Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Októberi közgyűlés

2013. október 30. 23:18
Maratoni közgyűlést rendeznek csütörtökön a városháza Kossuth termében, ahol kerékpárutakkal, wifivel, bizottságokkal is foglalkoznak. Tartsanak ki, percről percre közvetítjük a vitát!

A megjelentek egy perces néma főhajtással emlékeztek a nemrég elhunyt dr. Pávics Lászlóra.

Pávics László 1926. május 4-én született Székesfehérváron. 1944-ben érettségizett. Jogásznak készült, de három és fél évig egy szovjet hadifogoly-táborban volt, így hazatérve gyógyszerésznek jelentkezett, mert rájött, hogy egy totalitárius berendezkedésű országban nem szabad jogi pályára mennie. 1952-ben kapott gyógyszerész diplomát a Budapesti Orvostudományi Egyetemen, 1966-ban szerezte meg gyógyszerészeti tudományokból a doktori címet, 1974-ben lett toxikológus szakgyógyszerész. Gyógyszerészként 1952-ben kezdett dolgozni Veszprémben, 1955 és 1992 között – 37 éven át – vezette a Dózsavárosi Gyógyszertárat. 1992 évben megalapította és haláláig családi gyógyszertárként vezette a Fehér Üröm Gyógyszertárat Veszprémben. (mgyk.hu)


„A hónap műtárgya” a Márkusné Vörös Hajnalka szerkesztésében megjelent Cserhát-könyv.

Napirend előtt

Hartmann Ferenc (MSZP): Mit kíván tenni az önkormányzat, hogy a tulajdonában lévő társaságok nonprofit cégként működjenek tovább? Az önkormányzati cégekben a tulajdonosi jogok gyakorlója a polgármester, aki megkövetelheti a nonprofit jellegű működést. Mekkora összeget költött el a VKSZ és a Bakonykarszt a lakossági szolgáltatásokon kívül? Érintettek ezek a cégek az esetleges állami felvásárlásban?

Hartmann FerencHartmann Ferenc

Porga Gyula polgármester (Fidesz-KDNP): Jelenleg a szemétszállítás, a temetkezés, a hőszolgáltatás és a kéményseprés azok, amelyek nagy valószínűséggel nonprofit kft-vel kell végeztetni. Vannak önkormányzatok, amelyek a teljes szolgáltatócégüket nonprofittá alakítják. Felmértük ennek a lehetőségét is, de az a döntés született, hogy előnyösebb csak a szükséges üzletágakat átszervezni.


Gerstmár Ferenc (LMP): mekkora terület jut egy gyermekre a veszprémi óvodákban. 3-ról 2 m2-re csökkent az egy főre jutó tér a minisztériumi szabályozás szerint. Sikerül-e ennek megfelelni Veszprémben, ha nem, akkor mit lehet tenni ennek érdekében?

Némedi Lajos alpolgármester (Fidesz-KDNP): A miniszter nem csökkentette, hanem szabályozta az egy főre jutó területet, ami az új építésű óvodákra vonatkozik. Jelenleg 82-ből 43 csoportszoba felel meg ennek az előírásnak Veszprémben, 39 sajnos nem. Ennek kiküszöbölésére lehetséges megoldás, hogy a következő tanévtől kevesebb háromévest veszünk fel.

Némedi LajosNémedi Lajos

Gerstmár: Egy önkormányzatnak kötelessége, hogy valós megoldásokat keressen a gyerekek elhelyezésére.


Forgóné Kelemen Judit (Jobbik): Az önkormányzat kijelölhet hajléktalanmentes zónákat. "Ismerve a híradásokból a lecsúszott elemek környezetromboló hatását", tervez-e ezzel a lehetőséggel élni Veszprém.

Porga Gyula: Ha az SZMSZ lehetővé tenné, hogy bizonyos kérdésekre ne válaszoljak, akkor élnék ezzel. A képviselőasszonyt minősíti a problémafelvetés, és a stílus, amivel ezt megtette. Minden embert megillet az emberi méltósághoz való joga. Nem tud arról, hogy Veszprémben hajléktalanok környezetrombolást végeznének, felborítanák a város nyugalmát. A polgármester abban sem hisz, hogy a hajléktalankérdést törvényi úton kell megoldani, a szociális problémára szociális válaszokat kell találni, és ez Veszprémben egész jól működik. Ebből ne kovácsoljunk politikai tőket. Képviselő asszony ne undorodjon ezektől az emberektől, hanem próbáljon meg beszélgetni velük!

Forgóné szerint a Haszkovó utca 18 számban élők felvilágosítást fognak adni a lecsúszott elemek hatásáról. A képviselő valóban szokott beszélgetni ezekkel az emberekkel, és így belátta, hogy a társadalom nem tud segíteni rajtuk. Terelgetni kell őket abba az irányba, hogy ne az utcán éljenek, és ez egy eszköz.


Nagy Piroska (független): elképzelhető-e, hogy a közeljövőben rendeletben tiltsuk az alkoholfogyasztást a történelmi városrész közterületein?

Nagy PiroskaNagy Piroska

Porga Gyula: Volt ilyen rendeletünk korábban, amit egy későbbi törvénymódosítás miatt vissza kellett vonnunk. A polgármester nem zárja ki ennek a lehetőségét.


Nagy Piroska: Milyen sérülések keletkeztek Veszprém karsztvíz-hálózatában? A közelmúltban Veszprémben megrendezett klímaváltozási konferencián számos veszélyre felhívták a figyelmünket, felkészültünk-e ezekre?

Porga Gyula: Veszprém élen jár a klímaváltozáshoz alkalmazkodásban, a környezet megóvásában. Nagy hangsúlyt kap a vízvédelem is az integrált városfejlesztési stratégiában is. A tudásunk megvan, próbáljuk kezelni a problémákat, reméljük sikerül forrást is teremteni a megoldáshoz.


Katanics Sándor (DK): Ugyan hetekkel ezelőtt lerakta a polgármester az utolsó térkövet a Kossuth utcán, de a mai napig zajlik még a felújítás. Ez természetes is, nem is ezt kritizálja, helyes, hogy gondos munkát végeznek. Inkább arra kíváncsi, hogy mennyibe fog kerülni az 1,8 milliárdból kialakított belváros karbantartása, illetve tervezzük-e valahogy színesíteni a riasztóan szürke környezetet? A nyáron az önkormányzat két közterület elnevezésére is gyűjtött javaslatokat, született-e döntés?

Túl szürke?Túl szürke?

Porga: Ha emberek töltik meg az utcát, nem a szürke színt vesszük észre, hanem a vidámságot. Jelentősen növekedett a zöldterület, és korszerűbb karbantartási technikákat építettek be. Nem gondolja, hogy radikálisan megnőne a terület karbantartásának költsége. Ennél sokkal fontosabb azonban, hogy új funkciókat vittünk a területre. A motivációnk, célunk az volt, hogy újra agóraként üzemeljen a Kossuth utca, ahol a mindennapjainkat éljük. Ennek része az is, hogy növeljük az itt működő vállalkozások forgalmát. Természetesen a felújítás önmagában nem biztos, hogy elegendő ehhez. A környezettől elütő, lepusztult épületek felújításában, a kirakatok rendezésében partnerek a vállalkozók. Azok a vállalkozók, akiknek gondot okoz az anyagi beruházás, az önkormányzat segít, ahogy a marketingben is közösen gondolkozunk. A Kossuth utcát a nemrég megalakult Veszprém Programiroda tölti majd meg élettel, ezzel közvetve segíti a kereskedőket: embereket hoz az utcára.

Az utcanév bizottság ülésén megtárgyalták a beérkezett javaslatokat, reményeink szerint a novemberi közgyűlésen kerül a képviselő-testület elé a bizottság előterjesztése. A közterület névváltozása senkinek nem jelent majd lakcím-változást.

Katanics Sándor egy vödör narancssárga festéket adott át a polgármesternek, hogy egy kicsit színesebbé tegye a belvárost.Katanics Sándor egy vödör narancssárga festéket adott át a polgármesternek, hogy egy kicsit színesebbé tegye a belvárost.


Sürgősségi indítványok

Közös diszpécser szolgálat

A mentőszolgálat és az orvosi ügyelet közös diszpécser-szolgálattal működik tovább december elsejétől. Ha bárkinek bármi baja van, elég egyetlen számot felhívnia, a diszpécser el tudja dönteni, hogy mi a szükséges eljárás: mentőt vagy orvost kell küldeni, esetleg ügyeletre kell behívni a beteget?

Gerstmár Ferenc rákérdezett arra, hogy áll az egyeztetés az ügyeletes orvosokkal a központi ügyeletnek a kórházba költözéséről?

Porga Gyula: Zajlanak az egyeztetések, a polgármesternek erre december 31-ig van mandátuma.


A VKSZ Zrt-ből kiváló nonprofit közszolgáltató létrehozása

Porga Gyula: Ezzel a döntéssel elindítunk egy folyamatot, 2014. január elsejétől működnie kell a nonprofit társaságnak.

Nagy Piroska megérti a lépés okát, jogi oldalát, ugyanakkor felhívja a képviselő-testület figyelmét arra, hogy a nonprofit cégnek is keletkezhetnek kintlévőségei, számos veszélyt és nehézséget hordoz magával ez a megoldás. Amiért mégis pozitívan áll a változáshoz az, hogy hisz a VKSZ Zrt vezetésének szakmai hozzáértésében. Javasolja, hogy képezzenek szociális tartalékot az esetlegesen felmerülő problémák kezelésére.

Hartmann Ferenc örömmel üdvözli az előterjesztést. Jobb lett volna, ha már korábban is átláthatóbban kezelték volna az üzletágakat, mostantól feketén-fehéren látjuk majd a költségeket, és azt is, hogy a rezsicsökkentés mit jelent majd. A nonprofit nem azt jelenti, hogy nem lehet nyeresége.

Az állam díjazza a korszerű hulladékkezelési rendszerek fejlesztésétAz állam díjazza a korszerű hulladékkezelési rendszerek fejlesztését

Czaun János (Fidesz-KDNP): A hulladékkezelés és a kéményseprés az önkormányzat feladata, az önkormányzatok pedig nem hagyják magukra a lakosságot. Az állam kompenzálni fogja a nehéz helyzetbe került cégeket, amelyek a fennmaradásukért küzdenek. Az ágazat azért küzd finanszírozási problémákkal, mert a tulajdonos önkormányzatok nem engedték, hogy a működési költségeken felül egyéb bevételeket szerezzenek.

Porga: A rezsicsökkentés által a kintlévőségek nagysága is csökkenhet, ha több pénz marad a családoknál, talán nagyobb lesz a fizetési hajlandóság is.


Napirend szerint

1. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Közjóléti Bizottságába – lemondás miatt – új képviselő tag megválasztása, és a Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottságába – lemondás miatt – új képviselő, valamint egy fő nem képviselő tag megválasztása

Varga Tamás, a Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottság külsős szakértője október 31 hatállyal lemondott bizottsági tagságáról, helyette Taba Balázst jelölték. Szintén lemondott Siklódi László Levente (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő, aki a Közjóléti Bizottságban végzett munkáját fejezi be október 31-én. Az ő helyét Némethné Károlyi Jolán (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő veszi át, és ezzel együtt lemond a Köznevelés, Ifjúsági és Sport Bizottsági tagságáról, így ott Stigelmaier Józsefné (Fidesz-KDNP) képviselő veszi át a feladatokat.

Katanics Sándor: a most kialakult helyzet lehetővé tenné, hogy csökkentsük a Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottságot, ezzel spórolni lehetne.

A közgyűlés végül elfogadta az eredeti előterjesztést, Taba Balázs rögtön esküt is tett.

Taba Balázs és Porga GyulaTaba Balázs és Porga Gyula


2. Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló 6/2012. (II.24.) önkormányzati rendelet módosítása, és a közterületek használatáról szóló 14/2013. (III.29.) önkormányzati rendelet módosítása

A vagyongazdálkodási rendeletet azért kell módosítani, hogy a Családsegítő és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulással meg lehessen kötni a haszonbérleti szerződést (erről ma még lesz szó); míg a közterületek használatáról szóló rendelet átfogalmazásával a nyolcas út fejlesztésében érintett önkormányzati ingatlanok kisajátítását igyekeznek úgy szabályozni, hogy a folyamat gyorsulhasson.


3. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a 2013. évi költségvetésről szóló 5/2013. (II.28.) önkormányzati rendelete módosítása

A szokásos tartalék-átcsoportosítások és támogatási változások mellett az előterjesztés megemlít két érdekesebb változást is a költségvetésben:

  • a pedagógus életpálya-modell óvodapedagógusokra kiterjedő változásaira 43,4 milliós többlettámogatás áll rendelkezésre, ehhez még 7 milliót csoportosítanak át a céltartalékból
  • az Eötvös Károly Megyei Könyvtár tetőszerkezetének felújítására benyújtott „vis maior” pályázatból 5.5 millió forintos előleggel számolnak, melynek révén a helyreállítás előkészítése megkezdődhet

Katanics Sándor: korábban felmerült, hogy kárpótlást fizessen az önkormányzat a belső körgyűrű károsultjainak (erre az ügy elévülése miatt nem volt kötelezhető az önkormányzat), ami az utolsó pillanatban került le a júniusi közgyűlés napirendjéről. Ezt a képviselő az önkormányzati vagyon indokolatlan csökkenésének tartaná, ezért örülne, ha ezt kivezetné a költségvetésből.

Katanics SándorKatanics Sándor

Porga Gyula: Ez egy olyan ügy, ahol az igazságosság és a jogszerűség nem találkozik. A közgyűlésben minden évben van egy sor a kártérítésekre. Az említett ügy akkor lesz aktív, ha a közgyűlés elé kerül.


4. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2014. évi vagyongazdálkodási irányelveinek jóváhagyása

A Közgyűlés évente, általában a költségvetési koncepciót megelőzően dönt a Vagyongazdálkodás Irányelveiről, az éves tervezési feladatok, fejlesztési célkitűzések, közösségi szolgáltatások irányvonalának meghatározása érdekében.

A 2013-as évre például 550 millió forintos bevételt tervezett az önkormányzat különböző ingatlanértékesítésekből. Ebből eddig ténylegesen nagyjából 90 millió forint folyt be, habár 650 milliós értékben indultak meg eljárások (pontosabban született döntés az eljárás megindításáról). Erről van is egy hosszú táblázatunk.

Mint az látszik, nem sikerült eladni a Dohnányi volt épületét, a dózsavárosi sportpályát vagy a Kossuth utca alján található épületet sem.

Ami a jövő évet illeti, az elmúlt két évben értékesítésre meghirdetett, de el nem adott ingatlanokat próbálják meg ismét piacra vinni (összességében 390 milliós bevételt remélve az eladásukból), és képbe kerülnek a 8-as főút fejlesztésével kapcsolatos kisajátítások, ami által 275 milliós bevételre tehet szert az önkormányzat 2014 első félévében.

A kiadásokról is van egy táblázatunk.

Gerstmár Ferenc arra kérdezett rá, hogy az épületek energiahatékonyságának növelése, illetve a költségcsökkentés milyen módon valósulhat meg? Mi a helyzet a zöldterületekkel? Mennyire volt életszerű az az elképzelés, hogy a vállalkozók tíz évre előre kifizették a pavilonok bérleti díját, és ebből az összegből építik fel azokat? A képviselő javasolta a szociális bérlakások számának növelését, ami a hajléktalan-probléma egyik megoldása, megelőzése lehetne.

Gerstmár FerencGerstmár Ferenc

Hartmann Ferenc: az anyag nem tartalmaz értékelhető információt a balatoni koronáról. Az ingatlan-értékesítésből származó bevétel előirányzatát nem tartja megalapozottnak.

Nagy Piroska is kérdésesnek tartja az ingatlan-értékesítésből származó bevétel tervezetének teljesülését. Azt viszont fontosnak tartja, hogy a közlekedési fejlesztések kellően nagy hangsúlyt kaptak.

Forgóné Kelemen Judit: A vagyonértékesítésből származó bevételek messze nem teljesültek. A hajléktalan-kérdésre visszatérve kijelentette: a szociális bérlakások mellett a munkahelyteremtés a legfontosabb eszköz a hajléktalanság megelőzésében.

Katanics Sándor: Ha október 31-ig csak egy 15 százalékos hasznot sikerült realizálni, akkor önkritikát kell gyakorolni. Felháborítónak tartja a volt piarista gimnázium helyzetét, aminek az állapota a Közgáz kiköltözése óta rohamosan romlik. Ugyanígy drámai helyzetben van a Völgyhíd téri volt Dohnányi-épület. Elhibázottnak tartja a szentkirályi reptér melletti terület megvásárlását, ami azóta is csak viszi a pénzt, és ez csak egy példa a gazdasági hibák sorában.

Katanics SándorKatanics Sándor

Czaun János: a tulajdonosi bizottság tagjainak nincs szégyenkeznivalója, jól kezeli az önkormányzat vagyonát. "Mi nem fogunk azzal címlapra kerülni, hogy bírósági ítélet születik ellenünk az önkormányzati vagyon elherdálása miatt".

Brányi Mária alpolgármester (Fidesz-KDNP): Az értékesítésre kijelölt ingatlanok a hosszú távú önkormányzati feladatok ellátásában nélkülözhetők, ezeket a vagyontörvény alkalmazásával próbáljuk értékesíteni. Az önkormányzat nem teheti meg, hogy az értékén alul vigye piacra az ingatlanjait. A kisebb értékű ingatlnokat jó arányban tudjuk értékesíteni, azoknál van probléma, ahol nagyobb volumenű összeget kellene befeketetni. Úgy tűnik, hogy erre nincs fizetőképes kereslet ma Veszprémben. Eközben önkormányzati tulajdonba kerüt több épület, például a színház, a megyei könyvtár, a múzeum. A Hangvilla és a szociális városrehabilitáció keretében megújuló HEMO is növeli az önkormányzat ingatlanvagyonának értékét. A közlekedéssel kapcsolatban elhangzott: a közeljövőben megépülhet a Mártírok-Brusznyai-Budapest úti kettős körforgalmú csomópont, és jelentős változást hoz a város életébe az intermodális csomópont létrejötte. A balatoni korona jó úton van, nem lehetett azonnali átütő sikerre számítani. A nyolcas út fejlesztésének köszönhetően a repülőtér melletti terület értéke is megnövekszik, és egészen más lesz a megítélése.

Porga Gyula: sok város irigyelné a problémáinkat, hiszen van ingatlanvagyonunk, amivel sáfárkodhatunk, és ezzel irányíthatjuk azok hasznosítását.


5. Auer Lipót Emlékbizottság létrehozása

Az önkormányzat Veszprémben élő zeneművészekkel, a hazai és nemzetközi zenei élet meghatározó szereplőinek támogatását bírva szeretne egy új nemzetközi zenei eseményt útjára indítani Auer Lipót Nemzetközi Hegedűfesztivál néven.

A nyaranta megrendezendő rangos zenei eseményt a műfaji gazdagság, sok és sokféle helyszín jellemzi, ugyanakkor a rendezvény egészét egyetlen hangszernek – a veszprémi születésű világhírű hegedűművész és zenepedagógus, Auer Lipót hangszerének - a hegedűnek középpontba állítása határozza meg.

A prémium kategóriájú új zenei esemény az erős médiafigyelemmel kiváló ország- és városreklám lesz, amely idővel a legértékesebb fesztiváljaink sorába emelkedhet.

A határozati javaslat értelmében az Emlékbizottság tagjai Veszprém Város országgyűlési képviselője, Veszprém polgármestere, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és a Pannon Egyetem rektora, valamint a projekt ötletgazdája, Kováts Péter hegedűművész, művészeti vezető.

Porga GyulaPorga Gyula

Porga Gyula: Auer Lipót életpályája bizonyítja, hogy ő a legismertebb veszprémi, a hegedűs-társadalom nagy tisztelője, az ő pedagógiai alapelvei mentén nőtt ki ez a közösség.

Hartmann Ferenc: az előterjesztés slendriánul fogalmaz a bizottság tagjainak vonatkozásában.

Katanics Sándor egyetért a céllal, fontos a kezdeményezés támogatása, de közben veszélybe kerül a zeneművészeti képzés. A Dohnányi a volt VMK ütött-kopott épületébe költözött, ahol elképesztő körülmények között kénytelen működni az intézmény. A nyári igazgatói pályázatra eddig a pillanatig nem sikerült győztest hirdetni, jelenleg is kinevezett vezető áll az iskola élén. A képviselő szerint arra megy ki a játék, hogy a zeneművészeti iskola ellehetetlenüljön.


6. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2014. évi költségvetési koncepciója és előzetes döntés kötelezettség-vállalásokról

A pontos számokat a mellékletként letölthető excel-táblában találják olvasóink. Külön csak azt gyűjtöttük össze, hogy milyen lehetőségek látszanak a bevételek növelésére. Ezek:

  • Működési költségek csökkentése (például a HEMO épületének felújítása ilyen megoldás lesz)
  • Az önkormányzat az intézményi struktúra átalakításával előkészítette annak lehetőségét, hogy az önkormányzati forrásokat hatékonyabban használja fel
  • A strukturális átalakítás tapasztalati adatai elemzését követően lehet és kell meghatározni a változtatásokat.

Szintén ebben a napirendi pontban indították el a közbeszerzési eljárást a városi hetilap kiadására, melyre 2014-ben is 25 millió forint fedezetet biztosítanak.

A Jutasi úti műfüves sportpályával kapcsolatban 2014-re vonatkozóan szolgáltatásvásárlási közbeszerzési eljárást indítanak, amihez 14 milliós előzetes kötelezettségvállalást tett az önkormányzat.

Hartmann Ferenc javasolta, hogy a tulajdonosi bizottság vizsgálja meg a városi lap működését. Szerinte a Veszprémi 7Nap színvonala méltatlan. Miért adunk 25 milliót erre a célra más cégeknek, ha az önkormányzatnak van egy saját lapkiadó vállalata?

Porga Gyula emlékeztette a képviselőt, hogy több éve lett volna arra, hogy ezt a megoldást véghez vigye.

Hartmann: annak idején előkészített egy koncepciót erre vonatkozóan.

Nagy Piroska: a Pénzügyi és Költségvetési Bizottság szerint pontos prognózis készítető az önkormányzat 2014-es költségvetéséről. Javasolják a forrásokra vonatkozó felülvizsgálat mielőbbi megindítását. A bizottság elfogadásra javasolta az előterjesztést.

Gerstmár Ferenc: évről évre olyan koncepciót tárgyalunk, ami kevés konkrétumot tartalmaz. A munka most kezdődik, de nem mindegy, milyen metódusok alapján végezzük azt el. Emlékeztetett, hogy többször javasolta a közösségi költségvetés bevezetését. Navracsics Tibort idézve megjegyezte: a közösség bevonását nem lehet a hatékonyságra hivatkozva háttérbe szorítani.

Katanics Sándor rossz jogszabálynak tartja, hogy koncepciót kell készíteni a költségvetés megalkotása előtt. Nincs értelme, gyakran még a költségvetésben magában sem tudjuk belőni a lehetőségeket.

Nagy: ő eddig is úgy érezte, hogy a civilek elmondhatták a véleményüket, beleszólhattak - hogy elfogadták-e, az már más kérdés. Arra buzdítja a civileket, hogy keressék meg a polgármestert javaslataikkal.

Forgóné Kelemen Judit: Több milliárdos különbség van a kívánságok és a lehetőségek között, a kép siralmas.

Porga: Ahhoz képest, hogy "értelmetlen" ez az előterjesztés, elég sok időt töltünk el vele. A beleszólás lehetősége működik a képviselői fogadóóra intézményében, de például a Dózsavárosban Mihalovics Péter és Halmay György a Dózsavárosi Tanács elé viszik a képviselői keretük felosztásának kérdését.

Takács László, Dr. Strenner Zoltán és Halmay György LászlóTakács László, Dr. Strenner Zoltán és Halmay György László


7. A korlátozott forgalmú övezet behajtási rendjének szabályozásáról szóló 29/2012. (V.31.) önkormányzati rendelet módosítása

A Táncsics Mihály utca 3., 5., 7. számú lakóingatlanok tulajdonosai az Önkormányzathoz fordultak, tekintettel arra, hogy az ingatlanjaikat csak a 1651 hrsz-ú közterületről lehet megközelíteni, azonban ezt a közterületet a szomszédos boltok vásárlói parkolóként használják, akadályozva a lakásukhoz történő bejutást.

A három ingatlan kiszolgálását biztosító közterületet korlátozott forgalmú övezetnek minősítik, és a közterület elején kihelyeznek egy „Mindkét irányból behajtani tilos” tilalmi táblát, „Kivéve engedéllyel” kiegészítő táblával. A lakosok a fenti megoldást elfogadnák.

További változások:

  • a várban nem közlekedhetnek buszjáratok (eddig sem közlekedtek, de a rendelet nem tiltotta)
  • az Érsekség által használt autók csak akkor közlekedhetnek a várban engedély nélkül, ha azok az Érsekség tulajdonában is vannak

8. A) Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a civil szervezeteknek nyújtható önkormányzati támogatásokról szóló 13/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet, a közművelődésről és a művészeti tevékenység támogatásáról szóló 14/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet, az Önkormányzat által ellátott sporttal kapcsolatos feladatokról szóló 20/2012. (IV.26.) önkormányzati rendelet módosítása

B) Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a civil keret terhére kiírt 2013. évi pályázatok elbírálásáról szóló 152/2013. (V.31.) határozata Táplálék Érzékenyek Alapítványát érintő részének módosítása

Az A pont lényege, hogy az alapítványok támogatásáról a közgyűlésnek kell döntenie, azt nem ruházhatja át a polgármesterre, míg mondjuk az egyesületek esetében nincs ilyen törvényi megkötés.

A B pont arról szól, hogy a Táplálék Érzékenyek Alapítványa egy önkormányzat által támogatott rendezvényének kívánta módosítani az időpontját, ehhez kellett a képviselő-testület jóváhagyása.


9. Hozzájárulás Papkeszi Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása területén nyújtott személyes szociális ellátásokról, igénybevételének rendjéről szóló 5/2011. (III.31.) önkormányzati rendelete módosításához


33. Tájékoztató a Veszprém városban kiépített WiFi pontok helyzetéről

Nem érdemes nagyon rohanni a wifi-pontok tesztelésére, ugyanis az önkormányzati hálózatokon csak bizonyos turisztikai-információs weboldalak érhetők el.


14. A) A Veszprém és Térsége Szennyvízelvezetési és –Kezelési Önkormányzati Társulás vagyonát képező szennyvízelvezető- és tisztító vízi közmű-rendszer ingyenes tulajdonjog átruházási szerződésének a jóváhagyása

B) A Bakonykarszt Víz- és Csatornamű Zrt. és az Önkormányzat közötti vagyonkezelési szerződés jóváhagyása

Január elsején a Bakonykarszt Zrt tulajdonában lévő veszprémi ivóvízellátó, veszprémi szennyvízelvezető és – tisztító víziközmű rendszerhez tartozó víziközmű vagyon ingyenesen az önkormányzat tulajdonába került. Az azonban nem volt egyértelmű, hogy az önkormányzati társulások víziközmű-vagyonának mi lesz a sorsa az úgy víziközmű-törvény hatálybalépésekor. Az ellentmondást a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak a 2013. július 23-án megküldött véleménye oldotta fel. Ez alapján a a Veszprém és Térsége Szennyvízelvezetési és – Kezelési Önkormányzati Társulás 2013. szeptember 13-i ülésén úgy határozott, hogy a tulajdonában lévő veszprémi szennyvízelvezető és – tisztító víziközmű-rendszer, valamint az ehhez kapcsolódó eszköz állomány tulajdonjogát, valamint 3. személy ingatlanán fennálló vízvezetési szolgalmi jogát ingyenesen átruházza az önkormányzatra.


20. Döntés „A gyermekvédelmi szolgáltatások fejlesztése Veszprémben” című, TIOP-3.4.1.B-11/1-2012-0005 azonosító számú projekt megvalósítási helyének módosításáról

A családok átmeneti otthona – amit eredetileg Jutaspusztára költöztetett volna az önkormányzat – a lakosság ellenállása miatt a Házgyári út 1. szám alá költözhet.

Olvassa el részletes cikkünket arról, miért volt szükségessé a pályázat módosítása és milyen körülmények várják az intézményben a családokat!

A projekt összköltségvetése 112 855 548 Ft, amit 100 százalékos intenzitású TIOP-pályázati forrásból folyósítanának. A kivitelezés 2014. májusa és szeptembere között valósulhat meg.

Katanics Sándor szerint hibás döntések történetek. Porga Gyula ezzel szemben hangsúlyozta: a döntés szakmailag helyes volt, ugyanakkor a lakossági ellenállást figyelembe véve dolgozták át a terveket. A fejlesztő városvezetés konfliktusok felvállalásával jár, az különböztet meg minket, hogy miként oldjuk fel ezeket a konfliktusokat.


12. A) Szolgáltatásvásárlási szerződés jóváhagyása a Veszprémi Programiroda Rendezvényszervező és Kulturális Szolgáltató Kft-vel városi nagyrendezvények előkészítése és lebonyolítása tárgyában

B) A Hangvilla épületében meglévő önkormányzati üzemidő értékesítési és szolgáltatási szerződés jóváhagyása a Veszprémi Programiroda Rendezvényszervező és Kulturális Szolgáltató Kft. részére

C) A Veszprémi Programiroda Rendezvényszervező és Kulturális Szolgáltató Kft. és a Swing-Swing Kft. közötti bérleti- és együttműködési szerződés jóváhagyása

A Muraközy Péter vezette Veszprém Programiroda feladata a Hangvilla szabad kapacitásainak megtöltése programokkal, valamint a „városi kulturális nagy rendezvények megszervezése és lebonyolítása, amely kiterjed a nemzeti ünnepekhez kapcsolódó megemlékezésekre és Veszprém Megyei Jogú Város jeles napjaihoz kötődő kulturális rendezvényekre”. Erről egyébként írtunk is a közelmúltban.

Muraközy Péter

Katanics Sándor: ezzel a döntéssel kétségbe vonjuk a VMK munkatársainak kompetenciáit, és azt gondoljuk, hogy valaki más, egy sebtében összehozott egyszemélyes szervezet jobban tudja ezt megoldani.

Forgóné Kelemen Judit: Eddig is magas színvonalon rendezték meg a városi rendezvényeket, érthetetlen a változás. A munkaanyagban nem szerepel a nemzeti gyásznap, június 4. Van-e lehetőség, hogy ez bekerüljön?

Porga Gyula: Vannak bizonyos feladatok, amiket más struktúrában hatékonyabban lehet elvégezni, mint önkormányzati keretek között. Erre bizonyítottan jó példa a hajléktalan-ellátás, a városi intézménnyel számos probléma volt, míg egy civil szervezet tud a feladatra koncentrálni. Ezt bizonyítja a Máltai Szeretetszolgálat teljesítménye. A kulturális életben ugyanez a helyzet, sokkal nagyobb mozgástere van egy kiszervezett struktúrának, mint egy önkormányzatnak. A VMK feladata, hogy generáljon nem piacosítható, ám a közösségnek fontos rendezvényeket. A művelődési központ munkatársai kitűnő munkát végeznek, büszkék lehetünk rájuk, ez az előterjesztés nem ellenül szól, egyszerűen csak a mozgásterünket, a lehetőségeinket kell tágítanunk.

Vannak olyan események a városban, amiket a civil közösség megszervez, a felsorolás azokat az eseményeket tartalmazza, amelyeket az önkormányzat intézményei szerveztek, ezért nincs köztük az összetartozás napja sem.

Forgóné Kelemen Judit kéri, hogy az összetartozás napja szerepeljen a városi rendezvények között. 3 igen, 6 nem és 8 tartózkodás mellett utasította el a közgyűlés ezt a felvetést.

Muraközy Péter


28. A Városi Művelődési Központ igazgatói pályázatának elbírálása

A Városi Művelődési Központ jelenlegi igazgatójának, Neveda Amáliának vezetői megbízása 2013. november 30-án lejár. Erre a pozícióra írtak ki pályázatot, a vezetői megbízás legfeljebb 5 évig terjedő, határozott időre szólhat, 2013. december 1-jétől 2018. november 30-ig. A benyújtás kitűzött határidejéig, 2013. október 2-áig egy pályázat érkezett, határidő után nem érkezett pályázat. Határidőre Neveda Amália nyújtotta be pályázatát. A bírálóbizottság – és most a közgyűlés is – támogatta a jelöltet.

Gerstmár Ferenc: elgondolkodtató, hogy egy a kultúrájára büszke városban a művelődési központ igazgatói pályázatára egyetlen jelentkező akad csak. Reméli, hogy a VMK végre méltó körülmények között működhet a korszerűsítés után.

Stigelmaier Józsefné (Fidesz-KDNP) úgy értelmezi a kialakult helyzetet, hogy nem volt olyan kihívója Neveda Amáliának, aki ezt a színvonalat megugorhatta volna.

Katanics Sándor örül annak, hogy ezt a döntési jogosítványt még nem vette el a törvényhozás úgy, mint az iskolaigazgatók ügyében.

Forgóné Kelemen Judit megkérdezte a jelöltet, hogy van-e napi kapcsolat a Programszervező Kft-vel? Neveda Amália kifejtette, hogy napi kapcsolatban áll mind a Programirodával, mind a Csarnok kft-vel, úgy gondolja, hogy jó kapcsolat alakult ki ezekkel a társaságokkal.

Az igazgató asszony kijelentette: nem igaz az, amit például a Vehir kommentelői is állítanak, hogy bármilyen ellentmondás, rossz viszony lenne az intézmények között. 


13. A Swing-Swing Kft. tulajdonosaival megkötött üzletrészre vonatkozó vételi jogot alapító megállapodások módosítása

Az önkormányzat aláírt egy szerződést a Swing-Swing kft. tulajdonosaival arról, hogy a Hangvilla kötelező fenntartási időszakát (5 év) követően 2018. december 31-én kizárólagos önkormányzati tulajdonba kerülhessen a cég. Csakhogy időközben a Hangvilla projektelem kötelező fenntartási idejét 3 évre csökkentették, így ennek megfelelően a szerződést is módosítják most 2017. december 31-re.

Komoly szóváltás aalakult ki Katanics Sándor és Porga Gyula között az üggyel kapcsolatban. A képviselő kritizálta a városvezetést, és jelezte, hogy nem kapott választ a kérdéseire, ugyanakkor bízik benne, hogy kevesebb probléma lesz a jövőben a Swing-Swinggel. A polgármester kifogásolta, hogy Katanics feljelentésekkel bombázza a projektet.


10. A Csillag úti Körzeti Óvoda intézményvezetőjének nyugdíjazás miatti felmentése

Arnhoffer Mihályné óvodavezető május végén nyugdíjba menne, ezért kérte felmentését a közgyűléstől. A képviselő-testület 2013. november 1-jétől induló felmentéssel 2014. június 30. napjával szüntette meg az intézményvezető közalkalmazotti jogviszonyát, valamint a nyolc hónap felmentési időből 5 hónapra, 2014. február 1-jétől 2014. június 30-ig a munkavégzési kötelezettség alól is felmentette. A Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottság pályázatot ír ki az intézményvezetői feladatok ellátására, az állást március 1-től lehet majd betölteni.

Halmay György (Fidesz-KDNP):  Arnhoffer Mihályné jó hírű, jó színvonalú óvodát működtetett, a képviselő reméli, hogy jó egészségben tölti nyugdíjas éveit.


11. A Veszprém Megyei Kormányhivatal Veszprémi Járási Hivatalának kialakítását célzó átadás-átvételi megállapodás módosítása

A járási hivatal létrejöttekor több eszközt is átvett az önkormányzattól, ezek között IP-telefonokat, mobiltelefonokat is. Az IP-telefonokat azóta lecserélték, így az önkormányzat visszakapta az egy éve átadott 24 darabot, míg a 7 átadott mobiltelefonból hármat szolgáltatott vissza a kormányhivatal.


15. Előzetes döntés és célszerűségi, pénzügyi-gazdaságossági vizsgálat lefolytatása elidegenítési eljárás megindítása érdekében az 5290/222 hrsz-ú, szántó besorolású ingatlan 26.610 m2-es területrésze vonatkozásában a 8-as számú főút burkolat megerősítése és kapacitásbővítése építési beruházása céljából

A nyolcas út várost elkerülő szakaszának fejlesztése során a tervezett nyomvonal önkormányzati tulajdonú ingatlant is érint, melyért az állam 148 717 000 forintot ajánlott fel. Az önkormányzat vizsgálatot indít, hogy felmérje, elfogadható-e ez az összeg a földterület hasznosíthatósága, piaci értéke és az önkormányzat költségvetésének lehetőségei alapján.


16. A Családsegítő és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulás Társulási Megállapodásának 1-2. módosítása

A nyáron a Családsegítő és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulás önálló jogi személy lett, ám egy korábbi pályázatnak még az önkormányzat volt a kedvezményezettje, ezért a társulási szerződést úgy módosították, hogy a futó pályázatban az önkormányzat megtarthassa kedvezményezetti státuszát.


18. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Családsegítő és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulás közötti haszonkölcsön szerződés megkötése

Az intézmény önkormányzati ingatlanban működik, erről kell szerződést kötni.


19. Az Észak-balatoni hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése eszközbeszerzésekkel KEOP 1.1.1/C/13-2013-0010 kódszámú projekt keretén belül

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2013. június 21-én KEOP-1.1.1/C/13 kódszámon meghirdette a Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése című pályázati felhívást. A pályázati felhívás alapján EU támogatások felhasználásával, kiemelkedően magas támogatási intenzitás mellett (maximálisan 95%), lehetőség nyílik a települési hulladékgazdálkodási rendszerek fejlesztésére.

Az Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás is pályázna, ehhez kell a tagönkormányzatok jóváhagyása. A közgyűlés ezt megadta.


21. Veszprémi Települési Értéktár Bizottság felállítása

A Hungarikum-törvény alapján a települések helyi értéktár bizottságokat hozhatnak létre, amelyek a helyi értékek összegyűjtéséért és bemutatásáért felelnek, illetve értékeket terjeszthetnek fel a megyei értéktárakba. A veszprémi bizottság tagjai:

  • Brányi Mária, Veszprém Megyei Jogú Város alpolgármestere
  • Nemzeti Művelődési Intézet Veszprém Megyei Irodája által delegált 1 fő,
  • MTA Veszprémi Területi Akadémiai Bizottsága által delegált 1 fő,
  • Pannon Egyetem által delegált 1 fő,
  • Veszprémi Érsekség által delegált 1 fő,
  • Nemzeti Levéltár Veszprém Megyei Levéltára által delegált 1 fő,
  • Laczkó Dezső Múzeum által delegált 1 fő,
  • Eötvös Károly Megyei Könyvtár által delegált 1 fő,
  • Veszprémi Turisztikai Egyesület képviseletében 1 fő,
  • Gyulafirátót Városrészi Önkormányzat képviseletében 1 fő,
  • Kádárta Városrészi Önkormányzat képviseletében 1 fő,
  • Dr. Balassa László építész, műemlékvédelmi szakmérnök,
  • Ruttkay Gyula építészmérnök,
  • Kovács Zsolt építészmérnök,
  • Géczi János költő, egyetemi docens
  • Gopcsa Katalin művészettörténész
  • Gy. Lovassy Klára mérnök, nyug. múzeumigazgató
  • Jokesz Antal fotóművész, honlap szerkesztő
  • a Polgármesteri Hivatal kulturális csoportvezetője, aki egyben az Értéktár Bizottság titkári feladatait is ellátja.

A bizottság alakuló ülését december 15-ig kell megtartani a most elfogadott határozat szerint.


22. Utcakönyvtár létesítése Veszprémben

A Veszprémi Építész Klub és Alkotóműhely javasolta az utcakönyvtár létrehozását, és annak kialakítását, megtervezését, kivitelezését és az építmény karbantartását is felvállalták. A könyvtárszakmai feladatok ellátásában a megyei könyvtár lesz a partnerük.

Az önkormányzat térítésmentesen biztosítaná ehhez a helyet, ha minden jól megy, már novemberben üzemelhet az első könyvtárpont a városban, a Séd-völgyben, majd decembertől a Kossuth utcai infópontban is.

Külön cikkünk a témában


23. Döntés a „SMARAGD VÁROS” projekt műszaki tartalmi változásokról, és azzal összefüggő előzetes pénzügyi kötelezettségvállalásról

A leglátványosabb változás a konyha elhelyezésében lesz. Eredetileg a HEMO-ban egy 1200 fő ellátására alkalmas konyhát alakítottak volna ki, ám ezt az épületszárnyat is inkább a közművelődésben hasznosítaná az önkormányzat. A Ringató Körzeti Óvodában megvalósítandó 300 fő ellátására alkalmas főzőkonyha és az Erdei-, Kuckó Tagóvodák esetében a megmaradó 300 fő ellátására alkalmas főzőkonyha biztosítaná a tervezett 600 fő ellátását. A fennmaradó 600 adag kapcsán érintett intézmények továbbra is saját hatáskörben oldják meg az étkeztetést.

Gerstmár Ferenc: a Smaragdváros egy igen előremutató projekt, egy olyan városrész újul meg, aminek erre igencsak szüksége van. A most tárgyalt módosítások nagy részével egyet is lehet érteni. A kérdés, hogy a sikerességi jutalékot (nagyságrendileg 5 millió forint) kinek és miért fizetik ki? Úgy tudta, hogy az Aditus-szal megállapodott az önkormányzat, hogy nem kérnek sikerdíjat.

Brányi Mária: a projekt pályázati előkészítése során merült fel, hogy ne kelljen sikerességi jutalékot fizetni. Az általános szerződés alapján a pályázati előkészítésnek siker esetén sikerdíjat állapítunk meg. A közbeszerzési eljárásban ezzel a vállalással kötöttünk szerződést, ettől jogilag nem szerencsés visszalépni.

Gerstmár szerint az alpolgármester eddig félretájékoztatta a képviselőket. Meglepőnek tartja, hogy az alpolgármester most jött rá, hogy milyen kötelezettséggel jár a közbeszerzési vállalás.

Porga GyulaPorga Gyula

Porga Gyula felhívta a figyelmet arra, hogy ezt a kötelezettség-vállalást az önkormányzat akkor tette, amikor megállapodott az Aditus-szal. A pályázatírásnak járulékos költségei vannak, ez azonban töredéke annak, amit elnyertünk a városrész felújítására.


24. A) Döntés a „Hivatásforgalmi kerékpárút-hálózat fejlesztése a térségi elérhetőség javításához, a 8. sz. főközlekedési út tehermentesítése érdekében” című projekt visszavonásáról (Veszprém – Márkó – Bánd közti tervezett kerékpárút)

A hét elején megírt állapothoz képest változás, hogy sikerült megállapodni a két önkormányzattal, így a kerékpárút megépülhet, az A pontot törölték a napirendről.

B) Döntés a Veszprém-Csopak kerékpárút végleges nyomvonal elfogadásáról, és előzetes pénzügyi kötelezettségvállalásról

C) Döntés Veszprém településrendezési eszközeinek módosításáról és a módosítással kapcsolatos partnerségi egyeztetés szabályairól Veszprém-Csopak kerékpárút területét érintően

Ami a Veszprém-Csopak kerékpárutat illeti, jelenleg nincs kiírt pályázat, de lehetőség van ötletek benyújtására maradványpénzek elnyerésére.

A tervezendő nyomvonal 3 szakaszra bontható:

  • 1. szakasz: Veszprém, Bottrop utca, Tartu utca, Sepsiszentgyörgy utca – a meglévő burkolaton vezetve.
  • 2. szakasz: Szabadságpuszta bekötő út jobb oldalán, majd bal oldalára átvezetve
  • 3. szakasz: A Szabadságpuszta bekötő út bal oldalán

Kékkel jelöltük a megépítendő szakasztKékkel jelöltük a megépítendő szakaszt

Gerstmár Ferenc: tanulva a bándi kerékpárút majdnem-visszavonásából, milyen garanciákat lehet beépíteni a csopaki projektbe?

Forgóné Kelemen Judit: a kerékpárút 1 kilométeres szakaszának fajlagos költsége 36,5 millió forint, miből adódik az erre rárakódó költség? Az újonnan megépülő szakaszokon egy kilométer mennyibe kerül?

Brányi Mária: A Márkó-Bánd struktúrától eltérően minden önkormányzat önállóan jelöli ki a területén futó nyomvonalat, és azt saját költségeként kezelik. Így nem vagyunk annyira egymáshoz kötve, mint a másik esetben, így lehetőségünk lesz Szabadságpuszta becsatolására a kerékpárút-hálózatba.


26. A Magyar Állam tulajdonában lévő ingatlanok ingyenes önkormányzati tulajdonba kerülésének kezdeményezése, önkormányzati feladatok ellátása érdekében

  • A következő állami ingatlanokat szeretné átvenni az önkormányzat:
  • a stadion 1. tulajdonba vételével lehetővé válik annak felújítása, fejlesztése, ami a város sport életének magasabb színvonalon történő ellátását eredményezi
  • A Házgyári u. 1. számú ingatlan melletti területet a város, szociális feladatainak magasabb színvonalú ellátásának érdekében kívánja felhasználni
  • Az Érseki Hittudományi Főiskola mögött lévő, a Fenyves út –Aulich út –Jutasi út által határolt területen fekvő ingatlant környezetvédelmi, talajvédelmi feladatok ellátása érdekében, erdőként kívánja hasznosítani az önkormányzat
  • Az Érseki Hittudományi Főiskola mögött lévő, a Fenyves út –Aulich út –Jutasi út által határolt területen fekvő másik ingatlant közművelődési feladatok ellátása, egészségügyi erdő, rekreációs terület, valamint szabadtéri színházi funkciók céljára kívánja felhasználni az önkormányzat
  • Az Érseki Hittudományi Főiskola mögött lévő, a Fenyves út –Aulich út –Jutasi út által határolt területen fekvő harmadik ingatlan településrendezési, közterület fenntartási feladatok ellátása érdekében, út és járda építésére használnák
  • Az Érseki Hittudományi Főiskola mögött lévő, a Fenyves út –Aulich út –Jutasi út által határolt területen fekvő újabb ingatlant az Önkormányzat alapfokú nevelési feladatok és gyermekjóléti feladatok ellátása és bölcsődei férőhelyek kialakítása érdekében kívánja felhasználni
  • Ugyanezen a területen található újabb ingatlant az Önkormányzat településfejlesztési, lakásgazdálkodási feladatok ellátása érdekében kívánja felhasználni
  • A Kőhíd utcában lévő, volt hadkiegészítő parancsnokság funkciót betöltő ingatlant az Önkormányzat ifjúsági feladatokról való gondoskodás , közösségi tér biztosítására, alapfokú nevelési feladatok ellátása céljából kívánja tulajdonba venni.
  • A Veszprém Aréna mögött lévő területen lévő ingatlant az Önkormányzat vízrendezés (városi közkutak) érdekében kívánja tulajdonba venni, tájesztétikai szempontoknak megfelelően műtárgy és véderdő terület céljára kívánja felhasználni.
  • A Veszprém-Nemesvámos kerékpárút állami tulajdonban lévő szakaszait.

27. Emléktábla elhelyezése a Mondolat című nyelvújítás-kori vitairat kiadásának 200. évfordulójára a Veszprém, Óváros tér 9. „B” épületre

A tábla látványterveA tábla látványterve

2013. november végén lesz kétszáz esztendeje, hogy Veszprémben megjelent a magyar nyelvújítási küzdelmek egyik legfontosabb dokumentuma, a Mondolat. Az emléktáblát az Óváros tér 9. szám „B” épület Vár utcai homlokzatára tervezik elhelyezni. Noha a Számmer-nyomdának eredetileg helyet adó épületrészt feltehetőleg a tér átalakításakor lebontották, a hagyomány szerint ezen a helyen, a jelenlegi Városháza "B" épülete helyén/alagsorában működött az eredetileg Streibig József által alapított, majd Számmer Mihály által átvett nyomda.


17. A) A Veszprémi Egyetemi és Diák Atlétikai Club sport célú támogatási szerződésének módosítása

B) Együttműködési megállapodás módosítása a VFC Sport Kft-vel

A Veszprémi Egyetemi és Diák Atlétikai Club egy sikeres olimpiai cikluson van túl, a londoni Olimpián három sportolójuk képviselte városunkat. Az elmúlt két év eredményei alapján pedig a legeredményesebb atlétikai klubnak mondhatják magukat. 2013-ban hat versenyzőjük vett részt az U23-as és a junior Európa-bajnokságon, három, döntős helyezést és egy ezüstérmet szerezve, valamint Orbán Éva révén 12 év után újra felnőtt világbajnoki döntőssel büszkélkedhetnek.

Az élsport mellett több száz diáknak biztosítanak sportolási lehetőséget, valamint a kötelező testnevelés tanórán kívüli teljesítésének lehetőségét. Klubban működik óvodás és szenior csoport is. A városban rendezett utcai futóversenyekkel, szabadidősport rendezvényeikkel évente több ezer embert mozgatnak meg.

A Veszprémi Egyetemi és Diák Atlétikai Club az idei évtől megkezdte felkészülését a következő olimpiai ciklusra; 2016-ig felépíti az egyesület stratégiáját, és a feltételrendszerek megteremtéséhez szükséges intézkedéseket kidolgozza. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata fő támogatója az egyesületnek, a klub stabilitásához a jövőben is elengedhetetlen a város támogatása. Ezért a közgyűlés 2016-ig meghosszabbította a jelenleg is aktuális együttműködési szerződést.


29. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásában működő iskolák intézményi tanácsába tagok delegálása

A köznevelési törvény értelmében az iskolák intézményi tanácsába a területileg illetékes önkormányzat is delegálhat tagot. Az önkormányzat az iskolákba az adott városrész egyéni képviselőjét delegálja.


30. A) Az Önkormányzat fenntartásában működő óvodák Alapító okiratának módosítása

B) A VMJV Egyesített Bölcsődéje Alapító okiratának módosítása

C) A Göllesz Viktor Fogyatékos Személyek Nappali Intézménye Alapító okiratának módosítása

D) A VMJV Egészségügyi Alapellátási Intézmény Alapító okiratának módosítása

Semmi lényeges, adminisztrációs módosítások.


31. Döntés együttműködési megállapodás megkötéséről a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitánysággal

A lényeg, hogy a rendőrség térítésmentesen használhatja a Budapest úti aluljárót és a Benedek-hegyet megfigyelő kamerákat.

Schöngrundtner Tamás
Cseh Zoltán
Csepely Máté
további cikkek
Senki sem nézi, de mindenki látja – bizonyítottan tévéfüggő a magyar Hétvezér Senki sem nézi, de mindenki látja – bizonyítottan tévéfüggő a magyar A csattanót az elején lelövöm: minden korosztályt beleértve a magyarok átlagosan 4 óra 49 percet tévéznek egy nap. Ezzel hazánk a top 10-ben van világszinten, ami azért is furcsa, mert egyre többször hangzik el a mondat: „Nekem tévém sincs, vagy már rég felmondtam a kábelszolgáltatónál. Csak a Netflix van.” Akkor mégis hogyan jön ki a matek? Kik ezek a tévéfüggő emberek és mit néznek a fekete dobozban? ma 1:29 Legendás fájukról neveztek el fesztivált a szentgáliak Legendás fájukról neveztek el fesztivált a szentgáliak Ezen a hétvégén tartották Szentgálon a Barkóca fesztivált, aminek névadója a település határában álló háromszáz éves fa, aminek a gyümölcséből, mint kiderült kiváló pálinka készül. tegnap 16:14 Porga Gyula pár óra alatt összegyűjtötte az ajánlásokat Porga Gyula pár óra alatt összegyűjtötte az ajánlásokat Nem sokkal szombat déli tizenkettő óra után Porga Gyula polgármester a Facebookon bejelentette, hogy össze is gyűjtötte a választási induláshoz szükséges aláírást. 2024. április 20. 13:12 A polgárok őreit díjazták A polgárok őreit díjazták Szombaton délelőtt a Veszprém megyei Polgárőr Szövetség hagyományos küldöttgyűlésén több megyei és veszprémi elismerést is átadtak. tegnap 10:07

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.