A képviselők tájékoztatást kaptak a város arculatpályázatának eredményéről, megtekintették a pályaműveket, amelyekkel kapcsolatban sok észrevétel érkezett, ezért elképzelhető, hogy újabb kört írnak ki.

A szakmai zsűri által preferált pályázat
A bizottsági ülésen ismertették a 8-as főút tervezett fejlesztését. Elhangzott, ennek alapja továbbra is a 2x2 sávos burkolatbővítés, – egy kisebb szakasz kivételéve – a nyomvonal teljes hosszában fizikai elválasztása, a legfontosabb csomópontok külön szintűvé alakítása. A tervek szerint így a 8. számú főút Székesfehérvár és Herend között emelt sebességű (110 km/h), magas szolgáltatási színvonalú elsőrendű főúttá válik és hosszú időre megfelelően pótolja az M8 autóút hiányát (ennek fejlesztése belátható időn belül – 15 év – nem történik meg). A kivitelezés megvalósításához szükséges uniós források a 2014-ig tartó pénzügyi ütemezés alapján rendelkezésre állnak.
Veszprém és Székesfehérvár között 15 kilométeren új nyomvonalat alakítanak ki, 35 kilométeren pedig a meglévő forgalmi sávokat újítják fel, valamint 12 ponton külön szintű csomópontot építenek meg. A tervek szerint 2014-ig elkészül a székesfehérvári nyugati elkerülő út, az öskűi, a hajmáskéri, valamint a veszprémi körgyűrű külön szintű csomópontjai, a várpalotai elkerülő azonban csak 2020-ra valósulhat meg. Veszprémtől nyugatra 2014-ig tervezik elkészíteni a Márkó és Herend közötti közel 6 kilométeres szakaszt, innen 2017 után folytatódna a beruházás.
Döntés született egyes régi típusú játszóeszközök selejtezéséről. Ennek értelmében összesen 32 helyszínen, 47 darab játszóeszköz selejtezését javasolják, többnyire a betonperemmel ellátott homokozókat szüntetik meg, helyükre növényeket ültetnek. Indoklásként elhangzott, a régi, többnyire korrodált, mind esztétikumában, mind funkcionalitását tekintve elavult eszközöket a lakosság általában nem használja.