- Mintegy 40.000 ember szavazott egy hét alatt, arról, hogy mi legyen a sorsa annak az autónak, amit a fővárosban lógattak fel egy darura. Az idei kötelező gépjármű biztosítási kampány keretében arról szavazhattak az emberek, hogy oda adják-e valakinek a 3 milliót érő autót, vagy vágják földhöz. – nyilatkozta Németh Péter, a CLB Biztosítási Alkusz Kft kommunikációs igazgatója.
A „Döntsön az ország” játékkal 4 millió autótulajdonost érintő kötelező biztosítási kampányra szerették volna felhívni a figyelmet. Mindezt viszonylag egyszerű formában, hiszen a kötelező biztosítási téma egyébként elég bonyolult. A Magyar Biztosítók Szövetsége korábban két országos napilap mellékleteként tette közzé 14 biztosító tarifáit a jövő évi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díjakról. A legrövidebb tarifatábla két oldalt, míg a leghosszabb tizennégy oldalt foglal el a hatvannyolc oldalas mellékletben. Ezért szerettek volna olyan könnyed kampányt indítani, amely segíti az autósokat abban, hogy figyeljenek oda erre az egyébként bonyolult témára.
Éskovács Péter, a kampány egyik kitalálója hozzátette: Idén a biztosítók kötelező biztosítási kampányra költött összege meghaladhatja a 3 milliárd Ft-ot. A nagy költségvetésű kommunikációs „harc” az autósok kegyeiért érthető, hiszen tavaly 129 milliárd Ft-ot költöttek kötelező biztosításra azok, akiknek van gépkocsijuk.
A legtöbb biztosító az idei kötelező biztosítási kampány során a könnyedebb, esetleg vicces felhangú kommunikációs megoldásoktól idegenkedik. Ennek egyik oka, hogy a biztosítási és a banki szakma legkonzervatívabb gazdasági szféra. Az A-Z Produkció kreatív igazgatója szerint: a biztosítók félnek attól, hogy vidámabb hangvétel egy kampány során hiteltelenné tenné őket.
A biztosítók azért igyekeznek erős, komoly, már-már „hatalmi” erővel rendelkező cégnek mutatni magukat, mert évről évre több olyan cikket olvashatunk, amelyben a biztosított, azaz a károsult vitába kerül a társasággal, mert az nem pont azt az összeget akarja a kifizetni amennyi a szerződött fél kárigénye.
A kötelező felelősségbiztosítással kapcsolatos változásokkal csak minden második ember van tisztában. Az ezer ember megkérdezésével lezajlott gyorsfelmérés szerint: az autósok 60 százaléka csak a biztosítás megkötésének pillanatában szembesül azzal, hogy már nem a köbcentik, hanem a lóerők alapján kell 2011-től kötelezőjét fizetni –nyilatkozta a kommunikációs szakember.

