Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Gazdasági veszteséget okoz az M8-as hiánya

2008. június 27. 12:24 // Forrás: sajtoreferens@vpmegye.hu
A közúti fejlesztés elodázása a gazdaságfejlesztést csökkenti, a beruházások más térségekben valósulnak meg – hangzott el a minap a „8-as főút” Térségi Fejlesztési Tanács ülésén a Vas megyei Kámban.
Napirend előtt Fukszberger Imre, a Vasi-hegyhát kistérség nevében házigazdaként köszöntötte a tanácsot és az ülésre meghívott vendégeket. A 8-as főút térségének integrált fejlesztési programjáról Schwiegelhofer Ferenc, a tanács munkaszervezetének vezetője mutatta be, és ismertette a program elfogadását követő feladatokat: az integrált fejlesztési program alapján egy üzleti terv kerül kidolgozásra, mely cselekvési program megvalósításához a Regionális Fejlesztési Holding Zrt. támogatását  is el kívánják nyerni.

A jelenlegi munkaszervezet a program végrehajtására szervezetileg nem alkalmas, ezért az előterjesztő egy non-profit kft. alapítását javasolta a megvalósításra, és egy szakmai bizottság létrehozását, a program felügyeletére.  A tanács egyhangúan elfogadta az előterjesztett integrált fejlesztési programot, a kft. alapítását, és  a bizottságba választotta a tanács tagjai közül Fukszberger Imrét, Gyapai Zoltánt és Magyar Józsefet, a munkabizottság elnökének Fukszberger Imrét. A közúti beruházások terület- és gazdaságfejlesztő hatása kacsán dr. Vörös Attila docens egy korábbi tanulmányára hivatkozva elmondta: ha az M8-as autópálya 2000-ben megépült volna, 1, 8 százalék többlet bruttó hazai terméket, térségi szinten 2-2,5 százalék GDP növekedést jelentene.  A közúti fejlesztés elodázása a gazdaságfejlesztést csökkenti, a beruházások más térségekben valósulnak meg.  Az autópálya egy lehetőség, amit programokkal, tőkével, térségfejlesztő politikával lehet eredményessé tenni. Ahol egy térség fejlődése dinamikus, és ez közúti beruházással párosul, ott  kölcsönösen ösztönző, fejlesztő hatás érvényesül – fogalmazott. Dr. Vörös Attila szerint a közúti fejlesztésben érintett település mérete is meghatározó, nagyobb településen nagyobb tőkevonzó képességet jelenthet a beruházás. Az autópályák vonzáskörzetében pszichológiai hatás is érvényesül, potenciális esélyt teremtve a közeli települések gazdaságfejlesztésére.

Zatkalik András

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.