A VDSZSZ délután 13 órától felfüggesztette a sztrájkot. A vasúttársaság jelenleg azon dolgozik, hogy mi hamarabb helyreálljon a rend a vasúti közlekedésben. Kiemelt figyelmet fordítanak a forgalom-szervezésben a budapesti elővárosi vonatközlekedésre, amely az esti órákra állhat helyre. A teljes menetrend várhatóan kedden, a reggeli órákban normalizálódik. A nemzetközi vonatjáratok minden bizonnyal holnap délre állnak vissza eredeti menetrendjükbe, - értesítette a Vehírt a MÁV Start Zrt Kommunikációs Igazgatósága. Megállapodás továbbra sincs. Egyelőre négy megyében folytatódik a demonstráció.
Már a reggeli órákban látszott, hogy könnyen kifulladhat a sztrájk,
ugyanis jóval többen vették fel a munkát, mint ahányan csatlakoztak a
munkabeszüntetéshez. A MÁV Zrt. adatai szerint a forgalom területén az
éjszakai műszakban 1683 vasutas közül 1648 fő dolgozott. Ma már csak 2 százalék
döntött a sztrájk mellett. A vonatok 30 százaléka így sem közlekedett hétfő
délelőtt. Eddig annyit tudunk, hogy a Kaposvár-Fonyódi vonalon a vonatok
Kaposfüredig, illetve onnantól, a Dombóvár-Gyékényes vonalon pedig
Dombóvár-Taszár, illetve Kaposmérő-Gyékényes között járnak. Pécs és Szombathely
között még bizonytalan ideig áll a forgalom. A balatoni vonalakon nincs
fennakadás.
Ezzel még nem került pont az egyeztetés végére. A VDSZSZ-nél
hosszú távú konfliktusra készülnek. A tiltakozást gördülő-sztrájkban
folytatják, ami azt jelenti, hogy három-négy megyében kezdik, majd tovább vonul
a hullám. Barna István a VDSZSZ ügyvivője eredményesnek ítélte az éjfél óta
tartó munkabeszüntetést. Mint mondta, az ország keleti részén szinte teljesen
megbénult a forgalom. A mostani demonstrációt főpróbának tekintik, a sztrájkot
négy megyében, Hajdú-Bihar,
Szabolcs-Szatmár-Bereg, Jász-Nagykun-Szolnok és Borsod-Abaúj-Zemplénben folytatják
a vasutasok, mert úgymond "lendületben vannak", és kitartanak
a követeléseik mellett.
A munkabeszüntetés hajnalban azután kezdődött újra, hogy nem
született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV-társaságok között a vasárnap esti
egyeztetésen még az elégséges szolgáltatásról sem. A szakszervezet február óta
egyeztet a MÁV-val. A megajánlott 6,9 százalékos béremelés felett 10 százalékos
többletemelést követelnek, továbbá valamennyi vasúti dolgozó számára fejenként
250 ezer forint kifizetését a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. Az anyagi
követeléseiken túl azt szeretnék elérni, hogy a korábban leépítésre kijelölt 38
vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás.