2001 óta zsűrizek az Oktatási és Kulturális Minisztérium legkülönbözőbb pályázatain, de még soha nem kérdőjelezték meg a döntésemet, illetve azt sem jobb, sem bal oldali kormányzat nem próbálta befolyásolni - mondta Jokesz Antal fotóművész, a zsűri szakmai tagja. Jokesz Antal Hegyeshalmival együtt kitart azon véleménye mellett, hogy szakmai szempontból a napszemüveges királyi pár a nyerő, hiszen széles színskálán dolgozik, szembetűnő, gyorsan felfogható és ötletes. Ha viszont egy egytől ötig terjedő skálán kellene osztályozni, akkor hármas osztályzatot kapna – ezért kapott alkotója csak 300 és nem 500 ezer forintot. Jokesz Antal szerint ami zajlik a plakátügyben az elmúlt hetekben, az nem más, mint ízlésháború. A vizualitás a művész szerint tudomány, de még mindig nem tudjuk sok esetben befogadni vívmányait.
Debreczenyi János polgármester elmondta, hogy egy percig sem állt szándékában befolyásolni a zsűrit, hiszen úgy tartja, helyesen cselekedtek az ókori görögök, akik amikor tutajt akartak barkácsoltatni, hát ácsokat hívtak. Viszont úgy látja, a közvélemény ez alkalommal nem támogatja a szakmai szempontokat, s a város vezetésének a közt kell szolgálnia, ezért leállítatta a projektet.
A sok port kevert győztes pályamű
Igaz az elsőnek ítélt plakátokat kinyomtatták, ennek értéke körülbelül 300-400 ezer forint, ezek az óriásplakátok sehová sem fognak kikerülni - mondta a polgármester. Az egyeztetések után úgy határoztak, hogy a zsűri által második legjobbnak ítélt plakátot, Baukó Krisztina alkotását használják fel a városnépszerűsítő kampányban.
Baukó Krisztina több variációban is elkészítette a plakátot
Mészáros Zoltán, a Veszprémi Turisztikai Egyesület elnöke
hozzátette, hogy mintegy 2,8 millió forint áll összesen rendelkezésükre a
turisztikai keret terhére. A már kinyomtatott és fel nem használható plakátok
ára természetesen lejön ebből az összegből, így már nem negyvenet, csak
körülbelül 30-at tudnak kihelyezni a most kiválasztott plakátból, de a
marketing szabályai szerint szinte elenyésző a különbség. Ennél jóval többet ér
az a véletlenszerűen alakult gerillakampány, ahogy Veszprémre a plakát miatt
felfigyelt az országos sajtó. Most mindenki rólunk beszél, mindenütt ott
szerepel az a plakát, amihez a médiafelületért több tízmillió forintot kellett
volna fizetnünk. Így aztán végül is öröm az ürömben, hogy Veszprém rég nem
szerepelt ennyit az országos sajtóban, mint az elmúlt napokban. Mészáros Zoltán azt is hozzátette, hogy számos esetben botrányosnak tűnő hirdetések, plakátok hoztak hírnevet egy-egy termék hirdetőjének.