A kiállításon, amely már a 82. a svájci városban, összesen 180 világ- vagy európai premiert tartanak az autó- és kellékgyártók.
A szervezők évek óta kiemelten kezelik a zöld technológiákat, így az idén is külön pavilonban mutatják be a hibrid, elektromos és más alternatív hajtásláncú, vagy működésű melleket. Ezek közül többet tesztvezetés keretében ki is lehet próbálni.
Az európai "Év autója" díj eredményhirdetésére kivételesen az autómustra első napján került sor, amelyen hét európai gyártó egy-egy modellje versengett. A zsűri döntése értelmében a hibrid meghajtású Opel Ampera/Chevrolet Volt kapta meg az elismerést. Az előző évben a szakértők egy teljesen elektromos autót, a Nissan Leaf-et szavazták meg.
A kiállítók az idén is a takarékossággal vagy a sportos imiddzsel tudták leginkább felhívni magukra a figyelmet. A Ferrari sajtótájékoztatóján például - amelyen Luca Cordero di Montezemoló vezérigazgató bemutatta a gyár eddigi legerősebb utcai autóját - több mint ezer újságíró és érdeklődő vett részt. A magyarországi üzemmel rendelkező gyártók számára is fontos volt az idei genfi kiállítás, a Győrben gyárral rendelkező Audi öt világpremiert mutatott be, a Kecskeméten rövidesen beinduló üzem tulajdonosa, a Mercedes pedig az előzetes közölt egy helyett három világújdonságot mutatott be. Az esztergomi Suzuki egy koncepcióautóval állt elő.
A kiállítás a nagyközönség számára március 8-án nyílik, és 18-ig tart.