
Fehérvári András
Az új szakasz a Laczkó Dezső forrástól indul a 8-as főút felé, majd ennek közelében a meglévő állami, illetve önkormányzati mezőgazdasági utakat kihasználva a Séd-patak mentén halad Bándig – hangzott el a beruházást ismertető fórumon hétfőn délután a városháza Kossuth-termében. Fehérvári András tervező elmondta, a biztonságos, kerékpárbarát kivitelezést tartották szem előtt. A több mint 10 kilométer hosszú kerékpárút egyes részein erősebb pályaszerkezetet alakítanak ki a keresztező mezőgazdasági gépek miatt.

Brányi Mária
Brányi Mária alpolgármester ismertette, várhatóan 2013 első felére fejeződik be a tervezés, és kezdődik meg a kivitelezés, s 2014 nyarától használhatjuk az új szakaszt. Elhangzott, a projekt elszámolható összköltsége bruttó 500 millió forint, amely a kivitelezés 410 millió forintos költsége mellett tervezési-, területszerzési-, közbeszerzési-, műszaki ellenőri-, projektmenedzsment-, valamint kommunikációs költségekből tevődik össze. Az alpolgármester kiemelte, a Veszprém és Bánd között megépülő kerékpárút megteremtheti az összeköttetést a Balaton és a Bakony között.

A tájékoztatót követően felszólalók többek között arra voltak kíváncsiak, a kerékpárosok miként birkóznak majd meg a mezőgazdasági gépekkel, illetve van-e arra esély, hogy a tervezett végponttól 1 kilométerre lévő Herendre is folytatódik a bicikliút. Az illetékesek elmondták, a nyomvonal kivitelezésénél szem előtt tartották a költséghatékonyságot, ami így önkormányzati és állami tulajdonú utakra koncentrálódik, a pályázati forrásba pedig csak a Bándig tartó szakasz fért bele.

A kistérség, valamint a résztvevő önkormányzatok fejlesztési elképzelései között kiemelt jelentőséggel bír a térség infrastrukturális ellátottságának, ezen belül a települések közötti közlekedés javítása, valamint az aktív turizmus fellendítése. A kerékpárút megépülése biztonságos közlekedést teremt a települések között, továbbá turisztikai útvonalat is biztosít.