Közel 360 millió forint. Ennyi adomány gyűlt össze a 1749-es segélyvonalon az árvíz- és vörösiszap-károsultak megsegítésére. A hazai telekommunikációs iparág legnagyobb szereplői, a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC által támogatott 1749-es segélyvonalon összegyűjtött milliók a Magyar Vöröskereszt segítségével jutottak el az érintettekhez.
Az idei év sajnálatos módon a katasztrófák éve volt. A 1749-es segélyvonalon két gyűjtést is indult: az árvízi kapcsán három hónap alatt 745 ezer darab hívás és SMS érkezett, ez közel 150 millió forint. A vörösiszap-katasztrófa károsultjai számára pedig kevesebb mint két hónap alatt, több mint 206 millió forint értékű adomány érkezett egymillió-harmincezer sms és telefonhívás formájában a 1749-es segélyvonalra.
A Magyar Vöröskereszt az árvízre befolyt 150 millió forintos összegből a gyorssegélyek mellett az árvízkárosult családok házainak újjáépítését segítette építőanyagok vásárlásával.
A vörösiszap-katasztrófára beérkezett összegből a segélyszervezet eddig mintegy 2 millió forint értékben állított össze gyorssegélycsomagot a devecseri rászorulóknak valamint közel 30 millió forint értékben háztartási cikkeket - hűtőszekrény, mosógép, gáztűzhely - juttat el számukra. A segélyszervezet a fennmaradó összegből lakások vásárlását tervezi 10 olyan vörösiszap-károsult családnak, akik el akarják hagyni eddigi lakóhelyüket.
A Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC ezúton szeretne köszönetet mondani minden kedves ügyfelének, aki 1749-es segélyvonalra küldött sms-ével vagy hívásával segítette a Magyar Vöröskereszt segélyezési programját.