Horváth Zsolt elképesztőnek tartja, hogy többek közt ezen a fórumon is az eredményeket csillogtatta a tanács elnöke, mikor Veszprém megye tekintetében csak egyre rosszabbak a kilátások. Emlékeztetett arra, hogy Horváth Balázs idejében az volt a cél, hogy nyugatról keleti irányban építsük ki az utat, most pedig szinte mindenki hátat fordított a Dunántúlnak. Ellenben megépült Dunaújvárosban a dunai híd, csak épp út nincs, ami elvezetne odáig, s ebben elhallgathatatlan érdemei vannak a 8-as főút fejlesztési tanács elnökének. Az M8-as kérdését komplexen kell kezelni. S még mindig az a legégetőbb kérdés, mi lesz az M8-al a Veszprém és Körmend közti szakaszon, - mondta a képviselő.
Jelen állapotban úgy fest, 2013-14 között lehet meg a végleges nyomvonal, Horváth Zsolt szerint ez elfogadhatatlan. A honatya a Vehírnek elmondta, hogy az érintett települések, saját fejlesztéseiket sem tudják megvalósítani, amíg nem világos merre fut majd a gyorsforgalmi. Azt pedig nem várhatjuk egyetlen településtől sem, hogy éveket várjon, s addig maga, önerőből se építkezzen… - mondta a politikus.
A hétfő délelőtti fórumon elhangzott többek közt, hogy a Szolnokról induló M4-es autópálya Bács-Kiskun megyében vált majd át M8-asba. Így halad egészen Veszprémig, autópálya minőségben. Az továbbra is kérdéses, hogy mi lesz a jelenlegi 8-as főutunkkal, hol épülnek új autópálya szakaszok, s hol vált M8-as gyorsforgalmi útba a 8-asunk. A 8-as 11 és fél tonnás burkolat megerősítése csak 2009-ben kezdődik, viszont megépülhet a márkói és a várpalotai elkerülő – ez utóbbiakra még nem jelöltek ki pontos időpontot. Az egyedüli biztos, a bizonytalanság, - fogalmazott Horváth Zsolt.
A délelőtti egyeztetésen Kálmán András arra kérte a képviselőket, hogy együtt képviseljék a 8-as fejlesztését a parlamentben. Horváth Zsolt, felhívta a tanács elnökének figyelmét, hogy már létezik egy országgyűlési képviselői munkacsoport. Javaslatot tett, hogy a 8-as főút fejlesztési tanács velük vegye fel a kapcsolatot, hiszen ezen munkacsoportnak tagjai nem csak az érintett országgyűlési képviselők, polgármesterek, a megyei közgyűlések elnökei, hanem a NIF munkatársai, valamint a vezető tervezők is.
Úgy tűnik további éveket csúszhat a térségünket érintő útfejlesztés. A Veszprém és Körmend közötti szakaszra a NIF újabb teljes körű vizsgálatot írt elő. Igaz, hogy már korábban készült egy ilyen tanulmány, viszont az ügynökségnél arra hivatkoznak, hogy a megváltozott körülményekhez képest, ez már nem helytálló. Egy ilyen tanulmány elkészítése, annak elfogadása, az esetleges további módosításokkal évekig elhúzódhat. Így a közeljövőben nincs reményünk arra, hogy Veszprém és Körmend közötti szakasz építése megkezdődhessen. Egyébként a napokban, Kámban is tartottak egy egyeztetést, ahol központi kérdés a 68-as fejlesztése volt. A jelenlévők ott a mellett érveltek, hogy ha az M8-as projekt késik, illetve bizonytalan, akkor támogassák a Dunaújváros és Székesfehérvár közötti szakaszt építését, ami többek szerint komoly tehermentesítést jelenteni a Veszprémet is keresztülszelő 8-asnak.