A világ legnagyobb porcelánmanufaktúrája
Dr. Simon Attila már előadása elején leszögezte, a Herendi nem gyár, hanem manufaktúra. Hozzátette a termékeket kézzel készítik, a szakembereiket pedig helyben képzik. Elmondta gazdaságilag rendkívül sikeresek, ami ritka a manufaktúrák körében. Olyannyira jól állnak anyagilag, hogy a Herendi jelenleg a világ legnagyobb porcelánmanufaktúrájának számít.
Célok, alapelvek
Megtudhattuk, a herendi porcelán rengeteg erőfeszítést fordít a márkavédelemre. Azokat az égetőből kikerült porcelánokat, amik nem tökéletesek, rögtön széttörik. A manufaktúrából csak a legjobb minőség kerülhet ki – emelte ki az igazgató. Elhangzott, igyekeznek egy értékteremtő közösséget is létrehozni és a tradíciók megőrzése mellett folyamatosan megújulni. A trendeket a Herendi porcelán nem csupán követi, hanem irányítja is – hangsúlyozta dr. Simon Attila. Az igazgató elmondta, igyekeznek gazdaságilag sikeresek lenni, emellett fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást is, valamint a szolidaritást a nagyvilág, az ország, és Herend irányába.
A Herendi értéke és neve
A manufaktúra vezetője közölte, a Herendi porcelán több díjat is elnyert, 2012-ben a legkiválóbb magyar márkának nevezték, emellett pedig egyetlen Kelet-közép Európaiként tagja a Comite Colbert társaságnak is. Az igazgató kijelentette, ha az ember luxusra akar költeni, akkor nem csupán a porcelánok között fog válogatni, hanem szóba jöhet egy tengerparti nyaralás vagy ékszerek is. Ezért nem csupán a porcelántermékek, hanem mindenféle luxustermék vetélytársa a Herendi porcelánnak – húzta alá dr. Simon Attila.
Miért jó hungarikumnak lenni?
A Herendi porcelán elnyerte a hungarikum címet- jelentette ki a cég vezetője. Hozzátette, az ebben rejlő lehetőségek jelenleg azonban kiaknázatlanok. Az államnak aktívabban kellene az országimázsban szerepeltetnie a hungarikumokat, és építkeznie rájuk. Megtudhattuk, ezeket márkákat megilletné az iparjogi védelem is, valamint erőteljesen fel kellene lépni a hamisítók ellen.
Fontos előre nézni
Elhangzott, a manufaktúra további sikerei érdekében folyamatosan próbál előre nézni. Figyelembe kell venni a piaci igényeket, és ha szükséges, formálni is őket – hangsúlyozta az igazgató. Hozzátette, folyamatosan javítanak a munkafolyamat hatékonyságát, és közben próbálják megőrizni a minőséget és a művészi értéket. Dr. Simon Attila kiemelte, a válság hatására rengeteg cég a képzésre fordított pénzből kezd először visszavenni. Hozzátette, ez egy rendkívül rossz irány, amivel a szervezetek a saját jövőjüket lehetetlenítik így el. Megtudhattuk, a herendi manufaktúra mindig igyekezett megfelelő összeget fektetni a képzésbe, minek hatására a válság ellenére továbbra is növekszik a jövedelmük.