Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Iskolabezárás helyett Ifjúsági Ház

2008. augusztus 8. 9:40
Várpalotán is érezhető a demográfiai hullámvölgy: ősszel kevesebb gyerek ül az iskolapadba. A gazdasági érdekek iskolabezárásokat sürgetnek, de a város az intézmények tagosításával igyekszik ezt elkerülni. A megfelelő infrastruktúra és oktatási eszközök rendelkezésre állnak a minőségi oktatáshoz, és az új tanítási módszerekben bízó szülőknek is van választási lehetőségük. Az év végétől pedig új ifjúsági ház várja a fiatalokat - tudtuk meg az oktatási, kulturális és sport bizottság elnökétől, Huszárné Bacsárdi Valériától.
- Hányan kezdik meg tanulmányaikat szeptemberben? Milyen speciális képzések közül választhatnak a szülők?
- Mivel a középfokú intézményeink a megyéhez tartoznak, az önkormányzati fenntartású általános iskolákról rendelkezem adatokkal. Ezekben évente 190-220 iskolakezdővel számolhatunk, ami 5-10 évvel ezelőtti adatokhoz képest alacsony szám, de ennek a változásnak vannak előnyös oldalai is: kisebb létszámú osztályokat alakíthatunk ki. A Tési-dombon kivételesen sokan, 53-an kezdik meg tanulmányaikat, közülük több mint 20-an az Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program keretében, amely számukra a hagyományostól eltérő időbeosztással és tantervvel jár. Inotán ugyanakkor csak 15-en teszik ki az egyetlen induló osztályt.
A hátrányos helyzetű diákok számára idén a Tanoda program keretében nyújtunk felzárkózási lehetőséget, melyben iskolán kívül hetente három alkalommal foglalkoznak velük pedagógusok és más szakemberek. Erre egyelőre csak 16-an jelentkeztek, bár láthatóan többen igényelnék. Reméljük, hogy a jövőre látható pozitív tapasztalatok majd növelik a szülők bizalmát.


A Várkerti Általános Iskola épülete

- Hogyan kerülhetők el az iskolabezárások a csökkenő létszám mellett?
- A gazdasági érdek valóban azt diktálja, hogy zárjuk be őket, de ezt nem tervezzük. A meglévő öt általános iskolából tagosítással kettőt hoztunk létre, ami csökkentette a fenntartás költségeit. Az Inotai és a Vásárhelyi András a Várkerti Általános Iskola, a Rákóczi Telepi pedig a Bán Aladár Általános Iskola tagintézményeként működik. Emellett igyekszünk a felszabaduló infrastruktúrát funkcióval ellátni, új dolgokat megvalósítani a meglévő intézményekben. Ennek egyik lépése, hogy a Vásárhelyi iskola háromszintes épületének földszintjére ifjúsági házat tervezünk.
Az iskolavezetés kéréseit figyelembe véve úgy alakítjuk át az épületet, hogy teljesen leválasztjunk a földszinti 5 tantermet és a főbejáratot, így gyakorlatilag külön egység lesz ez az épületen belül, külön bejárattal, villany- és vízellátással. Most készül a költségvetés, és szeretnénk, ha december végére átadhatnánk. Természetesen a munkák a tanítási időszakon kívül, elsősorban délután és hétvégéken zajlanak majd.

- Milyen szolgáltatásokat kínál majd az ijfúsági ház?

- Kialakítunk egy tükrös tánctermet, melyben a város táncosai próbálhatnak megfelelő körülmények között. Egy kisebb könyvtárat tervezünk, amelyben elsősorban internetezésre, folyóiratolvasásra és a kötelező irodalom kölcsönzésére lesz lehetőség. Egy teremben biliárd és ping-pong asztalt állítunk fel, két terem területén pedig egy színpadot hozunk létre, ami beszélgetős-, előadói- és felolvasóestek számára teremt majd helyszínt, és persze a helyi zenekarok koncertjeinek. Végül mindezek mellett tervezünk egy alkoholmentes bárt, ennek megfelelő koktélokkal és egyszerűbb ételekkel.

Az Értékközvetítő és Képességfejlesztő Program alapgondolata, hogy minden gyerek tehetséges valamiben, ezért az iskolának a képességek kibontakoztatásában kell segítenie. Egész napos, kommunikációközpontú, változatos foglalkozásokat egyesítő oktatás. Az órarend része a néptánc, bábozás, furulyázás, színjátszás, az idegen nyelvek és informatika is. A gyermek egyéni fejlődése áll a központban, az oktatás része a természetjárás, színház- és múzeumlátogatás.

A Tanoda program a hátrányos helyzetű fiatalok továbbtanulási és társadalmi beilleszkedési esélyein próbál javítani tanórán kívüli foglalkozásokkal. A tanuláshoz a nyugodt légkört, a bizalmas kapcsolati rendszert, az otthonosság érzetét teremti meg az intézmény. A tanulók az egyéni szintjüknek megfelelő órarendben vesznek részt az oktatásban, elsősorban az általános műveltséget fejlesztő és a helyes életvezetést tanító szakemberek foglalkozásain.

vehir
vehir
vehir
vehir.hu
további cikkek
Képernyőfotó 2025-06-25 - 15.27.53
Képernyőfotó 2025-06-25 - 15.27.53
Képernyőfotó 2025-06-25 - 15.27.53
Bámulhatunk, mint kezdő csillagász az űr-Kapura Bárki a saját szemével is megnézheti a Nemzetközi Űrállomást, amire csütörtökön megérkezik Kapu Tibor. Ehhez nem szükséges semmiféle felszerelés, csak ismerni kell a „menetrendet”. tegnap 22:02
pexels-matthiaszomer-339620
pexels-matthiaszomer-339620
pexels-matthiaszomer-339620
Minden 80 év feletti kap Gondosórát Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyarország Kormánya által indított Gondosóra program: azok a 80 év feletti magyar állampolgárok, akik még nem rendelkeznek Gondosórával, előzetes igénylés nélkül megkapják az ingyenes jelzőkészüléket – jelentette be dr. Juhász Roland, a Gondosóra program megvalósításáért felelős Kormányzati Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője a Veszprém Vármegyei Kormányhivatallal közösen tartott sajtótájékoztatón Veszprémben. tegnap 14:30
_MG_7158-001
_MG_7158-001
_MG_7158-001
Első alkalommal adott át pálinka különdíjat a Pannon Egyetem A Pannon Egyetem idén első alkalommal csatlakozott az Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny különdíjat adományozó partnereihez. A díjat a Magyar Tudományos Akadémia dísztermében megtartott ünnepélyes díjátadón Csillag Zsolt kancellár és Mihályi László a Pálinka Nemzeti Tanács elnöke adták át a Zimek Pálinka Manufaktúra részére, Hordóban érlelt Alma pálinkájukért. tegnap 13:54

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.