Forgóné Kelemen Judit, a Jobbik Magyarországért Mozgalom veszprémi önkormányzati képviselője, országgyűlési képviselőjelöltje kedden délután egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy Veszprém az Új Széchenyi Terv forrásaiból több mint ötszáz millió forintot nyert egy intermodális pályaudvar megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére. A Jobbik képviselője nehezményezi, hogy a júniusi közgyűlésen felülvizsgált Területfejlesztési Koncepció kimondja: a vasúti és a helyközi autóbusz közlekedés intermodális központként történő összevonása csak a tanulmány alátámasztásával történhet meg.
Forgóné Kelemen Judit szerint, ha a tanulmány nem tudja alátámasztani az átalakítás szükségességét, akkor annak elkészítése felesleges pénzkidobás. A Jobbik képviselője továbbá azt is nehezményezte, hogy ennek a tanulmánynak az elkészítése az adófizetők pénztárcáját terheli.
Siklódi Levente, a Városstratégiai és Városmarketing Bizottság elnöke kérdésünkre elmondta, hogy a legmegértőbb szándéka ellenére sem érti a Jobbik sajtótájékoztatóján elhangzott kifogást az intermodális pályaudvar pályázatával kapcsolatban. Nem kérdés, hogy szüksége van-e Veszprémnek az intermodális csomópont kialakítására, ha azt szeretnénk, hogy egy élhetőbb, a jelen és a jövő közlekedési kihívásainak megfelelő városban élhessünk.
Az intermodális csomópont pályázat egy több különböző típusú (busz, vonat, kerékpár) közlekedési szolgáltatást egységesen nyújtó komplex pályaudvar kialakítását és a város teljes közlekedési rendszerét újratervező stratégia elkészítését jelenti.
Az új csomópont tervezett helyszíne Veszprém város jelenlegi vasúti pályaudvara lenne, ahol egy új távolsági és helyi buszpályaudvart alakítanának ki, tehermentesítve a belvárost a jelenlegi pályaudvar forgalmától és légszennyezésétől. A buszpályaudvar mellett egy modern vasúti pályaudvar is létrejönne kényelmes és igényes szolgáltatást nyújtva az utazóközönségnek.
Újraterveznék a buszmenetrendet és a városban lévő helyközi buszmegállókat kommunikációs tájékoztató rendszerrel szerelnék fel. Az intermodális pályaudvart rácsatlakoztatnák a térségi kerékpárút hálózatra és kialakítanának P+R parkolókat, melyeknek köszönhetően a belváros gyalogos jellegét tudnánk erősíteni.
A felsorolt területek is jól tükrözik, hogy a fejlesztés haszonélvezői lennének a helyi és térségi lakosok, ingázó diákok és dolgozók, munkáltatók és munkavállalók egyaránt. A kérdés tehát nem az, hogy szükséges-e a fejlesztés, hanem az, hogy milyen formában valósítsák meg, hogyan tervezzék és hangolják össze ezt a rendkívül összetett és bonyolult rendszert.
Ennek a stratégiának a kidolgozására nyert Veszprém 500 millió forint uniós forrást, mely 100%-os finanszírozás mellett a veszprémi polgárok pénztárcáját nem terhelve ad lehetőséget a munka elvégzésére. Az elmúlt években a fideszes városvezetés és az önkormányzat dolgozói komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a város több milliárd forintnyi fejlesztési forráshoz jusson. Ezek a források kivétel nélkül azt a célt szolgálták, hogy városunk fejlődjön, szerethetőbbé élhetőbbé váljon.