Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Folytatni szeretnék a beruházást

2011. március 18. 5:00
Olyan államigazgatási eljárásra vállaltak garanciát, melyet nem tudnak teljes mértékben befolyásolni – mondja a BudaWest Zrt. képviselője.

A szentkirályszabadjai repülőtér 2004-ig működött, 2005 végén a tulajdonosi jogokat gyakorló Kincstári Vagyoni Igazgatóság és a Honvédelmi Minisztérium az engedélyekkel nem rendelkező repülőtér tulajdonjogát meghatározott feladatok létesítése céljából ingyenesen Veszprém és Szentkirályszabadja önkormányzatainak adta át. Ennek értékesítésére nemzetközi pályázatot írtak ki, amit végül a második helyezett (a győztes nem teljesítette fizetési kötelezettségét) BudaWest Airport Holding Zrt. nyert el. A területet a cég egymilliárd forint plusz áfa összegért vásárolta meg, vállalva, hogy a szabályozási terv elfogadását követően két éven belül nyilvános nemzetközi repülőteret létesít rajta.

A környezetvédelmi engedély

– Benyújtottuk a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságához a repülőtér létesítéséhez szükséges engedélyeket, az eljárás elindult – emlékszik vissza Karai Péter. Az engedélyeztetés egyébként két lépcsős, az előzetes elbírálást egy részletes követi, esetükben azonban már az előbbin sem sikerült túllépni, az igazgatóság felfüggesztette az eljárást, nem álltak rendelkezésre a környezetvédelmi engedélyek, ugyanis Balatonalmádi és Siófok negatív szakhatósági állásfoglalást írt. A légtérvédők vezetésével polgári ellenállás alakult ki a repülőtérrel szemben. Az az érzésünk, hogy az említett két település a jogellenes zajvédelmi rendeletére hivatkozva utasította el előzetes kérelmünket – véli a BudaWest Zrt. fejlesztési vezetője.

– A 2008-ban elkészült szabályozási terv módosítását követően benyújtottuk az előzetes környezetvédelmi kérelmet, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség első fokon elutasította, ami ellen fellebbeztünk, másodfokon új eljárás lefolytatásáról döntöttek. Második alkalommal is elutasították a beadványunkat, fellebbeztünk, jelenleg a másodfokú döntésre várunk – foglalja össze Karai Péter.

Az önkormányzat

A szabályozási terv elfogadásától számítva két év állt rendelkezésükre, hogy az adásvételi szerződésben leírt felújításokat elvégezzék.

– Az engedélyhez nem kötött felújítások kivitelezése megtörtént, azonban engedély hiányában nem nyúlhattunk hozzá a gurulóutakhoz, az előtérhez, itt csak állagmegóvásokat végeztünk. Az önkormányzatok szerint nekünk róható fel, hogy nem készültek el a beruházások, ezért 300 millió forint kötbérre tartanak igényt – mondja a fejlesztési vezető. Elismeri, a szabályozási terv elfogadásától számítva két év állt rendelkezésükre, hogy a repülőteret megnyissák, azonban a környezetvédelmi engedélyek hiánya miatt megállt a létesítési eljárás. A projekt az eredetileg tervezett időpontra nem fejeződött be, ezért az önkormányzatok úgy döntöttek, elállnak a szerződéstől. Ezt természetesen nem fogadtuk el, ezért keresetet nyújtottak be a bíróságra. Viszontkeresettel éltünk, miszerint a reptér megnyitásának időpontját a jogerős és végrehajtható létesítési engedély kézhezvételétől számított második évre határozzák meg – mondja Karai Péter. Hozzáteszi, az önkormányzatok által elvárt kategóriájú repülőtér fejlesztéséhez 18–20 millió euró befektetése szükséges, többek között elengedhetetlen a meglévő 2000 méteres kifutópálya 500 méterrel való meghosszabbítása, amit már a 2006-os üzleti tervben is leírtak. Jelenleg tehát a tárgyalóteremben folyik a kommunikáció.

Karai Péter érdeklődésünkre cáfolta, hogy ingatlanspekuláció miatt vásárolták volna meg a repülőteret: Ha arra játszunk, hogy a terület felértékelődik, akkor nem olyat választunk, amelyre repülőtér-építési kötelezettség vonatkozik – fogalmazott.

Cseh Zoltán
további cikkek
Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában közélet Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában A Kreml és a Fehér Ház megállapodott az ukrajnai rendezési tárgyalások folytatásáról – jelentette be Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságírók előtt pénteken Moszkvában. tegnap 19:18 A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt karácsony A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt Vajon mi ragyoghatott Júdea egén abban az időben, amikor a történelem kereke új irányt vett? Máté evangéliuma szerint egy fényes csillag vezette a napkeleti bölcseket ahhoz a bizonyos betlehemi jászolhoz, a modern kori tudománynak viszont több reális válasza is van arra, hogy ez milyen csillagászati jelenségnek felelhetett meg. Ahhoz viszont, hogy megértsük a „csillag” természetét, nem elég a távcsöveinket az ég felé fordítanunk, bele kell helyezkednünk az ókori megfigyelő gondolkodásmódjába is. ma 0:23 Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos közélet Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos Bár nem is gondolnánk, de a Biblia egyik legrejtélyesebb története a napkeleti bölcsek látogatása a gyermek Jézusnál. A betlehemi jászol mellett térdelő három alak képe annyira beleivódott a kultúránkba, hogy szinte fel sem tűnik, mennyire kevés konkrétumot őriztek meg róluk a történetírás legkorábbi forrásai. Ha lehántjuk a történetről az évszázadok alatt rárakódott népi kegyességet és a művészeti ábrázolások romantikáját, egy olyan ókori történet bontakozik ki előttünk, amely a Perzsa Birodalom papságától a babilóniai csillagászokon át egészen a nabateus karavánutakig vezet. tegnap 0:11

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.