Az Új Magyarország Fejlesztési Terv - Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében került kiírásra a TÁMOP 3.2.9./B-08/2 kódszámú, Audiovizuális emlékgyűjtés című pályázat, melynek elsődleges célja az 1945 utáni korszak történelemtanítási tartalmának és metodikájának korszerűsítése.
Veszprém jóhírű gimnáziuma, a Lovassy 2010. januárjában adta be „A Lovassy László Gimnázium audiovizuális emlékgyűjtése” című pályázatát a TÁMOP 3.2.9./B-08/2 kódszámú, Audiovizuális emlékgyűjtés elnevezésű konstrukcióba, melyet a Közreműködő Szervezet támogatásra alkalmasnak minősített és 5 043 070 Ft támogatást ítélt meg az intézménynek. – foglalta össze a sajtótájékoztató elején Pálffy Zoltán igazgatóhelyettes a pályázati összeg elnyerésének körülményeit.

Pálffy Zoltán az intézmény igazgatóhelyettese
A projekt szakmai végrehajtását segítő pedagógusok, az iskola két történelem szakos tanára, Bereginé Simon Ágnes és a projektmenedzser Schindler László részt vettek olyan továbbképzéseken, amelyeken az audiovizuális témafeldolgozás módszertanával ismerkedtek meg: egyrészt az új típusú történelemoktatás didaktikai és metodikai módszereivel, másrészt pedig az interjúkészítés technikai és eljárásrendi ismereteivel. – folytatta az előkészületek ismertetését Schindler László projektmenedzser.
A 2010/2011-es tanévben szakkör és egyéni konzultációk keretében a mi irányításunkkal készítenek a vállalkozó kedvű és a történelem valamint a társadalomismeret iránt érdeklődő lovassys diákok az 1939-1989-es történelmi korszakot megélt személyekkel interjúkat – mondta el Schindler tanár úr, aki egyben az egyik szakmai munkát segítő történelemtanár is.

Schindler László projektmenedzser
Az iskola a pályázatában vállalta, hogy 25 interjút készít el a projekt legvégére, 2011. június végéig. – folytatta a részletek ismertetését Schindler László – Az interjú elkészítése után az előírások szerint megvágott filmeket a közoktatás keretein belül – elsősorban történelem és társadalomismeret órákon – a www.emlekpontok.hu oldalon bármelyik általános és középiskolai tanár felhasználhatja, ezen keresztül is megismertetve a diákokkal a történelem e közeli korszakát.
A Lovassy László Gimnázium projektjében olyan riportalanyokat szólít meg, akik valamilyen módon kapcsolódnak a 300. tanévét ünneplő iskolához illetve Veszprém és környékének történetéhez. A téma általában egy ún. életút interjú, amely egy személy szemszögéből mutatja be az adott korszakot.
A projektmenedzser a teljesség igénye nélkül felsorolt néhányat a felkért interjúalanyok közül: Albert Vendel, Bándi László, Békefi Zsuzsa, Gaál Zoltán, Freund Tamás, Hári Ferenc, Havasi Tibor, László Lilla, Lechner László, Mádl Ferenc, Maróti Rezső, Mocsai Lajos, Papp Sándor.

Szilágyi Botond a projekt informatikusa mutatja be a pályázati honlapot
A sajtótájékoztató zárásaként a projekt informatikusa Szilágyi Botond bemutatta audiovizuális interjúk elkészítéséhez szükséges – már megvásárolt – technikai eszközöket és a projekt menetét dokumentáló weblapot, mely a tamop329.lovassy.hu címen érhető el.

Az interjúkészítéshez beszerzett eszközök
Projektazonosító: TÁMOP-3.2.9/B-08/2-2010-0005
Kedvezményezett: Lovassy László Gimnázium Lovassy-László-Gymnasium
A projekt időtartama: 2010. április 1.- 2011. június 30.
