A verseny színvonala biztosított, mivel korábbi dakaros bajnokok is szinte egytől egyig részt vesznek a megmérettetésen. Talán ez az inkább off-road stílusú pálya jobban fekszik a többi élmenőnek, és sikerül megtörni az eddigi mitsubishis fölényt. A nagyok közül csak Slesser hiányzik, mivel tesztelés közben felborult autójával, és kiújult gerincsérülésével nem tudta vállalni a futamot. Természetesen a magyarok is nagy elánnal készültek a feladatra. Itt is találkozhatunk majd a Dakarban jól megszokott arcokkal: Palik László – Darázsi Zsolt, Kis Sándor – Czeglédi Péter, Szalay Balázs – Tóth György, Gál "Baba" István – Oroszlán Tibor, vagy akár Liszi László – Fenesi József duókért is drukkolhatunk magyar részről.
A verseny 2671 km-es távja valószínűleg tartogat érdekességeket számunkra. A Közép-Európa Rali Budapestről (Hősök tere) indul, és végül Balatonfüredre érkezik. A versenyzőknek ezúttal más körülményekkel kell számolniuk, mint a sivatagban, így az izgalmas verseny ebből a szempontból is adott. Mivel Magyarországon számos a környezetvédelmi terület, így a versenyzők csak külön kijelölt honvédségi területeken száguldozhatnak, illetve az összekötő szakaszokon a KRESZ szabályait betartva kell haladniuk. A rali a tervek szerint először április 23-án (szerda) fogja érinteni Veszprém környékét. A Közép-Európa Rali április 26-án érkezik finiséhez, s reméljük, akkor sok magyar sikerről tudunk majd beszámolni.
Zatkalik Dániel