Tavaly az ünnepek alatt naponta 343 percet, vagyis csaknem öt és háromnegyed órát töltött a magyar lakosság a televízió képernyője előtt. Ez majdnem másfél órával több, mint a 265 perces éves átlag. A legnagyobb országos csatornák az idén is közönségfilmekkel készülnek a karácsonyra. A Nielsen piackutató Magyar Televíziónak készített felmérése szerint a tavalyi karácsony estén és 25-én naponta átlagosan a népesség 82 százaléka nézett legalább egy percig tévét, míg az éves átlag 78 százalék.
Mint az elemzés kiemeli, a karácsonyi időszakban a napközbeni műsorkínálat jelentősen eltér az év közbeni műfaji arányoktól: ilyenkor jóval több családi és mozifilm, animáció és gyerekműsor kerül képernyőre, mint általában. A felmérés szerint ilyenkor minden korosztály több időt tölt a készülékek előtt, főként a délelőtti és kora délutáni időszakban. Ám az ünnepek alatti 19 és 23 óra közötti tévénézés nem különbözik jelentősen egy átlagos hétvégi naptól.
A csatornaválasztás szokásai lassan átalakultak: míg a nézők 2002-ben főműsoridőben a tévénézésre szánt idejük 80 százalékát az M1, a TV2 és az RTL Klub műsoraira fordították, 2009-ben ez az arány csak 55 százalék volt - derül ki az elemzésből.