Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Gyenge a fogyasztói bizalom

2012. május 1. 13:44 // Forrás: MTI
A fogyasztói bizalom Indiában a legerősebb, Magyarországon a leggyengébb a Nielsen nemzetközi piackutató legújabb, 56 országban 28 ezer ember megkérdezésével végzett felmérése szerint.

A Nielsen megjegyzi, hogy a felmérés az első negyedévet tükrözi, és azóta változhatott a helyzet, miután az Európai Bizottság a maga részéről zöld jelzést adott Magyarország hiteltárgyalásainak. Bár utolsó helyezett volt, a fogyasztói bizalom Magyarországon is javult kissé a tavalyi negyedik negyedévihez képest - tették hozzá a Nielsen szakemberei.

Fogyasztói bizalomban a nemzetközi ranglista második helyezettje - habár messze lemaradva - holtversenyben Írország és Lengyelország, és az első tíz között van Szaúd-Arábia, Románia, Japán és Kína is.

Az utolsó tíz között a magyarországinál ugyan jobb, de igen gyenge volt a fogyasztói bizalom az első negyedévben Egyiptomban, Görögországban, Norvégiában, Portugáliában, Olaszországban.

Az első negyedévben az Egyesült Államokban nőtt a leggyorsabban a fogyasztói bizalom, több mint négy és féléves csúcsra.

A térségek átlaga szerint a legbizakodóbbak az ázsiai-csendes-óceáni országokban voltak a fogyasztók, őket a latin-amerikaiak követték.

Németország a középmezőnyben maradt kissé javuló fogyasztói bizalommal, általában azonban az euróövezetben és különösen a mentőhitelekben részesült országokban igen nyomott maradt a fogyasztók kedve - írta a Nielsen.

A fogyasztói bizalom világátlagának jelzőszáma 94 pontra javult a tavalyi utolsó negyedévi 89 pontról. Összehasonlításul: a 2005-ben kezdett felméréssorozat eddig sehol túl nem szárnyalt bajnoka India, 137 ponttal 2006 második felében.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.