Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes a helyszínen tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a kereszteződés felújítása már régóta időszerű, hiszen ez az egyik legveszélyesebb csomópontja a 8-as főútnak. Az elmúlt években több halálos baleset is történt itt, ezért fontosnak tartotta, hogy a fejlesztés a kormányzati ciklus ideje alatt legalább megkezdődjön.
A 3,2 milliárd forintos Európai Uniós támogatással, a Széchenyi-terv keretében megvalósuló beruházás során a Hajmáskér – Sóly kereszteződést különszintű csomóponttá alakítják át és ezen a szakaszon mintegy négy kilométer hosszúságban fizikai elválasztással, kétszer két sávot építenek ki. A 2015-ig megvalósuló fejlesztés biztonságosabbá és korszerűbbé teszi a közlekedést Székesfehérvárig, és folytatódik a 8-as főút több, Veszprém megyei szakaszának fejlesztése is.
Lasztovicza Jenő, a Veszprém Megyei közgyűlés és a 8-as főút tanácsának elnöke hangsúlyozta, hogy a beruházás nem egyedülálló, hiszen idén elkezdődik számos Veszprém megyei alsóbbrendű út korszerűsítése is, de a 8-as főút Vas megyei szakaszán is indulnak a munkálatok.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette, hogy a 12,5 kilométeres veszprémi elkerülő szakasz a főút felújításának legnagyobb része. Ezen a szakaszon öt különszintű csomópontot építenek, kétszer két sávosra szélesítik az úttestet és megerősítik a burkolatokat is. A Márkó és Herend közti 5,3 kilométeres szakaszon kettő, és Öskünél további egy új és korszerű többszintű kereszteződést alakítanak ki.
2016 végére a főút Székesfehérvár és Herend közötti 42 kilométeres szakasza teljes egészében kétszer két sávon lesz járható.