Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 6. Miklós
Veszprém
6°C
2025. december 6. Miklós
Veszprém
6°C

Nem dőlhetünk hátra

2014. szeptember 16. 23:33
Közlekedéssel kapcsolatos kérdéseinkre ma Gerstmár Ferenc, a Lehet Más a Politika polgármesterjelöltje válaszol.

– Az elmúlt években megépült a Budapest úti körforgalom, újabbak vannak tervben, és heteken belül elkészülhet a belvárost a Radnóti térrel összekötő új útszakasz. Mit gondol a veszprémi úthálózat fejlesztéseiről?

– Veszprémben a jelenlegi városszerkezet az 1980-as években alakult ki. Azóta markánsan senki nem nyúlt a közlekedési hálózathoz. A belváros túlterheltségét, a kialakult közlekedési dugókat próbálják enyhíteni a Budapest úti körforgalommal, az észak-déli közlekedési tengely kiépítésével, az OTP és a kórház csomópontjába tervezett dupla körforgalommal, de a város polgármestere is elismerte, hogy az igazi megoldást a belső körgyűrű folytatása jelentené a Jutasi út és a Pápai út között. Ez becslések szerint harmadával csökkentené a belváros gépjárműforgalmát. Az országgyűlési választási kampányban is szóba került a téma. A Fidesz és az MSZP hitelességét egyaránt rontja az ügyben, hogy a szükséges forrás megteremtéséhez az MSZP kormányzása idején fideszes képviselők tettek javaslatot az állami költségvetés módosítására, a Fidesz kormányzása idején, pedig szocialista képviselők nyújtottak be hasonló javaslatot. Mindkét esetben sikertelenül.

– Közel tíz kilométernyi kerékpárút található a városban, megépült a Veszprémet Nemesvámossal összekötő szakasz, előkészítés alatt a márkói és a csopaki nyomvonal. Hol tart Veszprém a kerékpáros közlekedés terén?

– A kerékpárút-hálózat fejlesztésében jelentős eredményeket tud felmutatni az önkormányzat. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk. A következő ciklusban a vasútállomás és a belváros összekötését a Jutasi úton keresztül, a Házgyári út kerékpáros közlekedésének megoldását, valamint a Gyulafirátótra vezető kerékpárút kialakítását javasoljuk fő iránynak. 

A KRESZ már megengedi, hogy kerékpárral mindkét irányban behajtsunk az egyirányú utcákba, ha erre kihelyezett tábla engedélyt ad. Veszprémben több olyan egyirányú utca is van, melyben a kétirányú közlekedés nagy könnyebbséget jelentene a bringásoknak. A városvezetés a kijelölt (csak felfestett) kerékpárutaktól mereven elzárkózik, pedig a kerékpáros civil szervezetek az esetek jelentős részében ezt az olcsóbb és általuk biztonságosabbnak vélt megoldást részesítenék előnyben.  

A városból kivezető kerékpárutak a biciklis turizmus és a hivatásforgalom szempontjából egyaránt fontosak. A veszprémi LMP nem véletlenül állt ki tavaly ősszel nagyon határozottan a Veszprém – Márkó - Bánd településeket összekötő külterületi kerékpárút megvalósítása mellett, amikor az veszélybe került. Egy olyan projekt esett volna kútba, amelyhez Veszprém konzorciumi partnereivel 500 millió forint pályázati támogatást nyert, 100%-os támogatási intenzitással. 

– Jelenleg is folyamatban van a helyi járatos közlekedésre kiírt pályázat, a döntést már a következő képviselő-testület hozza meg. Ha ön lesz a polgármester, milyen elvárásokkal érkezik majd az ezt tárgyaló ülésre?

– Képviselőként aktívan részt vettem a pályázati kiírás formálásában. Két módosító indítványomat is befogadta az előterjesztő. Az egyik ezek közül, hogy a 2016. június 30-ig esedékes új menetrend kialakításánál nem csak a gazdaságosság jelenik meg szempontként, hanem az utasbarát szemlélet és a hatékonyság is. Ez azért lényeges, mert eddig mindig a gazdaságosságra hivatkozva csökkentek a járatszámok, vagy szűntek meg vonalak.  

A másik elfogadott javaslat az autóbuszok számával volt kapcsolatos. Az alacsonypadlós buszok  20%-os arányát felvetésemre emelték 40%-ra a kiírásban. Ha ez meg is valósul, azzal a mozgásukban korlátozottaknak, a babakocsival közlekedőknek és az időseknek egyaránt könnyebb lesz a helyzete. Szintén a közösségi közlekedéshez kapcsolódó LMP-s eredmény a gyermekes bérlet bevezetése, amelyet 2014 márciusában én indítványoztam.

– Milyennek látja Veszprém helyzetét a helyközi, távolsági tömegközlekedés terén?

A vasúti és autóbusz közlekedés újragondolására az intermodális pályaudvar projekt keretében mindenképp szükség lesz, és lehetőség is nyílik rá.

vehir.hu
további cikkek
Dobrev Klára: a Fidesz cinizmusa átjött az ellenzék oldalára is Demokratikus Koalíció Dobrev Klára: a Fidesz cinizmusa átjött az ellenzék oldalára is Habár úgy tűnik, a magyar politikai paletta végérvényesen kétpólusúvá vált, hiba lenne leírni a balliberális alapokon szerveződő Demokratikus Koalíciót, akik kedden újra hallatták a hangjukat Veszprémben, amikor a városba látogatott telt házas fórumot tartani Dobrev Klára, a párt elnöke. Az ó-ellenzékből fennmaradt utolsó párt vezetője az előadásában, majd a közönségtől érkezett kérdésekre adott válaszaiban kitért arra is, miért indulnak a választáson annak ellenére, hogy sokan leírták őket, valamint szó volt a Tiszával való együttműködésről is. 2025. december 3. 17:53 A civil kaptafája és a politikai mesterség látszólagos könnyedsége véleménycikk A civil kaptafája és a politikai mesterség látszólagos könnyedsége Vannak korszakok, amikor a társadalom egyszerűen belefárad abba, amit lát – a régi arcokba, a bejáratott panelekbe, a profizmusnak látszó politikai rutinba –, és olyankor a közvélemény hirtelen rendkívül vonzónak találja a gondolatot, hogy majd jön valaki civil, aki eddig a tetőn egyensúlyozott, vagy éppen a sürgősségin élet-halál kérdésekben döntött, és ő majd egészen másképp, egészen tisztán, egészen egyszerűen hajtja végre azt, amit az elmúlt évek politikája elrontott. A közélet romantikája szerint a civil eleve erkölcsösebb, tisztább és hitelesebb, mint a politikus, aki ugye valamilyen rejtélyes biokémiai folyamat során már az első parlamenti eskütétel után képes elsajátítani az intrika és a túlélés mindenek felett álló művészetét. 2025. november 30. 18:13 Dr. Gáspár Levente lett a Tisza párt jelölte Veszprémben Tisza párt Dr. Gáspár Levente lett a Tisza párt jelölte Veszprémben Véget ért a Tisza párt előválasztása. Veszprém vármegye 1-es számú választókörzetében Dr. Gáspár Leventét jelentősen többen támogatták a tiszások közül, mint a másik talpon maradt jelentkezőt, Dr. Lakatos Antalt, így tavasszal ő lehet Magyar Péter pártjának helyi jelöltje. 2025. november 28. 20:19

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.