Az emberek egyharmada részletes tájékoztatást vár az orvostól arról, hogy mit tehet a saját egészségéért. A páciensek fontosnak tartják továbbá, hogy különleges bánásmódban részesítsék őket és azt érezzék, hogy ők vannak a középpontban.
A felmérés szerint a páciensek többsége mielőtt orvosi segítséget kérne, az interneten tájékozódik. Emellett az orvosok körében is jelentős változást figyelhető meg az elmúlt egy évtizedben. Napjainkban egyre több orvos a páciensei kezébe adja a döntést a kezelésekkel kapcsolatban. Egyelőre nem lehet általánosságról beszélni, de már vannak olyan rendelések és szakterületek, ahol ez a folyamat egyértelműen megfigyelhető, ilyenek például a nőgyógyászati magánrendelések.
A szakértők véleménye szerint az egészségügyi rendszerek problémáira egyértelműen a betegközpontú bánásmód jelentené a megoldást. Az elemzés rámutat arra is, hogy a páciensek még mindig azt tapasztalják a mindennapokban, hogy az orvos irányít, és azt várja a betegtől, hogy betartsa az utasításait. Jóval ritkább az, amikor az orvos és a beteg egyenrangú félként működnek együtt a gyógyítási folyamat során.