Jók vagyunk-e mi emberek vagy sem. A mű fő kérdése és egy mai napig tartó állandó vita tárgya ez. A felállított társadalmi rendeken, szabályokon túl mennyire fontosak számunkra az erkölcsi normák, a tradíciók. Az érdekek diktálta állandó alkalmazkodásaink, kifogásaink és kibújásaink közben igazi társadalmi tükröt tart számunkra ez a XVIII. századi világ, amelyben ugyanolyan élesen megrajzolódnak ezek a kérdések mint ma, legyen szó bármiről: közéletről, gazdaságról, politikáról, hétköznapjainkról - többek között erről beszélt Valló Péter rendező Carlo Goldoni A kávéház című vígjátékának olvasópróbáján.
A Kossuth-díjas művész nem először állítja színpadra a darabot, mint mondta: őt folyamatosan érdekli ez a mű, mindig igyekszik új rétegeit megmutatni a nézőknek, ezért is fordíttatta újra Sediánszky Nórával a színpadi változatot. Rendezőként épp a fent említett örök érvényű és aktuális kérdések miatt a mai korba helyezi az előadást és a játékteret is
így találta ki. A kávéház ugyanis ma is azt szimbolizálhatja, amit Goldoni már akkor megírt, miszerint az erkölcsi romlás, rombolás és a rend széthullása most is körülöttünk zajlik, még, ha nevethetünk is ezen.
Valló Péter az elmúlt hat évben rendszeresen rendezett a veszprémi színházban. Mindig ő választja meg a darabokat, amelyeket színpadra állít. Elve amióta pályára került változatlan: nem a nézők kegyeit akarja keresni, nem akar mindenkinek tetszeni, hanem azt szeretné, ha vele együtt a közönség is foglalkozna azokkal a kérdésekkel, amelyeket az előadásokkal fel lehet tenni.
Ahogy megfogalmazta, ma sok helyen a könnyebb ellenállás felé mozdultak el a színházak, a nézők tetszését a telt házakkal azonosítják, a közönséget is szinte csak ilyen céllal mozgatják. Ő sok helyen dolgozik az országban, ismeri a fővárosi és a vidéki színházak kínálatát, s mint mondta: ebből a szempontból Veszprém kivételezett hely az alkotók és nézők számára. A teátrum múltja, a nagyon magas bérlőszám, a lakosság hagyományokat követő hozzállása, a Pannon polgári lét értékeihez való ragaszkodás miatt a színház műsorpolitikája sokkal bátrabb lehet, mint másutt, ez eredményezheti azt is, hogy az elmúlt időszakban több fajsúlyos előadás kerülhetett színpadra és a közönség jól fogadta azokat.