A folytatásban Katanics képviselő elmondta, tudomására jutott, hogy rendőrség (pontosabban a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság) és az önkormányzat közösen pályázott, s 14 millió forintot az „Összefogással a biztonságos Veszprémért” pályázaton – az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumtól – el is nyertek. Ehhez a pályázathoz 2 millió forint önrésszel járult hozzá Veszprém önkormányzata. Kiegészítésként azt is hozzátette Katanics Sándor, hogy a pályázat három kereszteződés (a már említetten kívül a Budapest út és Cholnoky, valamint a Budapest út és a Mártírok útja) kamerarendszerrel történő „lefedését” célozta meg. Ebben az is szerepelt, hogy a lakosságot széleskörűen tájékoztatni kell, továbbá előjelző táblát kell kihelyezni (Radar controll felirattal).
A képviselő szerint Debreczenyi János abban sem mondott igazat, hogy az önkormányzat közbenjárására festették-e fel (jó egy méterrel a lámpa vonalához közelebb) a helyzetjelző vonalat. A közgyűlésen elhangzottak szerint nem, míg – saját információi szerint – a rendőrség és az önkormányzat egyeztetésének eredményeként.
Katanics Sándor összefoglalójában úgy fogalmazott, hogy a hibáért (a tájékoztatás elmaradásáért) a polgármester és a közbiztonsági bizottság elnöke, dr. Hudvágner Tamás is felelős.
A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy a közlekedőket segítő visszaszámlálót rövidesen kihelyezik a kereszteződésbe, jóllehet a polgármester szerint ezt már korábban felszerelték.
A képviselő nyomatékosan hangsúlyozta, hogy egyetért a közlekedés biztonsága javítása érdekében tett lépésekkel, de számára is figyelemfelkeltő volt a példátlanul magas (1500!) szabálysértés rövid időn belül. Meglátása szerint nemcsak a jogszabály alkotóját, de a végrehajtását is számon lehetne kérni. Egy polgárbarát önkormányzat kötelessége a korrekt tájékoztatás.
Felvételeink pénteken készültek a helyszínen. Jól látható az autó kerekei előtt a korábbi vonal, illetve másfél méternyivel odébb az új.
A Vehír ottjártakor ismételten megtapasztalta: sokan „áthúznak” a tiszta piroson is, ám tény az is, hogy a hosszabb jármű (de a „szóló” busz is!) vége már a piroson megy át akkor, ha a sofőr éppen a sárgára váltás elején kezdte meg a kanyarodást. Tapasztaltuk a „letolást” is, ami azt jelenti az autós zsargonban, hogy a kisebb jármű mögött haladó bőven a féktávolságon belülre lépve tolja le az előtte haladót, aki ezt a tükörben látva inkább úgy dönt, hogy áthalad vitatható lámpaváltás esetén is.