Többek között arra kerestek választ a szervezők, milyen csatornákon lehet a leghatékonyabban megszólítani az ifjúságot, miként lehet aktívan bevonni őket a mindennapokba. Ezek megismerésére számos esettanulmányt ismertettek a Gazdaságtudományi Karon megtartott konferencián – tudtuk meg Lőrincz Katalintól. A veszprémi Tourinform iroda vezetője elmondta, a konferencia legfőbb célja az volt, hogy az elhangzott eredményeket be tudják építeni a – várhatóan májusra elkészülő – városmarketing stratégiába.
– A nap folyamán több egyetemistákkal kapcsolatos felmérés eredménye elhangzott, amiből megismerhettük a fiatalok „városfogyasztási” szokásait. A megkérdezettek kiemelték Veszprém egyedi hangulatát, élhető városnak tekintik, többek között ezért jelentkeztek a Pannon Egyetemre – ismertette Lőrincz Katalin. Az is kiderült a konferencián, hogy a fiatalok nem biztos, hogy rendelkeznek saját keresettel, ennek ellenére nagyon érzékenyek a minőségre, a gagyival nem lehet őket megszólítani. Az előadók rávilágítottak arra is, hogy az új, úgynevezett „y” és „z” generáció tagjai más módon kommunikálnak egymással, mint a döntéshozók, szülők, vagyis hatalmas a szakadék a két korosztály között. – Bármilyen őket megcélzó projekt csak úgy lehet sikeres, ha az ő korosztályukból való véleményvezéreket választanak, és szükség van egy celebre is, akit elfogadnak – jegyezte meg az irodavezető.
A kutatási eredmények ismertetése közben többek között szó volt arról, hogy az átlag veszprémi egyetemre járó diák – körülbelül tízezer fő – fele hétfőtől csütörtökig mozog a városban. Elhangzott az is, hogy az igazán sikeres egyetemi városokban magas a külföldi diákok aránya, a Pannon Egyetemen jelenleg 120-an vannak, ezt a számot szeretnék megötszörözni a következő időszakban. Kitértek arra a közhiedelemre is, miszerint a fiatalok nyitottak a külföldi munkavállalás iránt, a pályakövetés azonban azt mutatja, ez nem így van. Az egyetemi évek alatt is sokkal kevesebben választják az ösztöndíjat, mint ahányan mehetnének, illetve a megkérdezettek 35 százaléka azt mondja, szeretne külföldön dolgozni, de aki valóban elutazik, az ennek a töredéke. Ha ez meg is történik, nem az egyetemi diplomájának megfelelően helyezkedik el, inkább a gyors pénzszerzést helyezi előtérbe, nem karrierben gondolkodik.
A pénteki konferencián délelőtt plenáris ülést tartottak, délután pedig három szekcióra bontva mutatták be a primer kutatási eredményeket, esettanulmányokat. Március elején újabb összejövetelt szerveznek a városmarketing stratégia témakörében, ahol a közel kész verziót vitatják meg a szakemberekkel.