Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Az utazást is vállaljuk a bevásárlásért

2014. július 15. 13:01 // Forrás: mti
A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak.

Borbély Gábor, a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég, régiós piackutatási vezetője a társaság által készített felmérés eredményét az MTI-nek kedden bemutatva elmondta: a 21 országban, ezer fős mintákon elvégzett felmérés másik magyar jellemzője az volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárló központjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri felújítani. Hozzátette: a felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti országokat is.

 Elmondta, míg Dél-Európában - némi túlzással - az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak. A vásárlást követően pedig távoznak. A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások - például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely - de a látogatás módja inkább az északi mintát követi. 

A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes - egyébként legnépesebb - országcsoportot követi. Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első generációs Pólus bevásárlóközpont - tette hozzá.

A felmérés része volt az internetes - on-line - vásárlás számbavétele is. A magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés szerint fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet fenntartásától, hiszen az informálódás után betér oda a vásárló - áll a tanulmányban.

vehir.hu
további cikkek
A forrásszerzésben és az egymásra találásban is segít Veszprém fejlesztésösztönző irodája A forrásszerzésben és az egymásra találásban is segít Veszprém fejlesztésösztönző irodája Egy lehetőséget kapott a régió, hogy az Európa Kulturális Főváros programsorozat után se torpanjon meg, sőt tovább lépjen és immáron ne csak tervezze, hanem meg is tudja valósítani a kreatív iparban az ötleteit, hangzott el csütörtök délután Veszprémben az Óváros tér 25. szám alatti Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) megnyitóján, ami első vidéki képviseletként nem kisebb célt tűzött ki, mint hogy segítsen a régió vállalkozásainak és civil szervezeteinek megcélozni az Európai Unió közvetlen forrásait, mellette pedig a közreműködésével épüljenek az üzleti kapcsolatok is, amiben jelenleg a legnagyobb lemaradásban vagyunk. 2024. szeptember 13. 14:19 Pályázattal támogatják a vidéki kávézókat Pályázattal támogatják a vidéki kávézókat Mintegy ezer vidéki kávézó és alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely pályázhat hétfőtől egymilliárd forint értékű vissza nem térítendő forrásra - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) hétfőn. 2024. szeptember 9. 11:31 Veszprémből segítenek megcélozni az EU kiaknázatlan forrásait Veszprémből segítenek megcélozni az EU kiaknázatlan forrásait Szeptember közepén megnyílik Veszprémben az Óváros téren a Magyar Fejlesztésösztönző Iroda első vidéki képviselete, és a Pannon Egyetemmel közös szervezésben a ForrásTÉR közösségi helyiség, ami olyan főként ingyenes szolgáltatásokat kínál a helyi cégeknek, intézményeknek és civil szervezeteknek, amiért a piacon több millió forintot is elkérhetnének mások. dr. Petri Bernadettel, az MFOI ügyvezetőjével, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium miniszteri biztosával részletesen beszélgettünk ezekről, de kiderült az is, milyen új forrásokat tudnak megcélozni az Európai Unióban a magyarok az ő segítségükkel. 2024. szeptember 9. 22:09 Mi kell ahhoz, hogy szeressük a munkahelyünket? Mi kell ahhoz, hogy szeressük a munkahelyünket? A felnőtt lakosság jóllétét vizsgálta országszerte a Profession.hu legfrissebb kutatásában, specifikusan kitérve a munkahelyi jóllétre és az ehhez kapcsolódó munkavállalói elvárásokra, motivációkra. 2024. augusztus 29. 14:50

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.