Ha az ember híres akar lenni az interneten, két dolgot tehet. Az első, egyszerűbb módszer a következő: vegyél egy kamerát, és csinálj előtte egy annyira kínos dolgot, hogy szüleid elbujdossanak szégyenükben. Töltsd fel az internetre, és élvezd a hírnevet, ami a világraszóló égéseddel párosul.
Azonban ha van benned némi kreativitás, és van érzéked a filmkészítéshez, készíts inkább websorozatot!
A The Guild (A Céh) című websorozat szereplőgárdája
Az kilencvenes években megjelent műfaj a kétezres években virágzott ki a szélessávú internet elterjedésének köszönhetően. A websorozatok jellemzői, hogy legtöbbször ingyenesen nézhetők valamelyik videómegosztón, az epizódok rövidek, és hogy általában rendkívül kevés pénzből hozzák ki őket. A költségvetés ugyan gátat szab a formának, de ez ne riasszon el senkit! A remek tartalom így is képes lehet odakötni a nézőket a monitor elé.
Az egyik leghíresebb példa a The Guild (A Céh) című, online RPG rajongó csapatról szóló sorozat, amelynek első évadját nagyjából három helyszínen forgatták, kevesebb mint tíz színésszel, durván két hét alatt. Ennek ellenére iszonyú népszerű lett, és az elkövetkező epizódokat már rengeteg szponzor támogatta.
Persze ez is lehet drága műfaj. Ha a professzionális műsor a cél, akkor a költségek elég magasra szökhetnek. Példaként itt van a méltán híres Dr. Horrible’s sing- along blog. Ennek a költségvetése 200 000 dollár (44 millió forint volt). Viszont ez az összeg még mindig elenyésző ahhoz képest, hogy egy átlag TV sorozat csupán 45 perce ötször ennyibe kerül. Ha sikeresebb a műsor, az összeg még magasabbra rúghat, 2000-ben a Jóbarátok egy főszereplője 750 000 dollárt kapott epizódonként.
Szerencsére azonban az amatőr színészek nem szokták elkérni egy kisebb ország éves költségvetését, így nem kell aggódnunk annyira az anyagiak miatt. Ha van egy remek ötletünk, és találunk hozzá embereket, akik segítenek megvalósítani, már sínen is vagyunk! Már csak annyi dolgunk van, hogy megírjuk a forgatókönyvet, leforgatjuk a filmet, feltöltjük egy videómegosztóra, minden ismerősünknek belinkeljük, aztán már csak várni kell a nézőket! Persze a világhír még messze van, de egy kis közösséget még meg lehet szólítani. És ami a legfontosabb: alkotni jó!