetése nagykorúként tekint a választópolgárokra, és nem csak négyévente enged véleményt nyilvánítani, hanem ésszerű keretek között valós lehetőséget biztosít a választópolgári aktivitásra.

Forgóné Kelemen Judit Andrea képviselő asszony arról szólt, hogy népszavazás 8-10 millió forintba kerül a városnak. Szerinte a mai helyzetben ez igen megterhelő lehet, van az aktivitásnak más formája is, ami olcsóbb lehetne, ezért nem fogja támogatni az indítványt..

Mihalovics Péter frakcióvezető úr elmondta, hogy a FIDESZ az elmúlt esztendőkben megmutatta, mennyire fontos neki a választópolgárok közvetlen és közvetett véleménye, így a városi FIDESZ frakció a helyi demokrácia ilyen erősítését támogatja.

Mindennek értelmében a közgyűlés a következőket rendelte el:
– Az önkormányzáshoz fűződő jogok közvetlen gyakorlásának eszközei a helyi népszavazás és a népi kezdeményezés
– A helyi népszavazást a közgyűlés kitűzi, ha azt a választópolgárok 10%-a kezdeményezte.
– A népi kezdeményezést a közgyűlés megtárgyalja, ha azt a választópolgárok legalább 5%-a nyújtotta be a polgármesternek.
– Ez a rendelet 2010. december 1-jén lép hatályba.

9.23

Az ötödik napirendi pont Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2011. évi ellenőrzési tervének előterjesztője Porga Gyula polgármester és Dr. Büki Szilvia címzetes főjegyző.

Az intézményi kört érintő kockázatelemzés eredményeként az alábbi intézmények esetében hajtanak végre rendszerellenőrzést a 2011. évben:
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégiumban,
Veszprémi Középiskolai Kollégiumban,
Városi Művelődési Központ és Könyvtárban és a hozzá tartozó önállóan működő intézményeknél: a Veszprémi Művészetek Házánál és a Kabóca Bábszínháznál,
Lovassy László Gimnáziumban,
VMJV Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóságnál.

Emellett többek között lefolytatják az oktatási és szociális intézményekben a 2010. évi normatív támogatások felhasználásának vizsgálatát, valamint egyes szociális kötött felhasználású támogatások felhasználásának vizsgálatát is. Minden költségvetési szervezetre vonatkozóan ellenőrizni kell a beszámolók megbízhatóságát, ezért ellenőrzik a Polgármesteri Hivatal, mint költségvetési szervezet 2010. évi beszámolójának ellenőrzését is.

A közgyűlés az önkormányzat 2011. évi ellenőrzési tervét elfogadta.

 9.28

A hatodik napirendi pont:

Kezességvállalás a Pannon TISZK Veszprém Szakképzés-Szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság hitelfelvételéhez. Előterjesztője Porga Gyula polgármester.

VMJV Önkormányzata 2 pályázatot nyújtott be, egyrészt a Pannon TISZK vezetési, irányítási rendszerének kialakítására, humán erőforrás fejlesztése és hátránykompenzációs programok kidolgozására, másrészt a szakképző intézmények infrastruktúrájának fejlesztése, valamint a gyakorlati képzés korszerű technikai feltételeinek megteremtése céljából. A két pályázaton 270 millió (TÁMOP) illetve 525 millió 750 ezer Ft (TIOP) támogatást ítéltek oda a társaság részére központi támogatásként.

Schalbert István ügyvezető igazgató úr az önkormányzat 2010. július 19-i közgyűlésének zárt ülésén már jelezte, hogy a pályázatok utófinanszírozása, a társaság működtetése során a pályázatból nem finanszírozott – projektindítás előtti, és a projektzárás utáni, és az el nem számolható - költségek, valamint a pénztárhiány miatt, mely ügyben jelenleg is tart a rendőrségi nyomozás, külső forrás bevonására lesz szükség.

A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft. 2 projektje közül a TÁMOP elszámolása folyamatban van, a TIOP elszámolására a projekt 2010. október 31-i befejezése után kerül sor. A beruházások döntő többsége az utolsó hónapban valósult meg, melyet egyösszegű számla benyújtása követ.

A számlák kiegyenlítés után hívhatók le a támogatásból, melyek kifizetésére a kft. nem rendelkezik forrással. A társaság a likviditási problémák áthidalására a támogatási összeg terhére 350 millió forint likviditási hitelt szeretne felvenni, 2011. április 15-ig tartó futamidővel, amelyhez kérik a többségi tulajdonos, azaz az önkormányzat kezességvállalását. A hitel visszafizetésének forrása kb. 300 millió forintig a lehívott támogatás, a fennmaradó mintegy 50 millió forint visszafizetéséhez, a kamatokkal és költségekkel együtt a társaságnak a – a tulajdonosokkal közösen – jövő évben kell megtalálnia a forrást.

Katanics Sándor szerint a kezességvállalás komoly gazdasági teher a városnak, így nem támogatja.

A közgyűlés az alábbi döntést hozta: a város az elnyert TÁMOP 2.2.3-07/2-2F-2008-0006 és TIOP 3.1.1-08/1-2008-009 pályázatok megvalósítása érdekében kezességet vállal a Pannon TISZK Veszprém Szakképzés-Szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság likviditási hitelfelvételéhez 2011. április 15-ig tartó futamidővel, 350 millió forint erejéig.

 9.46

A nyolcadik napirendi pont a belvárosi parkolóház ráépítési jogáról szóló megállapodás módosítása. Előterjesztő: Brányi Mária, alpolgármester

2009-ben a Benzinklub Kft. nyerte el a belvárosi parkolóház ráépítési jogát. A megállapodás szerint Benzinklub Kft-nek 2009. december 28-ig kellett volna megfizetnie a ráépítési jog 50%-át kitevő összeget, 48 125 000 Ft-ot, az összeg viszont csak 2010. január 20-án érkezett meg a Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatához. Ennek következményeként az önkormányzat felszólította a Benzinklub Kft-t, hogy 22 nap késedelmet figyelembe véve fizessen meg 5 500 000 Ft késedelmi kötbért.

Ezek után az önkormányzat és az EUTÉR Zrt, mint a Benzinklub Kft új megbízottja közötti többszöri egyeztetések eredményeképpen a közgyűlés a 2010. június 24-i ülésén kivitelezési póthatáridőket tűzött ki:
- A beruházás megkezdésének határideje: 2010. október 01.
- A kiviteli tervek elkészítésének határideje: 2010. szeptember 15.
- A beruházási program részletes költségvetés benyújtásának határideje: 2010. augusztus 15.
- A beruházáshoz a ráépítőnek rendelkezésére álló saját erő elkülönített, zárolt számlán való elhelyezésének határideje: 2010. augusztus 15.

2010 nyarán megérkezett az önkormányzathoz a Benzinklub Kft – új nevén High Station Kft – részéről az 5,5 millió Ft kötbér, az önkormányzat által kitűzött póthatáridők azonban lejártak, anélkül, hogy a vállalt kötelezettségek teljesültek volna.

Az önkormányzat 2010. szeptember 10-én kapta meg az értesítést arról, hogy a Veszprém funkcióbővítő belváros-rehabilitáció I. ütem című pályázat kedvező elbírálásában részesült, a bruttó 3 563 milliárd értékű beruházáshoz összességében 1 772 milliárd forint támogatást nyertek az önkormányzat és partnerei. A támogatási szerződés megkötésére várhatóan év végén kerül sor.

Ha az önkormányzat elállna a parkolóház megvalósításától, akkor a teljes belváros-rehabilitáció pályázatot kockáztatná, így tovább egyezetett a kivitelezővel, és a szerződés egyéb módosításai mellett az alábbi határidőket tűzte ki:

A beruházás megkezdésének legkésőbbi határideje: 2011. 09. 30
Beruházás befejezésének határideje: 2012. 09. 30
Kiviteli tervek elkészítésének határideje: 2011. 04. 15
Beruházási program részletes költségvetésének benyújtási határideje: 2010. 11. 30
A használatba vételi engedély iránti eljárás megindításának határideje: 2012. 09. 30.
 

Hartmann Ferenc felszólalt: nem tartja jónak, hogy a beruházó kötelességeit könnyítette az új megállapodás.

Gerstmár Ferenc szerint a parkolóház az autókat vonzani fogja a belvárosba, ahol pedig inkább a gyalogos- és kerékpáros forgalmat kellene erősíteni.

Porga Gyula polgármester reflektált: nem a parkolóház miatt lesz sok autó, hanem a sok autó miatt lesz parkolóház.

Forgóné Kelemen Judit Andrea kérdése: a beruházás milyen hatással lesz a belvárosi cégekre? Számíthatunk-e perekre?

Brányi Mária válaszolt a felvetésekre.
A pályázat valamennyi fejlesztési eleme megfelelt az előzetes vizsgálatoknak. A gyalogosforgalom a Kossuth utca környékén lesz jelentős, a Budapest utca és a Bagolyvári utca szolgálja a belváros autós forgalmának kiszolgálását. Emellett a második ütemben lehet a terven módosítani, egyéb tevékenység is települhet a parkolóházba. Mindezeken túl csak olyan fejlesztést lehet megtenni, amit az érvényes terv meg tud engedni. Mindkét fél számára hasonló hozadéka lehet az elmozdulásoknak, az új megállapodás mindkét fél számára előnyös.

Katanics Sándor szerint nem jó folyamat, hogy a vállalkozó fokozatosan egyre több előnyt csikar ki az önkormányzattól. Ez nem vet jó fényt a városvezetésre.

 

Végül a közgyűlés a fenti új határidőket tartalmazó határozat javaslatot a mai napon elfogadta.

10.00

Kilencedik napirendi pont:

A Veszprémtej Zrt. mögött található terület hasznosítása. Előterjesztő: Brányi Mária alpolgármester

1992-ben az Unilever megvásárolta a Veszprémi Tejipari Vállalat jégkrém üzletágát, majd megépült a korszerű jégkrémgyár Veszprémben. Az Unilever Magyarország Kft. a veszprémi gyáregységének fejlesztését tervezi. A tervezett hűtőházi kapacitás plusz terület vásárlásával valósítható meg.

A kiszemelt ingatlan a Pápai út és a Kistó utca között, a Veszprémtej Zrt. mellett található. A terület útkapcsolattal, közművel nem rendelkezik. A rendezési terv szerint gazdasági ipari terület, azon belül ipari terület besorolású ingatlan. Az igazságügyi ingatlanforgalmi szakértők 53 300 000 Ft-ot állapítottak meg az ingatlan forgalmi értékeként.

Az UNILEVER beruházásának volumene 6–8 milliárd forint, időszaka 2011-2013, és a fejlesztés kb. 260-320 új munkahelyet teremt.

Ehhez a területet újra kell szabályozni, és az 1950/2-es ingatlant több részre kell osztani. Ezek közül a 1950/18 és a 1950/16-os terület kerül eladásra. A telekalakítási eljárás során kialakuló – a VMJV tulajdonát képező – 1950/15 hrsz. alatti terület önálló ingatlanként, vagy egy további telekalakítás során kialakítható két önálló ingatlanként is hasznosítható.

Forgóné Kelemen Judit nehezményezi, hogy miért nem hosszú lejáratú bérleti szerződéssel oldják meg ezeket a fejlesztéseket – védve ezzel a magyar földet.

Gerstmár Ferenc: figyelni kell a környezet állapotára, változására a befektetés megvalósítása során, hiszen minden megállapodás annyit ér, amennyit betartanak belőle.

Brányi Mária válaszolt a hozzászólásokra:
Valójában telekkiegészítési vásárlásról van szó, több ütemű üzemi fejlesztés valósul meg, így egybefüggő területre van szükség, hogy létrejöhessen a beruházás. Jelen esetben más lehetőség nem volt, mint az értékesítés, hiszen a beépítési százalék miatt az Unilever tulajdonába kellett kerülnie a területnek. Elviekben Brányi Mária egyetért Forgóné Kelemen Judit felvetésével.

A környezeti kérdéskört is érintette Brányi Mária: a rendezési terv módosítása kapcsolódik hozzá. A fejlesztőnek biztosítania kell a biológiai aktivitás megvalósítását, magyarul amennyi zöldterületet elvesz, annyit pótolnia kell, és a környezetei beruházásokat meg kell valósítani.

A közgyűlés az alábbi határozatot hozta:
Nyílt pályázati eljárás útján történő értékesítésre jelöli a veszprémi 1950/2 hrsz. alatti ingatlan – annak megosztása során létrejövő 1950/16 hrsz., valamint 1950/18 hrsz. alatti ingatlanok által elfoglalt – 8200 m2 nagyságú területét. A közgyűlés a jelen pályázat lebonyolítására a „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.-t jelöli ki, egyúttal kéri a lebonyolítót, hogy a pályázati értékelést követően tegye meg ismételt előterjesztését.

10.12

10. napirendi pont
Veszprémi Kistérség Többcélú Társulás és Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata között kötött Ellátási Szerződés módosításának jóváhagyása
Előadó: Némedi Lajos István alpolgármester

A Veszprémi Kistérség Többcélú Társulás 2005. december 19-én ellátási szerződést kötött Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatával. A megkötött szerződésben a felek megállapodtak abban, hogy a Veszprém Megyei Jogú Város fenntartásában működő Nevelési Tanácsadó a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulás valamennyi tagönkormányzat közigazgatási területén ellátja a nevelési tanácsadás szakszolgálati feladatát.

A változott törvényeknek megfelelően 2009 szeptemberétől a logopédiai szakszolgálati feladatok esetében az alaptámogatás kétszerese vehető igénybe, azaz 22.000 Ft/fő/év azon ellátottak után, akik számára a szolgáltatás lakóhelyükön, vagy abban a közoktatási intézményben biztosítva, ahol tanulói jogviszonnyal rendelkeznek. Ettől az időponttól kezdődően a megemelt normatíva összegéből a Nevelési Tanácsadónak 4.000 Ft/fő/év normatíva jár.

A közgyűlés felhatalmazta Porga Gyula polgármestert a módosított szerződés aláírására.

10.15

11. napirendi pont:

A Magyarországi Evangélikus Egyház Veszprémi Evangélikus Egyházközségével a volt alternatív iskola épületére kötendő haszonkölcsön szerződés jóváhagyása
Előadó: Némedi Lajos István alpolgármester

A Veszprémi Evangélikus Egyházközség felekezeti óvoda kíván indítani a városban. Az egyházközség kérte a közgyűlés támogatását, hogy az óvoda telephelyeként a volt alternatív iskola épületét rendelkezésére bocsássa.

Mivel az óvoda működési engedélyének beszerzéséhez feltétlenül szükséges egy ingatlan – még az intézmény megalakítása előtt –, így az önkormányzat haszonkölcsön szerződéssel biztosítaná azt az egyház részére, majd ezt követően kötne közoktatási megállapodást.

Bereczki Gyula, a Veszprémi Evangélikus Egyházközség hivatalának felügyelője megköszönte az önkormányzat tagjainak az óvoda indításához nyújtandó segítséget, és arról szólt, hogy mivel fontos, hogy az egyházak is szerepet vállalnak a gyermekek oktatásában, nevelésében.

Nagy Piroska képviselő asszony kérdést intézett Bereczki Gyulához: hány gyerekkel tervezik az indulást?

Bereczki Gyula elmondta: két csoporttal, 50 gyermekkel tervezték az óvoda megnyitását – természetesen a saját maguk által felújított épületben.

A hozzászólásokat követően az önkormányzat határozott:

Térítésmentesen használatba átadja a Magyarországi Evangélikus Egyház Veszprémi Evangélikus Egyházközségnek a volt alternatív általános iskola épületét.

A szerződés hatályba lépésének feltétele az intézmény nyilvántartásba vétele. Amennyiben az intézmény nyilvántartásba vételére 2011. május 31-ig nem kerül sor, úgy a felek között megkötendő szerződés nem lép hatályba.

 

Most pedig rövidke szünet következik.

 

10.42

A 12. napirendi pont:
Előzetes kötelezettségvállalás pályázati tanácsadói tevékenység elvégzésére irányuló közbeszerzési eljárás megindítása érdekében

Előadó: Schmidt István irodavezető

Az önkormányzat 2007-ben írta ki „Az Új Magyarország Fejlesztési Terv műveleteihez kapcsolódó és további egyéb projektek előkészítése, pályázatírás és a támogatott projektek menedzselése Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és intézményei részére” című pályázatát. A nyertes Aditus Zrt-vel 2007. december 28-án három éves időtartamra szerződést kötött.

Mivel a megbízási szerződés 2010. december 31-ével lejár, ezért az önkormányzat ismételten közbeszerzési eljárást hirdet a nyertes vállalkozó kiválasztása érdekében.

A megbízás összegéről is döntött a közgyűlés: az önkormányzat a közbeszerzési eljárás során kiválasztott tanácsadóval megkötendő megbízási szerződéshez a szükséges fedezetet a négy évre összesen legfeljebb 260 millió forint mértékéig biztosítja.

 

13. napirendi pont

Településrendezési Terv módosítás hatálybalépésének megállapítása
Előterjesztő: Horváth Gábor városi főépítész

2010. június 24-i közgyűlésén tárgyalta az önkormányzat a város településrendezési tervének módosítását, viszont három módosítás hatálybaléptetése a későbbi településrendezési szerződések megkötéséhez kapcsolódott.

A Veszprém – Gyulafirátót, külterületi 1186/2 hrsz-ú ingatlan szerződését és a Veszprém, 6521 hrsz-ú (VOLÁN alatti) terület módosításával kapcsolatos településrendezési szerződést megkötötték, a Veszprém, Kórház utca – Erzsébet sétány és környéke módosításának hatályba léptetésének feltételei még nem teljesültek. Így az előző kettő esetében határozati javaslatot hozott a testület, és felkérte a főépítészt, hogy a módosításokat a településszerkezeti tervre vezettesse fel.

10.44

Most következik a Hornig-díj adományozása és egy fellebbezés tárgyalása, de zárt ülésen, úgyhogy közvetítésünk véget ért, további szép napot.

Szaksz Balázs

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.