Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 5. Vilma
Veszprém
7°C
2025. december 5. Vilma
Veszprém
7°C

25 000 lóerő az Óváros téren / Hamarosan rajtol a 15. Veszprém Rally

2008. július 4. 12:18
Ma délután rajtol a 15. Veszprém Rally mezőnye az Óváros térről. A sok versenyző kedvenceként számon tartott murvás pálya a remények szerint idén is látványos versenyhez biztosít terepet. Az összesen 12 gyorsasági szakaszból álló, embert és gépet próbáló megmérettetés előkészítése során a szervezők nagy figyelmet fordítottak arra, hogy az autók a közönség számára minél hosszabb ideig láthatóak legyenek. A start előtt Takács Andrást, a Eurosol Racing Team veszprémi navigátorát kérdeztük a versenyről.
Hazai pályákon fogsz versenyezni, így ismered a körülményeket. Miben különbözik a veszprémi terep a többitől?

A 15. BF GOODRICH - Veszprém Rally minden szempontból a bajnokság legnehezebb futama, igazi túlélőpróba embernek és autónak egyaránt. Mini Acropolisként is emlegetik, ugyanolyan sziklás talajú pálya és rekkenő hőség van a versenyen, akárcsak a görög VB futamon.

Idén első osztályban indultatok. Hogyan szerepeltetek eddig?

Puskádi Jánossal tavaly a Rally 2-od osztályos bajnokai lettünk, így most N3-as kategóriában igyekszünk helytállni egy Honda Civic Type-R-el. A 2008-as év eddig nem sok babért termelt, két kisesés - Egerben váltó felrobbanás, Szombathelyen féltengely törés - illetve a Miskolc Rally-n elért negyedik hely a mérleg. A hazai futamra még nagyobb elánnal készültünk, itt kell bizonyítani és pontokat gyűjteni.



Milyennek érzed az esélyeiteket? Nehéz verseny elé néztek?

Vegyes érzelmeim vannak tavalyhoz képest, de elkenődni sem időnk, sem kedvünk nincs, menni kell tovább. Szeretjük a veszprémi pályákat, még ha eszi is a technikát, de kimondottan élvezetes és látványos ezken a szakaszokon versenyezni. A hőség óriási ellenfél lesz, nem ritka a 60-70 fok a gyorsaságin a felhúzott ablakok mögött - klíma ugyanis nincs ezekben az autókban.
 
Tavaly a másod osztálynak Veszprémben nem volt futam, a Duna Rally ment ezeken a pályákon, így van már tapasztalatunk a körülményeket illetően. De inkább napfény legyen, mint eső, a lőtéri sárban küzködni rettenetesen kínlódó feladat.

Mi a helyzet az ellenfelekkel? Mire számítotok?


Az autónk N csoportos, tehát majdnem hogy utcai, az N-es computeren és a lengéscsillapítón kívül minden széria benne. 2000 köbcenti, 210-220 lóerős. Nagyon kemény kategóriában vagyunk, egyik ellenfelünk sem ma kezdte, óriási küzdés várható a helyezésekért. Korábban azt hittem, komolytalan szöveg, hogy a cél a célbaérés, de már tudom: ennél nagyobb elvárást egy ilyen nehéz verseny előtt nem szabad megfogalmazni, a többi úgyis a pályán dől el.

Mit ajánlasz azoknak a szurkolóknak, akik szeretnék megnézni a versenyt?

A kilátogatók számára ajánlani tudom a jutasi szakaszokat, nagyon látványos kanyarokkal, ugratókkal tűzdelt pályákról van szó. Aki annyi port nem akar nyelni, az Királyszentistvánon találhatja meg a számítását.
Kocsis Sándor

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.