– Három év távlatából mi a véleménye a Séd-völgy átalakulásáról?
– Nagyon jól sikerült fejlesztést tudhatunk magunk mögött, amihez több mint 800 millió forintos uniós támogatás mellett 250 millió forint önrészt biztosított az önkormányzat. A város egy igen elhanyagolt részét sikerült feldobnunk, ezzel együtt Veszprém két leglátogatottabb turisztikai attrakcióját - a várat és az állatkertet - is összekötöttük. Rengetegen használják a megújult tereket, de ki kell emelni, hogy az átadás óta összesen öt vállalkozás települt le a területen, így közvetett módon munkahelyek teremtéséhez is hozzájárult az önkormányzat felpörgetve a helyi gazdaságot.
– Mit gondol a város jelenlegi programkínálatáról, hol helyezkedik el Veszprém a fesztiváltérképen?
– Korábban hiába volt magas a turisták aránya, a vendégéjszakák számában ez nem mutatkozott meg, hiszen egy-egy kulturális esemény alkalmával nem kellett itt aludniuk a környékről érkező látogatóknak. Ahogy megjelentek a többnapos rendezvények, úgy növekedett a vendégéjszakák száma, de számos más szolgáltatási szektor is megérezte a javulást. Nem a tömeg, hanem inkább a minőségi turizmusra vagyunk berendezkedve, a fesztiváljaink is ezt képviselik. A vendégéjszakák száma egyébként idén több mint 30 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához mérten a városban.
– A Hangvilla elkészültével új, a város határain túlmutató kulturális központ jött létre. Milyen változást jelent ez a környék kulturális életében?
– A veszprémi sportbarátok örömmel vették birtokba a Veszprém Arénát, ezt a színvonalat a város kultúrát szerető közönsége is megérdemelte, ezért vált különösen fontossá a Hangvilla megépülése, a látogatószám pedig visszaigazolta a létesítmény szükségszerűségét. Nagy segítségünkre van a változatos programkínálat, így a helyiek mellett a régióban élőket érdeklő események házigazdái is lehetünk, a művészeti programok mellett pedig remek konferencia helyszín is a mozi egykori épülete.
– Az állatkerti fejlesztések mennyiben járulnak hozzá a turizmus erősödéséhez a megyeszékhelyen?
– A veszprémi turizmus zászlóshajója az állatkert. Nincs olyan hely az országban, ahol ne találkoznék a hírnevével. Ezt a kialakult képet fenn kell tartani, a látogatók igényei is változnak, ezért elengedhetetlen a folyamatos fejlesztés. Ezeknek az elvárásoknak felel meg a most folyó építkezés is, melynek teljes költsége mintegy 1,2 milliárd forint. A beruházás várhatóan növeli a városba érkező turisták számát, ami Veszprém egyéb turisztikai kínálatára is kihat. Minél több attrakciót kínálunk, annál biztosabb, hogy a turisták egy-két éjszakát is nálunk töltenek. Eddig mintegy 250 ezer látogató járt az állatkertben évente, de nem titkolt célunk, hogy a közeljövőben elérjük a 300 ezret.