Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Kazár nyerte a 15. Mikulás-ralit

2011. december 12. 10:10 // Forrás: formula.hu
A Mitsubishi Lancer EVO IX- cel versenyző Kazár Miklós nyerte a Veszprém környékén rendezett, hagyományos évzáró raliversenyt,

Az év talán utolsó nagy rali eseményén (az év utolsó napjain, december 29-30-án még megrendezik a Szilveszter Ralit) mindig jó hangulat uralkodik, és ez most sem volt másképpen. A versenyt persze az MNASZ által a 2011. évre kiírt Országos Rali Bajnokságoknak, az FIA szabályokkal összhangban álló sportszabályai, a jelen versenykiírás, valamint a kiadott végrehajtási utasítások alapján rendezték.


Fotók: duen.hu

Országos meghívásos túraverseny ez minden esztendőben, MNASZ és külföldi licenc-el (kivéve rallye2) rendelkező versenyzők részére. Az össztáv, 68 km, mely egy 15 km-es (2x) egy 12 km-es (2x), és egy 7 km-es (2x) szakaszon kerül lebonyolításra .A pályák burkolata: kb. 39% aszfalt , 61% murva. A verseny 2011. december 11-én, reggel 09:00 órakor vette kezdetét. A hangulat mindig sokkal fesztelenebb egy bajnoki futamhoz képpest, de mindig akadnak olyanok, akik maximális komolysággal kezelik az év végi autózást, és odateszik magukat a győzelem érdekében.



A videó forrása: mikulasrallye.hu

Ilyen volt Pethő István is, aki új navigátorával, Kismődi Endrével vágott neki a küzdelmeknek, de talán a túlzott akarás miatt is, egy szerencsétlen borulás miatt már az első gyors után búcsúztak a további küzdelmektől. „Hogy miért nem találták a nevünket az eredménylistákon? Csak azért nem, mert olyan gyorsak voltunk, hogy kiakadtak a mûszerek és nem tudták mérni az idõnket! A valóságban sajnos nem ez történt, hanem az, hogy már az elsõ gyorson véget ért számunkra a verseny, miután borultunk egyet. Az egyik balkanyar elõtt behúztam a kéziféket, és úgy tûnt, hogy ki is adja majd, de belül volt egy földkupac, ami megdobta az autót, a következõ pillanatban meg már fejtetõn voltunk” – fogalmazott a pilóta.

Turán Frigyes és Zsiros Gábor úgy döntöttek, hogy külön autóban versenyezik végig a hétvégét, és mindketten nagyon élvezték a dolgot. Zsiros Gábor, a mezőny egyetlen WRC autójával induló tagja, végül az összetett 12. helyén zárta a megmérettetést, míg Turán Frici az ötödik helyen végzett.

„Nagyon jól kezdtük a versenyt, az elsõ szakaszt megnyertük, de aztán volt egy kis technikai problémánk. Ettõl visszaestünk, de ezt leszámítva jól vizsgázott a kocsi, jók voltak a beállításai. A murvát nagyon szeretem, és mint kiderült, a Subaru is. Ha nincs a mûszaki gond, akkor jó pár hellyel elõrébb végzünk, így pedig egy nagyon jó teszt volt, szerintem elég gyorsan mentünk. Nagyon jók voltak a pályák, örültem, hogy sokan szurkoltak a mezõnynek, és jó érzés volt újra itthon versenyezni.” - foglalta össze a történteket Turán.

A Kazár Miki – Dallos Feri (Dallas) páros már a verseny megkezdése előtt tisztázta, hogy komolyan veszi a kihívást:

„Mafi - nyugodjon békében - miatt talán most egy kicsit más ez a hétvége, de nyilván ez is egy verseny és persze mi versenyezni fogunk! Feri is nagyon komolyan veszi, és nem túlzás, hogy kiváló párost alkottunk évek óta ezeken a decemberi viadalokon. Az autó minden tekintetben rendben van, a pénteki teszt jól sikerült, s igazándiból csak a dizájn új az autón. Azt hiszem, hogy leginkább az időjárás kavarhatja meg azt a bizonyos kártyát vasárnap, hiszen az eső alaposan megtréfálhatja a mezőnyt. De amúgy mindegy; lesz, ami lesz, megyünk, versenyzünk” fogalmazott a Maximmum Racing Team pilótája, aki végül nem is talált legyőzőre a 15. Mikulás Ralin. A második helyen – Kazárhoz hasonlóan – szintén egy miskolci versenyző végzett, Turi Tamás személyében, aki navigátorával, Somogyi Pállal egyetemben szintén nagyon élvezte vezetést.

A Mikulás-rali végeredménye:
1. Kazár Miklós – Dallas (Mitsubishi Lancer EVO IX.) 00:38:24.6
2. Turi Tamás – Somogyi Pál (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:00:07.7
3. Kakuszi Zsolt – Kakuszi Csaba (Ford Fiesta S2000) +00:00:09.7
4. Matics Mihály – Viczena Gábor (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:00:25.5
5. Turán Frigyíes – Nemrava Ferenc (Subaru Impreza STI) +00:00:33.8
6. Ranga Péter – Baumhakl Kornél (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:01:16.5
7. Bujdos Miklós – Csonti (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:01:25.8
8. Botka Dávid – Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:01:33.6
9. Balázs Vilmos – Gál Zoltán (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:01:33.8
10. Budavári Zoltán – Németh Gergely (Mitsubishi Lancer EVO VIII.) +00:01:45.7
11. Zsíros Gábor – Őry Tamás (Skoda Octavia WRC) +00:01:49.9
12. Osváth Péter – Farnadi Ágnes (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:02:04.2
13. Sziklai Tibor – Prókai Anna (Mitsubishi Lancer EVO IX.) +00:02:23.0
14. Lukács Kornél – Mesterházi Márk (Mitsubishi Lancer EVO VI.) +00:02:23.6
15. Marozsi Zsolt – Szeles Péter (Mitsubishi Lancer EVO VI.) +00:02:48.0

Forrás: formula.hu

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.