Az első Föld napján, Denis Hayes amerikai egyetemista kezdeményezésére, 1970. április 22-én 25 millió amerikai emelte fel szavát a természetért – emlékeztetett Gerstmár Ferenc (LMP) képviselő a Barátság park mellett tartott sajtótájékzotatón. Mint mondta, ez a történelmi jelentőségű esemény az Egyesült Államokban – és az ország határain túl is – fontos változásokat hozott: az USA-ban szigorú törvények születtek a levegő és a vizek védelmére, új környezetvédő szervezetek alakultak, és több millió ember tért át ökológiailag érzékenyebb életvitelre. 1990 óta Magyarországon is évről évre egyre többen csatlakoznak a mozgalomhoz – tette hozzá. – Ma az ökológiai gondolkodás egy szeletére, a környezettudatos közlekedésre kívánjuk felhívni a figyelmet, három aktuális veszprémi kérdést középpontba állítva – mondta.
Zelenák Adrián, az LMP megyei koordinátora felhívta a figyelmet, hogy 2012. április 15-től 400-nál több járat szűnt meg a MÁV vonalain. A Veszprémet érintő viszonylatokon, a Győr-Veszprém és a Székesfehérvár-Szombathely vonalon is töröltek járatokat. Úgy véli, ez a leépítés nem csak érthetetlen, de értelmetlen is. A vasútnak olyan magasak a fix költségei, hogy járatritkítással alig lehet valódi megtakarításokat elérni. – Az LMP az ütemes menetrend általános bevezetését, területi közlekedési szövetségek felállítását, egységes tarifarendszer kialakítását és a MÁV óriási vízfejének leépítését javasolja megoldásként. Eredmények elérésére csak a kormányzati és a helyi szándékok összehangolásával van esély – húzta alá.

Szimbolikus kerékpárút kijelölés
A megyei koordinátor szorgalmazta az autóbusz-pályaudvar és a vasútállomás közötti kerékpárút megvalósítását a Jutasi út mentén. Elmondta, a korábbi önkormányzati tervek között ez szerepelt, de a legutóbbi koncepcióban már egy meg nem határozott későbbi időpontra került átütemezésre. – Erős lakossági igény mutatkozik erre a kerékpárútra vonatkozóan, ezért az LMP helyi csoportja szükségesnek tartja egy mielőbbi költségkalkuláció elkészítését és nyilvánossá tételét, megfogalmazva azt, hogy a városnak nem feltétlenül újabb aszfaltcsíkokra, hanem kijelölt kerékpárutakra van szüksége – vélekedett Zelenák Adrián.
Gerstmár Ferenc a sajtótájékoztatón az elmúlt hetekben az országos sajtóban megjelent hírre hívta fel a figyelmet, miszerint több nagyvárosban veszélybe került a közösségi személyszállítás, így Veszprémben is. – Veszteséges tevékenység a helyi közlekedés működtetése, és a veszteségek nőnek. Veszprémben az önkormányzat a támogatási szerződésben rögzítettek szerint eleget tesz a vállalt fizetési kötelezettségeinek, azonban ennek mértéke alacsony. A Balaton Volán 2012-re 185 millió forint önkormányzati támogatást kért, 60 millió lett a költségvetésben elfogadva – ismertette a képviselő. Hozzátette, az LMP helyi csoportja és önkormányzati képviselője többször javasolta a város közösségi közlekedésének koncepcionális újragondolását, ezt a többség egyelőre halogatja, ami azért is érthetetlen, mert az önkormányzat Balaton Volánnal kötött közszolgáltatási szerződése 2012. december 31-én lejár.